مقالات مدیریت و رهبری

7 درس ارزشمند کوچینگ کسب و کار برای کارآفرینان

درسهای کسب و کار، گاه با هزینه بسیار منجر به نتیجه می شوند، اگر اغلب مدیران کسب و کار بدانند که داشتن یک راهنمای کسب و کار و مربی می تواند علاوه بر کوتاه کردن مسیر رسیدن به موفقیت، هزینه های کسب تجربه را نیز کاهش دهد، حتما برای ثبت نام در دوره های کوچینگ صف می کشند.

راه اندازی و رهبری یک کسب و کار موفق کار ساده ای نیست. به همین دلیل است که کارآفرینان اغلب برای راهنمایی به کوچینگ کسب و کار و مربیان قابل اعتماد مراجعه می کنند، کسانی که قبلاً چالش های مشابهی را در تجارت خود پشت سر گذاشته اند. با رشد و یادگیری، این کارآفرینان می توانند این بینش های ارزشمند را به نسل بعدی صاحبان کسب و کار منتقل کنند.

درسهای کسب و کار از زبان مدیران

در ادامه این مقاله، گروهی از کارآفرینان موفق، برخی از به یاد ماندنی ترین توصیه هایی را که از مربیان خود دریافت کرده اند، به اشتراک می گذارند.

1- از درخواست کمک نترسید

هیچ کارآفرینی در هیچ کسب و کاری به تنهایی نمی تواند همه کارها را انجام دهد. به همین دلیل است که یکی از مربیان توماس اسمیل، مدیرعامل FE International، او را تشویق می‌کرد تا در مواقعی که نیاز به کمک داشت، درخواست کمک کند.

اسمیل توضیح می دهد: “با جستجوی حمایت و راهنمایی از دیگران، درهایی را به روی فرصت های شبکه‌ای باز می کند، دیدگاه ها را گسترش می دهد و ذهنیت یادگیری مستمر را تقویت می کند.”

او به کارآفرینان و مدیران کسب و کار توصیه می کند، محدودیت ها یا شکاف های مهارتی خود را درک کنند، سپس از یک مربی، مشاور یا کارمند با تخصص لازم حمایت کنند.

2- در کار خود سرگرمی پیدا کنید 

باروخ لابونسکی، مدیر عامل Rank Secure، کارآفرینان را تشویق می‌کند تا از کار خود لذت ببرند به‌ویژه وقتی شرایط سخت و پر چالش می‌شود.

لابونسکی می گوید: «یکی از مربیان من گفت که کار باید همیشه سرگرم کننده باشد، و اگر اینطور نیست، باید بپرسید چه مشکلی دارد. من گاهی اوقات وقتی تحت استرس هستم به این موضوع فکر می کنم و سپس می فهمم که چگونه دوباره آن را سرگرم کننده کنم. 

3- نه” گفتن اشکالی ندارد

ماریو پیشف، مدیرعامل راش، یکی از مهم‌ترین درس‌های کوچینگ حرفه‌ای‌اش را اینگونه بیان می کند: یاد گرفتن چگونه «نه» گفتن. پیشف توضیح می‌دهد که وقتی یک کسب‌وکار بزرگ می‌شود، فرصت‌های سودآور بیشتر و بیشتر ظاهر شود.

با این حال، نمی توان با تک تک آنها موافقت کرد و در عین حال تمرکز خود را روی هسته اصلی تجارت حفظ کرد. او می افزاید: درک این موضوع که «نه» گفتن کاملاً طبیعی است و اینکه انسان ها نمی توانند همه چیز را به یکباره انجام دهند، تأثیر زیادی بر زندگی و کسب و کار من داشته است.

کوچینگ کسب و کار

4- شکست برای رشد ضروری است

در حالی که برخی از کارآفرینان از شکست می ترسند، استفانی ولز، یکی از بنیانگذاران CTO Formidable Forms، آن را پذیرفته است. ولز می‌گوید: «یک نکته برجسته که استادم به من گفت این است که شکست برای رشد هر کسب و کاری ضروری است.

“بدون آن، شما از نقاط ضعف خود بی اطلاع خواهید بود و از آنچه برای رسیدن به هدف خود باید روی آن کار کنید، بی اطلاع خواهید بود.” این کلمات او را برانگیخته است تا علیرغم همه مشکلات پیش برود و همچنین بر تردید خود در مواجهه با شکست غلبه کند.

5- با هر فرصتی مثل یک لوح تمیز رفتار کنید.

وقتی صحبت از تماس سرد و فروش به میان می‌آید، دامن جیت سینگ، مدیر عامل FunnelKit، سخنی از مربی خود به یاد می‌آورد: “بعضی‌ها این کار را می‌کنند، برخی نمی‌خواهند، پس چی؟”

به گفته سینگ، آن مربی در ادامه توضیح داد که افراد می توانند به راحتی پس از رد شدن اولین تماس فروش، از مسیر خارج شوند، که می تواند بر توانایی آنها برای بهترین عملکرد تأثیر بگذارد.

سینگ توصیه می‌کند: به‌جای اینکه اجازه دهید انرژی منفی به شما برسد، با هر تماس، ایمیل یا پیام مانند یک لوح جدید رفتار کنید تا انرژی منفی شما را دنبال نکند.

دردوره فروش دکتر یحیی علوی در مورد طرد شدن و چگونگی مقابله با آن مطالب ارزنده ای می آموزیم. این دوره در مدرسه کسب و کار آیا  یکی از دوره های مهم آموزش فروش و بازاریابی است که از شما یک فروشنده حرفه ای و توانمند می سازد.

 6- مشتریان خود را اولویت بندی کنید، نه پیشنهادات خود را.

ریچل بیدر، مدیرعامل PRESS Modern Massage، زمانی این توصیه حکیمانه را از یک مربی دریافت کرد: “بزرگترین اشتباهی که شرکت ها و صاحبان کسب و کار مرتکب می شوند، این است که عاشق محصولات یا خدمات خود می شوند، نه عاشق مشتریان خود.

به عبارت دیگر، هنگام اصلاحات، از دیدگاه مشتری به نفع تقویت محصولات یا خدمات خود استفاده کنید.

بیدر توضیح می‌دهد: اگر نمی‌دانید مشتریان چه می‌خواهند و به چه چیزی نیاز دارند، زمان زیادی را صرف این می‌کنید که در مسیر خود قرار بگیرید و با چیزهای نادرست منحرف شوید.

7- برای پیشرفت تلاش کنید نه کمال

ویکاس آگراوال، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Infobrandz، از مربی کسب و کار خود شنید که “مسئله بهترین بودن نیست، بلکه بهترین بودن در بهتر شدن است.

به گفته آگراوال، این توصیه به من یادآوری کرد که موفقیت در کسب و کار یک مقصد نیست، بلکه سفری است که مستلزم یادگیری، رشد و تکامل است.”

درسهای کسب و کار بیشمار هستند و برای هر نوع از آن می تواند منجر به رشد و ترقی شوند. اما تجربه عملی را با هیچ درس آکادمیک نمی توان قیاس کرد و گرفتن درس از کوچینگ کسب و کار بهترین آموزه برای رشد هر سازمان است.

منبع :INC BUSINESS MAGAZIN

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا