راهنمای خرید جاروبرقی صنعتی ( جدید – 2024 )

راهنمای خرید جاروبرقی صنعتی :امروزه تولیدکنندگان دستگاه های جاروبرقی صنعتی در سرتاسر دنیا، طیف وسیعی از این دستگاه ها را در انواع و اقسام گوناگون تولید و روانه بازار می کنند. دستگاه های امروزی از فناوری های بسیار عالی ای نسبت به گذشته بهره می برند و بسیار پیشرفته شده اند. جاروهای صنعتی طراحی شده دارای ویژگی هایی نظیر: تولید کترین میزان سطح صدا، ارگونومیک و راحتی اپراتور، لوازم جانبی متنوع، موتورهای خاص و قوی به همراه قدرت بسیار بالا در جمع آوری انواع آلودگی های خشک و مرطوب می باشند. بنابراین در حال حاضر در این مقاله کامل ترین راهنمای خرید دستگاه های جارو برقی صنعتی را برای شما عزیزان آماده کرده ایم و امیدواریم که این راهنما بتواند شما عزیزان را در زمان خرید این دستگاه ها کمک کند.

برای شروع بایستی این سوالات از خود بپرسید:

راهنمای خرید جاروبرقی خوب
راهنمای خرید جاروبرقی خوب
  1. چه نوع آلودگی هایی در محیط وجود دارند؟ (خشک – مرطوب – خطرناک اشتعال زا و …)
  2. متراژ فضای محیطی که قرار است نظافت شود چقدر است؟
  3. قرار است چند ساعت از دستگاه های جاروبرقی صنعتی به طور روزانه استفاده کنید؟
  4. کدام جاروبرقی ها بهترین قدرت مکش را دارند؟
  5. سیستم فیلتراسیون مکنده های صنعتی چگونه است؟
  6. حجم مخازن جاروی موردنظر بایستی چقدر باشد؟
  7. ایا جاروبرقی ها دارای لوازم جانبی متنوع و حرفه ای هستند؟
  8. گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه به چه صورت است؟

بهترین جاروبرقی های صنعتی برای یک نظافت بدون نقص

جارو برقی ها ، دستگاه هایی محبوب، کاربردی، قدرتمند با توان کاری فوق العاده، جنس بدنه مستحکم و عملکرد فوق العاده حرفه ای هستند که برای مصارف سنگین صنعتی استفاده می شوند. با استفاده از این دستگاه های فوق حرفه ای و تخصصی نه تنها می توانید فرایند نظافت صنعتی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، بلکه قادر هستید از آن ها برای  عملیات دیگر نظیر انتقال و جابجایی انواع مواد جامد و مایع استفاده کنید که در نوع خود عالیست. بنابراین برای انتخاب بهترین جاروبرقی باید به عوامل مهمی توجه نمایید و آن ها را رعایت کنید.

جاروبرقی آب و خاک
جاروبرقی آب و خاک

بهترین جاروبرقی ها که مطابق با خواسته های مشتریان باشند، موجب رضایتمندی آن ها هم خواهند شد. جاروهای صنعتی قادرند بدون هیچ گونه مشکلی ریزترین مواد در حد میکرون تا بزرگترین مواد را جمع آوری کنند. بنابراین شما به عنوان خریدار دستگاه جاروبرقی بایستی نوع آلودگی ای که قرار است در محیط جمع آوری شود را، به دقت بررسی نمایید. در ادامه به برخی از مواد و آلودگی هایی که مکنده های صنعتی قادرند مکش نماتیند اشاره می کنیم:

  • پلیسه، تراشه ها و مواد فلزی
  • گرد و غبار ریز و درشت
  • انواع آلودگی های مرطوب
  • پودر رنگ
  • خاک
  • پلاستیک
  • ذرات و مواد اشتعال زا و خطرناک
  • خاک اره
  • خرده های اجسام
  • ذرات و باقی مانده حاصل از فرایند تولید
  • جوهر
  • ذرات باقی مانده غذایی
  • و بسیاری آلودگی های دیگر.

بنابراین تا الان متوجه شدید که شناخت از محیطی که قرار است نظافت شود علاوه بر افزایش ایمنی، چه تأثیر فوق العاده ای بر انتخاب دستگاه مکنده صنعتی دارد. پس محیط خود را به دقت بررسی و نوع موادی که قرار است جمع آوری شود را تعیین نمایید. مثلاً در برخی از محیط ها آلودگی هایی از نوع مواد قابل اشتعال زا وجود دارند که عدم انتخاب صحیح دستگاه، بدون شک خطرات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

نگران نباشید! می توان به راحتی این خطرات را مدیریت و از بروز صدمات جلوگیری کرد. به شرطی که همه چیز به درستی بررسی و با کارشناسان مربوطه در این زمینه مشورت و مشاوره نمایید.

آیا می دانستید: زمانیکه قصد خرید جارویی به منظور مکش و جمع آوری انواع ذرات و مواد خطرناک و قابل اشتعال را دارید، بایستی به استانداردهای مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای (OSHA) توجه نمایید.

سیستم فیلتراسیون جاروبرقی ها چگونه است؟

یکی از سوالات اساسی مشتریان عزیز هنگان خرید جاروبرقی، درباره سیستم فیلتراسیون آن ها است. فیلتر یکی از بخش های مهم و اساسی جاروهای صنعتی است که وجود آن برابر است با افزایش طول عمر و کارکرد دستگاه. این مورد به خصوص در زمانیکه قصد جمع آوری مواد و ذرات بسیار ریز را دارید و زمانیکه افرادی در کنار شما هستند که مبتلا به بیماری های آلرژی ها زا هستند بیشتر نمود پیدا می کند. ذرات از طریق جریان هوا به سیستم تصفیه منتقل یا جابجا شده و باعث به دام انداختن ذرات ریز شده و مانع از بازگشت آن ذرات به محیط می شوند. با توجه به محیط مورد نظرتان که قرار است نظافت شود، می توانید از انواع فیلترها استفاده نمایید. دو نوع سیستم فیلتراسیون بدین منظور وجود دارد که عباتند از:

  • فیلتراسیون HEPA
  • فیلتراسیون ULPA
فیلتر جاروبرقی صنعتی
فیلتر جاروبرقی صنعتی

فیلتر HEPA

طبق استانداردهای OSHA، یک فیلتر HEPA برای به دام انداختن ذرات کوچکتر یا مساوی با قطر 0.3 میکرون استفاده می شود که این امر باعث حداکثر بهبود کارایی 99.97% درصدی می شود. این اندازه حتی از دانه های آسیاب قهوه هم کوچکتر است. یک دانه فلفل قرمز چیزی در حدود تقریباً 615 میکرون است. فیلترهای HEPA برای گیر انداختن ذرات فوق العاده ریزی که توسط انسان قابل دیدن نیستند مانند گرد و غبار فوق العاده ریز به کار می روند. کاربرد این فیلترها زمانی مشخص می شود که قرار است ذرات ریز موجود در محیط جمع آوری شوند.

فیلتر ULPA

فیلترهای ULPA حتی از فیلترهای HEPA بسیار کارآمدتر هستند و 99.99% ذرات با قطر 0.12 میکرون را به دام می اندازند. این نوع از فیلترها برای مکان های حساس نظیر clean room ها مورد استفاده قرار می گیرند.

میزان قدرت جاروهای صنعتی

در زمان خرید دستگاه های صنعتی برای انجام مصارف سنگین، بسیاری فقط به توان جارو توجه می کنند و به بسیاری عوامل دیگر را نظیر: توان مکش، نرخ هوادهی، نوع موتور و بسیاری توجه نمی کنند. در حالیکه این امر کاملاً اشتباه است. ترخ هوادهی بر اساس واحد فوت مکعت در دقیقه (CPM) اندازه گیری می شود. هر چه میزان نرخ جریان هوا بیشتر باشد، در هنگام مکش می توانید حجم بیشتری از مواد، پودر و ذرات را جمع آوری کرده و به مخزن دستگاه انتقال دهید. همچنین از لحاظ مصرف برق دستگاه می توانند به انواع تک فاز و سه قاز تقسیم شوند. اگر قرار است روزانه و به مدت طولانی از دستگاه استفاده نمایید، توصیه ما استفاده از جاروهای سه فاز صنعتی یا به اصطلاح دائم کار است که می توانند 24 ساعت شبانه روز روشن بمانند.

