برگزاری جشنواره یاراد در آبان سالجاری

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۲:۲۳:۱۴
کد خبر: ۱۰۶۴۷۶۷
برگزاری جشنواره یاراد در آبان سالجاری
معاون دانشجویی و فرهنگی موسسه آموزش عالی نبی اکرم(ص) از برگزاری جشنواره یاراد در آبان سالجاری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شیوا ولایتی، معاون دانشجویی و فرهنگی موسسه آموزش عالی نبی اکرم(ص) با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این دوران شروع سال تحصیلی جدید گفت: سومین جشنواره ملی استعدادیابی یاراد از سوی موسسه آموزشی نبی اکرم(ص) با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان شرقی در آذر 99 برگزار می‌شود.

 او افزود: هدف از برگزاری جشنواره، ایجاد زمینه و بستر مناسب برای ارتباط فرهنگی و هنری و تبادلات علمی دانش آموزان و دانشجویان با مراکز علمی و دانشگاهی است. همچنین تشویق و توسعه خلاقیت و ایده‌پردازی دانش‌آموزان و دانشجویان، شناسایی نیروهای خلاق و حمایت از فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی، هنری و فرهنگی دانش‌آموزان و دانشجویان و ارتقای توانمندی‌های آنها جزو اهداف جشنواره استعدادیابی است.

معاون دانشجویی و فرهنگی موسسه آموزش عالی نبی اکرم(ص) تصریح کرد: گسترش فرهنگ پژوهش و ارتقای سطح علمی دانشجویان و دانش آموزان را می‌توان جزو اهداف سومین جشنواره ملی استعدادیابی یاراد دانست.

 ولایتی درباره سوابق برگزاری جشنواره یاراد گفت: اولین جشنواره استعدادیابی موسسه آموزش عالی نبی اکرم(ص) در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی با هدف تبادل تجربیات هنرمندان جوان با جامعه دانشگاهی صرفا در بخش هنرهای تجسمی و در سطح استان برگزار شده است. در مرحله دوم بخش‌های نمایشی و معماری نیز به بخش‌های جشنواره افزوده و  در سطح منطقه برگزار شد.

 برگزاری جشنواره یاراد در ابعاد مختلف

او تصریح کرد: دوره‌های قبل با استقبال دانشجویان و دانش‌آموزان مواجه شد. بنابراین سومین جشنواره استعدادیابی یاراد در سطح ملی و در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی در چند بخش اصلی و محورهای فرعی برگزار می‌شود. در این دوره سعی شده تمامی ابعاد علمی، فرهنگی، هویتی و ... گنجانده شود، بنابراین بخش‌های اصلی جشنواره به سه بخش فرهنگی، مذهبی، فرهنگی -هنری و فرهنگی - علمی تقسیم‌بندی شد. درضمن محورهای فرهنگی-مذهبی در قالب مداحی و دعاخوانی، بخش فرهنگی-هنری  در قالب نماهای فولکور، نمایش‌نامه نویسی، فیلم کوتاه در قالب داستانی مستند، تصویرسازی، موشن گرافی طراحی شده است.

ولایتی ادامه داد: در نهایت نیز در بخش علمی حمایت از ایده‌های برتر است که منتج به طرح فن‌آورانه، ایجاد کسب و کارهای مفید و اقدامات نوین و محصول دانش‌بنیان را به‌دنبال داشته است. شرایط عمومی و اختصاصی هر بخش در دفترچه جشنواره قید شده است. شرکت‌کنندگان با مراجعه به دفترچه می‌توانند اطلاعات لازم را کسب و برای شرکت در جشنواره آماده باشند.

به گفته او محورها در سه بخش اصلی و 11 محور فرعی است.

ارسال آثار علاقمندان به جشنواره از 5 آبان

ولایتی درباره گاه‌شمار برگزاری جشنواره گفت: علاقمندان می‌توانند تا 5 آبان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی www.yaraducna.ir   ارسال کرده و پروژه‌ها و آثار ارسالی توسط اساتید مطرح دانشگاه در سطح کشور تا 15آبان 99 بازبینی اولیه و تا 30 آبان مورد داوری نهایی قرار گیرد. همزمان با روز دانشجو در بازده زمانی 15 تا 20 آذر اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود. در صورت برطرف شدن مشکلات ناشی از بیماری کرونا  اختتامیه و اهدای جوایز با حضور شرکت کنندگان خواهد بود، در غیر این صورت به شکل مجازی برگزار می‌شود.

امتیاز تحصیل برای برندگان جشنواره

معاون دانشجویی و فرهنگی موسسه آموزش عالی نبی اکرم(ص) درباره جوایز و امتیازات ویژه برای شرکت‌کنندگان در این جشنواره افزود: آثار منتخب توسط هیات داوران در قالب کتابچه مستند چاپ و در دسترس عموم قرار می‌گیرد. درضمن به تمامی شرکت کنندگان و صاحبان آثار گواهی‌نامه شرکت در جشنواره اهدا می‌شود و به صاحبان آثار برگزیده جوایز نقدی، تندیس ویژه دانشگاه نبی‌اکرم(ص) اهدا می‌شود. درضمن برگزیدگان علاوه‌بر جوایز نقدی از امتیاز ویژه تحصیل در دانشگاه نبی‌اکرم(ص)نیز برخوردار می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز