بازدید 36397

افشای اولین ترور هسته‌ای در ایران پس از ۱۴ سال

مصطفی معین وزیر اسبق علوم افشا کرده که در آذر ۱۳۸۵ ترور دانشمندان هسته‌ای ‎ ایران توسط موساد با ترور دکتر ‎اردشیر حسن‌پور شروع شده، ولی مقامات وقت در دولت احمدی‌نژاد تصمیم گرفته‌اند این ترور را یک حادثه عادی جلوه دهند تا نهاد‌های اطلاعاتی زیر سوال نروند!
کد خبر: ۱۰۱۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ 02 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از دیده‌بان ایران، ‏‎مصطفی معین وزیر اسبق علوم افشا کرده که در آذر ۱۳۸۵ ترور دانشمندان هسته‌ای ‎ ایران توسط موساد با ترور دکتر ‎اردشیر حسن‌پور شروع شده، ولی مقامات وقت در دولت احمدی‌نژاد تصمیم گرفته‌اند این ترور را یک حادثه عادی جلوه دهند تا نهاد‌های اطلاعاتی زیر سوال نروند!

دکتر مصطفی معین وزیر علوم و تحقیقات فناوری دولت هشتم که ریاست آن بر عهده سیدمحمد خاتمی بود، رازی مهم را افشا کرد. او در صفحه اینستاگرام خود پرده از ترور دانشمند هسته‌ای خبر داد که ۱۴ سل پیش ترور شده بود.

او در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در تاریخ ۲۶ دی ۱۳۸۵ دکتر اردشیر حسین‌پور استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه شیراز و سرپرست آزمایشگاه تحقیقاتی مالک اشتر، در خوابگاه صدرای دانشگاه با گاز رادیو اکتیو توسط عوامل موساد ترور شد.

در آن زمان ترور این دانشمند برجسته هسته‌ای از سوی مقامات تکذیب شد و دلیل آن این بود که سیستم اطلاعاتی زیر سوال نرود و او به عنوان گارگرفتگی معمولی غریبانه به خاک سپرده شد.

پس از مدتی روزنامه‌های ساندی تایمز و تایم در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۰۷ روزنامه هارتص ترور حسین‌پور به دست موساد را افشا کردند و هارتص همچنین تهدید کرد که این کار اول است.

از آن تاریخ تا این زمان ۶ دانشمند اتمی ایران به دست رژیم صهیونیستی ترور شده‌اند، ولی به جای کشف و ریشه‌کنی نفوذ در سیستم اطلاعات و امنیت کشور، هربار صورت مسئله پاک و یا مانند شهادت دکتر محسن فخری‌زاده با آن برخورد سیاسی - جناحی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۲۳
بسمه تعالی
خوب چرا تو و امثال تو تا حالا ساکت ودید؟ حتی در سال های بعد که ادعای رفاقت با دولت اصلاح طلب روحانی را دارید؟/
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
سیاست نظام
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
شاید به دلیل حساسیت ها و طبقه بندی های محرمانه و ...
همیشه گذشت زمان از اهمیت خیلی چیزها کم میکنه و حساسیت ها کم میشه و برای همین هست که مثلا در امریکا اسناد محرمانه رو هر چند سال مورد بازبینی قرار میدن.
دانشجویان ایشان کاملا ایشان را می شناسند ای کاش خوب معرفی می شدند.
روحش شاد و یادش گرامی باد
اینها همه شایعه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
اطلاعاتی هستی؟؟؟؟؟؟؟
جناب اقاي معين، وقتي دست جلاد را باز بگذاري هر چقدر هم خانه ات را مستحكم بسازي باز هم نفوذ خواهد كرد، در اين شرايط در كنار استحكام منزل بايد جلاد را از خودت دور كني و راه آن هم انتقام از او خواهد بود.
ما عادت داریم بعد از یک مدتی حقایقی که همه میدانند افشا شود
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
همه می دانند!!!!؟
به ما هم می گفتی!1
البته نگفته که علت اصلی ترورها وادادگی دولت اصلاحات بوده
فقط ادعای مسئولین گوش فلک را کر کرده ....
عجب ...
هر افتضاحی تو این مملکت ریشه یابی میشه برمیگرده به احمدی نژاد و دولتش
واقعا اونایی که ازون بابا ۸ سال حمایت کردن فردا در دادگاه الهی چه حرفی برای گفتن خواهند داشت
فقط خاک عالم
بجاش موشک داریم
خبره ترین فیزیکدان کشور که در زمان حیاتش گامهای بلندی در ارتقاء صنعت هسته ای و موشکی برداشت و حیف که خیلی زود شناسایی و ترور شد و کشور از وجود گوهربارش محروم شد. روحش شاد و راهش مستدام.
دستگاه های اطلاعاتی کشور بس که مشغول امور داخلی و منتقدان هستند از جاهای دیگه کلا غافل شدند
اسراییل کشوری که با ترور دانشمندان هسته ای کشورهای عربی و ایران موجودیت خود را پیدا میکند. این کشور بر پایه ترور بنا نهاده شده است.
گاز رادیواکتیو عامل خطرناکی است ؛ چگونه عوامل خارجی آن را به خوابگاه منتقل کرده و بی آنکه کسی متوجه شود به کار برده و دانشمند ایرانی را به شهادت رسانده اند ؟ آن عامل ترور خودش باید زودتر بمیرد !
اگر نتوانند عوامل و شبکه این ترورها را خنثی و ریشه کن کنند، فکر نکنم دیگر کسی جرات کند در این رشته تحصیل و کار کند. این یعنی بزرگترین ضربه پیشرفت علمی و فنی در زمینه هسته ای.
14 سال است دارند در خیابانهای کشور ترور میکنند و شما فقط توجیه و لاپوشانی میکنید. نتیجه این لاپوشانی و تعریف از خود هم میشه این خسارات سنگینی که به کشور میخوره.
خدا بیامرزتش روحش شاد. نابغه بود تمام سانتریفیوژ ها رو ایشون طراحی کرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل