تخریب ساختمان احداث شده در اراضی ملی جیرفت

فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: با دستور مقام قضایی یک ساختمان احداث شده در اراضی ملی پاکوه سفید دلفارد شهرستان جیرفت با ۵۰ مترمربع زیر بنا تخریب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  سرهنگ امیرافضلی ،فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان  گفت: فردی با وجود اخطار‌های مکرر و آگاهی از ملی بودن عرصه، اقدام به ساخت و ساز و تصرف اراضی ملی روستای پاکوه سفید منطقه دلفارد کرده بود که پس از پیگیری‌های مکرر قضایی، حکم تخریب و رفع تصرف اراضی ملی از ناحیه مراجع قضایی شهرستان جیرفت صادر شد و پس از اجرای حکم و تخریب ساختمان مذکور از اراضی ملی رفع تصرف به عمل آمد.

سرهنگ امیرافضلی همچنین اظهار داشت: در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال روز گذشته ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی روستای سربیژن بخش ساردوئیه این شهرستان که چندی پیش به دست افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از دست سودجویان خارج شد.

سرهنگ امیرافضلی با تأکید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی ادامه داد: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

او همکاری مردم در حفاظت منابع ملی را خوب ارزیابی کرد و از شهروندان خواست در تماس با "شماره ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان" گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار