شاغلين در ذوب آهن اصفهان خانه‌دار مي‌شوند
کد خبر: ۱۴۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷

نصف جهان: بر اساس برنامه اقدام ملي توليد و عرضه مسکن تفاهمنامه ساخت 1000 واحد مسکوني براي شاغلين ذوب آهن در محله ظفر (9 B) فولادشهر با اعتبار 4000 ميليارد ريال در مدت سه سال، بين مديرعامل ذوب آهن اصفهان و مديرعامل شرکت عمران شهر جديد فولادشهر امضا و قرارداد آن بين طرفين مبادله شد.

در مراسم امضاي اين تفاهمنامه و مبادله قرارداد بين طرفين که اصحاب رسانه نيز حضور داشتند ابتدا مديرعامل شرکت عمران شهر جديد فولادشهر با تشريح وضعيت اين شهر در قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي گفت: فولادشهر در سال 1347 به منظور اسکان شاغلين ذوب آهن شکل گرفت و در سال 1364 با فرآيند شهرهاي جديد در کشور بخاطر زمينه مناسب و ظرفيتي که داشت در زمره شهرهاي جديد کشور قرار گرفت که در طرح‌هاي شهرسازي پيشتاز بود و محلات قديمي فولادشهر نيز امروز به عنوان موزه‌هاي شهرسازي، مورد استفاده آموزشي دانشجويان معماري در قالب تورهاي آموزشي قرار مي‌گيرد.

حميدرضا شيرواني با بيان اينکه پس از استقرار شرکت عمران در شهر جديد فولادشهر ساختار شهر شکل گرفته و توسعه آن نيز به سمت نجف آباد اتفاق افتاد، افزود: امروز ذوب آهن اصفهان با بيش از 15 هزار شاغل که بعضاً نياز به مسکن دارند فعاليت مي‌کند و در اين راستا با توجه به ظرفيت ذوب آهن اصفهان از نظر نيروي انساني، مصالح، ماشين‌آلات و... ما تفاهمنامه ساخت 1000 واحد مسکوني در محله ظفر (9 B) فولادشهر را امضا و مبادله کرديم تا در 14 هکتار مساحت اين محله اقدام شود که همزمان نيز واحدهاي خدماتي و... نيز ساخته خواهد شد و در نظر است طي مدت 36 ماه اين واحدهاي مسکوني و مجموعه‌هاي خدماتي به بهره‌برداري برسد.

وي گفت: بر اساس اقدام ملي توليد و عرضه مسکن مقرر است ساخت 19 هزار واحد مسکوني در فولادشهر در سه سال صورت پذيرد که اين نيز يک گام اساسي در اين راستاست و از اين تعداد، ذوب آهن متعهد به ساخت 1000 واحد است.

وي اظهار اميدواري کرد عمليات اجرايي ساخت 1000 واحد مسکوني در محله ظفر (9 B) فولادشهر به زودي آغاز شود تا شاهد رشد فولادشهر بيش از پيش باشيم.

مديرعامل ذوب آهن اصفهان هم اين اقدام و اتفاق خوب و تبادل تفاهمنامه و قرارداد ساخت 1000 واحد مسکوني در محله ظفر (9 B) فولادشهر در ايام خجسته قربان و غدير را به فال نيک گرفت و گفت: ساخت 1000 واحد مسکوني براي کارکنان مجموعه بزرگي چون ذوب آهن در چارچوب مسئوليت‌هاي اجتماعي ذوب آهن در کنار توليد و ايجاد اشتغال است.

منصور يزدي‌زاده با بيان اينکه مصوبه هيئت مديره ذوب آهن اصفهان براي انجام اين کار گرفته شده است، افزود: ذوب آهن بايد براي انجام کار طي سه سال، چارچوبي را در نظر بگيرد. وي با بيان اينکه اولويت اصلي ذوب آهن اصفهان مواد اوليه و به ظرفيت رساندن توليد است، تصريح کرد: البته ذوب آهن اصفهان همواره ثابت کرده است اولويت‌ها را با هم مدنظر قرار مي‌دهد که توجه به محيط زيست و فعاليت‌هاي زيست محيطي در ذوب آهن از آن جمله است.

مديرعامل ذوب آهن اصفهان نويد داد ذوب آهن اصفهان خوشبختانه بر اساس قانون به وظايف و تکاليف قانوني خود در زمينه مسائل اجتماعي در کنار توليد عمل کرده و مي‌کند.

وي معتقد است در سال رونق توليد بايد در راستاي ظرفيت توليد در ذوب آهن گام برداشت تا کارکنان وضعيت معيشتي مطلوب‌تري داشته باشند با وجود اين، اين مجتمع صنعتي در زمينه‌هاي مسائل زيست محيطي و ساخت مسکن براي شاغلين هم گام برداشته و برمي‌دارد.

مديرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: فولادشهر در جوار کارخانه ذوب آهن واقع شده و طبيعي است که بايد به توسعه اين شهر در چارچوب ظرفيت‌ها توجه داشته تا کارکنان ذوب آهن به اسکان در فولادشهر که مي‌تواند بخشي از هزينه‌ها را هم کاهش دهد بيش از پيش ترغيب شوند. بنابراين بايد براي ساخت 1000 مسکن در محله ظفر (9 B) فولادشهر برنامه‌ريزي شده و نحوه اجرا نيز مشخص و نهايي شود تا بر اساس مصوبه، ساخت و ساز مسکن به گونه‌اي صورت گيرد که در شأن کارکنان آن باشد و حتي الگو قرار گيرد.

يزدي‌زاده افزود: انتظار است براي اين اقدام، استاندار اصفهان، فرماندار لنجان و شهردار فولادشهر براي ارائه تسهيلات مطلوب به شاغلين ذوب آهن براي ساخت واحد مسکوني در فولادشهر، ما را کمک و ياري کنند تا فولادشهر بيش از گذشته آباد شود.

فرماندار لنجان نيز گفت: اين ميزان ساخت و ساز مي‌تواند مقدمات اشتغال، کسب و کار و... بيشتر را فراهم کنند و علاوه بر حل مشکل خانواده‌هاي بي‌مسکن، رونق بيشتر بازار را فراهم سازد.

خدامراد صالحي با بيان اينکه ساخت و ساز 1000 واحد مسکوني در فولادشهر پيوست‌هايي هم دارد که بايد مدنظر قرار گيرد، افزود: اگر جوانب کار در نظر گرفته نشود و فاقد ارائه خدمات باشد مطلوب نخواهد بود. بنابراين اميدواريم هماهنگي با دستگاه‌هاي خدمات‌رسان صورت گيرد تا حلاوت اين اقدام شايسته در ساخت مسکن، همچنان شيرين بماند.

شهردار فولادشهر هم که به اتفاق رئيس شوراي اين شهر به اين نشست آمده بود از تعامل بسيار خوب در يکسال اخير با دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان به ويژه شرکت عمران شهر جديد فولادشهر خبر داد و گفت: ما يک تفاهمنامه با شرکت عمران شهر جديد فولادشهر براي ارائه خدمات مطلوب به مردم در 12 بند داريم، که يکي از بندهاي مهم آن خريد نردبان 56 متري در فولادشهر که دومين مسکن مهر از نظر تعداد در کشور را دارد بوده، تا بتوان در مواقع حوادث احتمالي به ساختمان‌هاي بلندمرتبه قديمي و مسکن مهر دسترسي مطلوب‌تر براي ايمني کار داشت که اين کار را شرکت عمران شهر جديد فولادشهر به انجام رسانده است.

بابک محمدي همچنين گفت: شرکت عمران شهر جديد فولادشهر زميني به وسعت 15 هکتار براي ايجاد ترمينال و پايانه مسافربري با تغيير کاربري در اختيار شهرداري فولادشهر قرار داده که ما در نظر داريم به بخش خصوصي واگذار کنيم که جا دارد بار ديگر از مديرعامل شرکت عمران شهر جديد فولادشهر قدرداني شود.

وي در ادامه افزود: شهرداري فولادشهر جلسات بسيار خوبي با واحد املاک و مستغلات ذوب آهن داشته و قرار است در مدت يک هفته، همه املاک، ساختمان‌ها، بيمارستان‌ها، ورزشگاه‌ها و... در فولادشهر که بيش از 50 سال است تعيين تکليف نشده، با همکاري شهرداري فولادشهر تعيين تکليف شود.

شهردار فولادشهر معتقد است همزمان با ساخت 1000 واحد مسکوني در محله ظفر (9 B) فولادشهر، برنامه‌ريزي مطلوب براي استقرار واحدهاي آموزشي، فرهنگي، ورزشي، خدماتي و... در اين محدوده انجام شده، تا مردم در آينده مشکلي نداشته باشند.

محمدي از مسئولان ذوب آهن اصفهان نيز خواست با همکاري اداره راهداري نسبت به تأمين روشنايي محدوده پليس راه تا گردنه ذوب آهن اقدام کنند تا شاهد بروز حوادث احتمالي ناگوار بر اثر تاريکي در اين محدوده نباشيم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شماره پیامک:۳۰۰۰۷۶۴۲ شماره تلگرام:۰۹۱۳۲۰۰۸۶۴۰
پربیننده ترین
ویدئو
آخرین اخبار