موسسه از یکسال پیش طرحی را در جهت  ایجاد اشتغال و ارتقای اعتماد بنفس ایتام در شهرستان قلعه گنج و رودبار جنوب شروع نمود. بدلیل اینکه ما از موفقیت این طرح مطمئن نبودیم بمدت یکسال آن را آزمایشی انجام دادیم و الان می توانیم بگوییم که طرح موفقی بوده است.

اهداف:
1) ایجاد و آموزش عملی افزایش ثروت به بچه ها
2) اشتغال زایی و ایجاد یک منبع درامد محدود برای خانواده ها

شرح:
در این طرح  برای هر خانواده که یتیمی دارد  در صورت تقاضای ایشان  یک یا دو عدد بز (و در موارد کمتر گوسفند) بچه زا (که اغلب دوقلو زا هستند) داده می شود. این بز ها در مالکیت موسسه است و خانواده حق فروش آن را ندارد ولی منافع آن منجمله شیر و زاد و ولد آن متعلق به خانواده ایتام می باشد. همچنین موسسه میزان رشد گوسفند را محاسبه و در صورت  برگشت بز به موسسه مبلغ آن را به خانواده می دهد. تمامی این بز ها بیمه شده و طی قراردادی به خانواده داده می شوند.

از خرداد ماه سال 96 که این طرح آغاز شده تا کنون (دی 97) بیست رأس بز برای 12 خانواده خریداری شده است. مجموعا 13 بزغاله یا بره متولد شده است و 8 مورد نیز حامله هستند. همچنین یک مورد بز و یک مورد بزغاله تلفات داشته ایم.

طی بازدیدی که از خانواده ها داشتیم شرایط نگهداری بز ها خیلی خوب بود. در صورت تمایل از طریق درگاه پرداخت آنلاین موسسه می توانید در خرید بز های بیشتر برای خانواده ها سهیم باشید. متوسط قیمت هر بز دوقلو زا یک میلیون تومان است.

در ذیل می توانید تصاویری از نمونه قرارداد و همچنین بز ها ملاحظه بفرمایید.