138940

جلوگیری از تعطیلی دو معدن چشمه پودنه و کان جویان کوهبنان با ورود قوه قضائیه/ ۸۰۰ کارگر در این دو معدن مشغول کار هستند

دنیای معدن - رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان گفت: با ورود سیستم قضایی از تعطیلی دو معدن بزرگ چشمه پودنه با ۵۰۰ کارگر و کان جویان با ۳۰۰ کارگر شاغل در کوهبنان جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش دنیای معدن، «محمدمهدی میرزایی» با تاکید بر اینکه از فعالیت های اقتصادی مشروع حمایت می کنیم، اظهار داشت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ریاست قوه قضائیه، اجازه نخواهیم داد چرخ تولید در معادن زغال سنگ کوهبنان به دلیل مشکلات حقوقی و قضائی متوقف شود.

رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان به عملکرد دادگستری کوهبنان در زمینه حمایت از تولید کنندگان و واحدهای تولیدی در این منطقه اشاره کرد و گفت: در راستای جلوگیری از تعطیلی و رسیدگی به مشکلات معادن، دادگستری کوهبنان در ادامه ابلاغ دستورالعمل پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوق و قضائی، از سوی قوه قضائیه بلافاصله رسیدگی به موضوع را در دستور کارخود قرار داده است.

میرزایی به وجود معادن زیاد زغال سنگ در این منطقه اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که طی چند سال گذشته همواره با آن مواجه بودیم، بحث اعتصاب های کارگری به دلیل عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایا بود.

وی عنوان کرد: یکی از معادنی که در این رابطه دچار مشکل بود، معدن چشمه پودنه کوهبنان با حدود ۵۰۰ نفر کارگر با سابقه و مهارت فنی بالا بود که با نشست های مشترک با سهامداران عمده و مدیران شرکت زغال سنگ کرمان با قول مساعد مدیران استانی، بخشی از مطالبات مالی و حقوق و مزایای معوقه کارگران پرداخت شد.

رئیس دادگستری کوهبنان گفت: خوشبختانه با ورود سیستم قضائی و در راستای حفظ حقوق کارگران، در حال حاضر پرداخت حقوق کارگران معدن به روز شده و کمتر شاهد عدم پرداخت حقوق و اعتصاب های کارگری هستیم.

میرزایی بیان کرد: با ورود سیستم قضائی شهرستان کوهبنان و برگزاری چندین نشست مشترک به مشکلات حقوقی و قضائی معدن زغال سنگ کان جویان کوهبنان رسیدگی شد و از تعطیل شدن این معدن با داشتن بالغ بر ۳۰۰ کارگر جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: در خصوص معدن کان جویان نیز با رعایت قوانین و مقررات تاکنون مسؤولان مربوطه نسبت به تسویه حساب تعدادی از طلبکاران اقدام و معدن در حال ادامه فعالیت است، لذا این اقدامات موجب جلوگیری از اعتصاب گسترده کارگران و تعطیلی معادن شد.

دیدگاهتان را بنویسید