حجم مخازن جاروبرقی صنعتی

یکی از سوالات بسیار مهمی که در زمان خرید جارو برقی باید از خود بپرسید، میزان حجم مخازن دستگاه است. مخازن زباله دستگاه های مکنده صنعتی نسبت به دستگاه های خانگی دارای حجم و ظرفیت بیشتری هستند. از آنجا که مخازن دستگاه به صورت ایستاده هستند و موتور در بالای آن قرار می گیرد، به این دستگاه ها جاروبرقی سطلی نیز گفته می شود. لازم به ذکر است حتماً از مقاومت جنس بدنه دستگاه اطمینان حاصل کنید. بدنه جاروها معمولاً از پلی اتیلن مستحکم و استیل ضد زنگ هستند که هر کدام  دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند.

مخزن جاروبرقی
مخزن جاروبرقی

لوازم جانبی مکنده صنعتی

امروزه لوازم جانبی متنوعی به همراه دستگاه های جاروبرقی ارائه می شوند که برخی از این لوازم عبارتند از:

  • نازل کنج به منظور دسترسی به نواحی سخت و مشکل
  • انواع فیلترها
  • خرطومی ها
  • پاکت
  • چرخ ها
  • نازل کف
  • نازل های مخروطی و منحنی
لوازم جانبی جاروبرقی صنعتی
لوازم جانبی جاروبرقی صنعتی

قیمت، گارانتی و خدمات پس از فروش

چقدر می خواهید هزینه کتید؟ آیا حاضرید برای اینکه فرایند نظافت شما به بهترین شکل ممکن انجام شود، هزینه کنید. عواملی نظیر: نوع دستگاه، میزان قدرت و توان دستگاه، تعداد موتورها، تک فاز یا سه فاز بودن دستگاه، میزان حجم مخازن، میزان معروفیت برند و مارک جاروبرقی، قابلیت های به کار رفته در دستگاه مهمترین و تأثیرگذارترین عواملی هستند که بر قیمت دستگاه ها تأثیر می گذارند. همچنین لازم است در هنگام خرید دستگاه به مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه ها توجه فرمایید تا در زمان بوجود آمدن مشکلات ناگهانی دچار مشکلات حاد نشوید.

جمع بندی

انتخاب و خرید یک مکنده صنعتی می تواند دشوار باشد، زیرا انواع گوناگونی از مارک ها و برندهای مختلف در بازار وجود دارند. ما در این راهنما سعی کردیم مهمترین مواردی که برای خرید یک جاروبرقی صنعتی نیاز دراید را بیان کنیم. این موارد می تواند اساسی ترین عوامل برای کمک به خرید شما عزیزان باشد. در انتها امیدواریم که مقاله راهنمای خرید جاروبرقی صنعتی برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. می توانید در پایین این مقاله نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و بگویید که کدام نکته توانست توجه شما عزیزان را جلب نماید. منتظر نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما عزیزان هستیم.

منابع:

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید TwitterFacebookWhatsappTelegramLinkedInPin It

3 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای خرید جاروبرقی صنعتی ( جدید – 2024 );

  1. چگونه یک جاروبرقی صنعتی »ناسب انتخاب کنم؟ من با شرکت هیا زیادی مشورت کردم ولی نتونستم تصمیم مناسب رو بگیریم. خواشا من رو راهنمایی کنید.

    پاسخ
    • درود بر شما دوست عزیز و متسکرم بابت سوال بسیار خوبتان. به طور کل 5 مرحله به منظور خرید جاروبرقی صنعتی بایستی در نظر بگیرید:
      پنج مرحله برای انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب

      مرحله اول: قصد دارید چه نوع آلودگی ای را جمع کنید. آیا آلودگی شما خشک است یا تر.
      مرحله دوم: سیستم فیلتراسیون.
      مرحله سوم: میزان توان و قدرت مکش.
      مرحله چهارم: میزان حجم مخزن مناسب و ساعات استفاده روزانه از دستگاه.
      مرحله پنجم: آیا به ویژگی های خاصی نیاز دارد؟

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

×

سلام!

ارتباط با بخش پشتیبانی آنلاین فیدار کلین

×