تحصیل در رشته پزشکی در آلمان یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین دوره هایی است که به دلیل آموزش هایی با کیفیت عالی و کاملا مقرون به صرفه، متقاضیان بسیاری را از سراسر دنیا به سوی این کشور جذب می کند. آلمان یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی غیر انگلیسی زبان در جهان و مکانی ایده آل برای تحصیل در رشته پزشکی است. از همین رو دانشجویان از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل در این رشته برای آلمان اقدام می نمایند.

در این مقاله که توسط گروه تحریریه آریاناپارس گردآوری شده است، شرایط تحصیل در رشته پزشکی، روش های ورود به این رشته، متوسط هزینه های یک دانشجو در آلمان و مزایای تحصیل در رشته پزشکی آمده است. با ما همراه باشید تا با مطالعه این مقاله اطلاعات صحیحی را بدست آورید.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل رشته پزشکی در آلمان چگونه است؟

تحصیل در رشته پزشکی در کشور آلمان بسیار محبوب و پرطرفدار است. معمولاً به دلایل مختلفی مانند پایین بودن هزینه های تحصیل و وجود دانشگاه های معتبر، اغلب افراد متقاضی ادامه تحصیل در این کشور هستند. تحصیل در دانشگاه های آلمان بخصوص در رشته پزشکی مبتنی بر آموزش با کیفیت و شهرتی بین المللی است.

طبق سیاست های کشور آلمان تحصیل در رشته پزشکی به صورت آکادمیک بوده و به زبان آلمانی ارائه می گردد. بنابراین دانشجویان بین المللی بایستی توجه کنند که برای ورود به این رشته یادگیری زبان آلمانی یکی از موارد حیاتی و الزامات موفقیت و شروع دوره می باشد.

طول دوره تحصیل در رشته پزشکی در کشور آلمان حدود ۶ سال است و دانشجویان پس از گذراندن این دوره و فارغ التحصیلی می توانند مدرک فارغ التحصیلی رشته پزشکی خود را از دانشگاه های خوب کشور آلمان اخذ کنند. متقاضیان همواره باید این نکته را در نظر داشته باشند که جهت تحصیل در رشته پزشکی در این کشور محدودیت سنی وجود دارد و به همین ترتیب علاقه مندان کمتر از ۲۱ سال شانس بالاتری خواهند داشت.

شرط معدل برای تحصیل رشته پزشکی در آلمان

بر اساس قوانین آموزشی کشور آلمان دانشجویان بین المللی برای ورود به دانشگاه های این کشور در سایر رشته حداقل می بایست دارای معدل ۱۵ باشند. رشته پزشکی تنها رشته ای در آلمان می باشد که دانشجویان بین المللی جهت اخذ پذیرش و ورود به این دوره تحصیلی به معدل بالای ۱۷٫۵ نیاز خواهند داشت.

پذیرش مستقیم رشته پزشکی در آلمان

دانشجویان بین المللی با گذراندن حدودا ۴۰ واحد در رشته پزشکی و یا داشتن مدرک لیسانس در یکی از رشته های پیراپزشکی می‌توانند برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی در آلمان اقدام نمایند. این افراد باید مدرک زبان DSH2 یا C1 را داشته باشند و همچنین این افراد بدون آنکه مجبور به گذراندن کالج M-Kurs (نام کالج در رشته های پزشکی و پیراپزشکی) باشند مستقیم وارد دانشگاه می‌شوند.

البته باید توجه داشت که معدل ترم های گذرانده برای دانشجویان و معدل مدرک لیسانس برای فارغ التحصیلان و همچنین معدل بالای ۱۸ برای دیپلم و پیش دانشگاهی عوامل بسیار مهمی برای پذیرش این افراد در رشته پزشکی کشور آلمان است.

از سوی دیگر افرادی که فاقد مدرک دانشگاهی هستند نیز می‌توانند وارد رشته پزشکی در آلمان شوند .این افراد باید دارای مدرک B1 زبان آلمانی باشند که بعد از ورود به M-Kurs و گذراندن واحدهای شیمی، زیست و زبان و قبولی در امتحان خروجی کالج می‌توانند در رشته پزشکی در آلمان تحصیل کنند. البته باید توجه داشت که برآورد معدل دیپلم و پیش دانشگاهی آنها با نمره خروجی کالج تعیین کننده در ورود به دانشگاه های رشته پزشکی در آلمان است.

آلمان,آلمان,آلمان

آزمون ورودی رشته پزشکی در آلمان به چه صورت است؟

به صورت کلی برای تحصیل پزشکی در آلمان دو نوع آزمون وجود دارد. بعد از گذراندن دوره مقدماتی زبان آلمانی شما باید در آزمون ورودی دانشگاه تحت عنوان Aufnahmeprüfung شرکت کنید. با این حال آزمون دیگری تحت عنوان آزمون پزشکی (TMS (Test for Medical Studies توانایی های شما در حوزه های مختلف پزشکی را بررسی می‌کند.

آزمون TMS می تواند جایگاه شما را نسبت به سایر دانشجویان متقاضی بالا ببرد و شانس قبولی پذیرش را افزایش دهد. علیرغم اینکه این آزمون اختیاری است اما بعضی از دانشگاه ها ارائه نتایج این آزمون را برای پذیرش دانشجویان الزامی می دانند.

کدام دانشگاه های آلمان مورد تایید وزارت بهداشت هستند؟

طبق لیستی که از سوی وزارت بهداشت ایران منتشر شده است در حال حاضر حدود ۳۴ دانشگاه کشور آلمان مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند. این لیست عمدتاً بر اساس سیستم های رتبه بندی QS، تایمز و اولویت های وزارت بهداشت انتخاب می شود. البته مسئله حائز اهمیت این است که هر ساله این لیست در حال تغییر است، در ادامه نام دانشگاه های ذکر شده در این لیست را عنوان می کنیم.

دانشگاه

  • دانشگاه هایدلبرگ
  • دانشگاه هومبولت برلین
  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
  • دانشگاه فرانکفورت
  • دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن
  • دانشکده پزشکی هانوفر
  • دانشگاه بن
  • دانشگاه مونستر
  • دانشگاه آخن
  • دانشگاه فرایبورگ
  • دانشگاه آزاد برلین
  • دانشگاه هامبورگ
  • دانشگاه گوتینگن
  • دانشگاه وورتسبورگ
  • دانشگاه ارلانگن نورنبرگ
  • دانشگاه کولوگن
  • دانشگاه یوهانس گوتنبرگ ماینز
  • دانشگاه دوسلدورف
  • دانشگاه اولم
  • دانشگاه فیلیپس ماربورگ
  • دانشگاه دویسبورگ اسن
  • دانشگاه لایپزیگ
  • دانشگاه کیل
  • دانشگاه رجنسبرگ
  • دانشگاه گیسن
  • دانشگاه مارتین لوتر
  • دانشگاه رور بوخوم
  • دانشگاه زارلاند
  • دانشگاه ینا
  • دانشگاه بیله فلد
  • دانشگاه گرایفسوالد
  • دانشگاه مونیخ
  • دانشگاه علوم پزشکی چاریته برلین
  • دانشگاه رستوک آلمان

آلمان,آلمان,آلمان

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته پزشکی کدامند؟

دانشگاه های آلمان به دلیل سطح بالای کیفیت آموزش و برخورداری از امکانات آموزشی مناسب همواره مورد توجه متقاضیان بسیاری از سراسر دنیا قرار می گیرند. در ادامه قصد داریم تعدادی از دانشگاه های معتبر کشور آلمان را مورد بررسی قرار دهیم.

دانشگاه هایدلبرگ

این دانشگاه که از قدیمی ترین و مشهورترین دانشگاه های دنیاست، در سال ۱۳۸۶ میلادی تاسیس شده که قدمت آن به بیش از ۶۰۰ سال قبل برمیگردد و حدود ۲۵۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشکده پزشکی این دانشگاه دارای بخش تحقیقاتی ویژه ای است. به دلیل تقاضای بالای دانشجویان جهت تحصیل در این دانشگاه شرایط ورود به آن بسیار سخت و رقابتی است.

این دانشکده قصد دارد بر چالش های پزشکی قرن ۲۱ در دنیا غلبه کند. در حال حاضر این دانشکده تلاش دارد، مرکزی با تاکید بر تحقیق و ترویج برنامه های پژوهشی ایجاد کند. این دانشگاه دارای محیطی زنده و در تعامل با موسسات پژوهشی بین المللی است.

دانشگاه پزشکی آخن

این دانشگاه جزء دانشگاه های برتر دنیا در زمینه تکنولوژی و فناوری است. دانشگاه فنی آخن در سال ۱۹۶۶ در شهر آخن واقع در نورداین – وستقالن تاسیس شد. این دانشگاه شامل چندین کلینیک تخصصی، موسسات نظری و بالینی و سایر امکانات تحقیقاتی، سالن های سخنرانی و مدارس پزشکی تخصصی است. این دانشگاه جزء برترین های دنیا در رشته پزشکی است و دارای ۲۷۰۰ دانشجو می باشد.

دانشگاه لوبک

این دانشگاه یک دانشگاه تحقیقاتی واقع در شمال آلمان است که تمرکز آن کاملاً بر روی رشته های پزشکی و علوم کاربردی پزشکی است. این دانشگاه در سال ۱۹۶۹ تاسیس شد. این دانشگاه همواره جزء سه دانشگاه برتر در زمینه پزشکی قرار دارد. دانشجویان در این دانشگاه دانش مورد نیاز آینده، قابلیت های علمی و مهارت های اجتماعی و اخلاقی را آموزش می بینند.

چگونه برای تحصیل پزشکی در آلمان اقدام کنم؟

یکی مهم ترین سوالات علاقه مندان به پزشکی در آلمان، چگونگی اقدام برای حضور در این دوره های تحصیلی می باشد. تحصیل در رشته پزشکی در کشور آلمان برای متقاضیان به دو روش امکان پذیر است. این روش ها از معمول ترین روش های ممکن است و افراد می توانند از روش های دیگر همانند تحصیل در یک کشور ثالث و پس از آن انتقالی به کشور آلمان برای ادامه تحصیل اقدام نمایند.

روش اول:

این روش مخصوص افرادی است که در کنکور پزشکی ایران توانسته اند قبولی در دانشگاه های سراسری ایران را کسب کنند. بنابراین این افراد می بایست مدارک تحصیلی و مدارک دال بر قبولی کنکور سراسری خود را جهت اخذ پذیرش ارائه کنند. نکته حائز اهمیت این است که متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی در کشور آلمان را دارند، لازم است حداقل ۶ ماه پیش از شروع تحصیل برای انجام مراحل و روند ثبت نام اقدام کنند.

روش دوم:

این روش مخصوص افرادی است که قبولی کنکور سراسری ایران را ندارند. این افراد می توانند در دوره های یکساله کالج در کشور آلمان ثبت نام کنند. دانشجویان در این یک سال دروس زیست، زبان، شیمی و سایر دروس مرتبط را می خوانند و در صورت کسب نمره و معدل بالا، قادر خواهند بود وارد دانشگاه های پزشکی آلمان شوند. دانشگاه های دولتی کشور آلمان عمدتاً در ماه ژانویه پذیرش دارند.

آلمان,آلمان,آلمان

هزینه های من در کشور آلمان چقدر است؟

یکی از روش های دسته بندی کشورهای دنیا برای ادامه تحصیل، مبحث هزینه های جاری یک دانشجو در آن کشور می باشد. در همین خصوص کشورهای دنیا را می توان از حیث هزینه به دو گروه دسته بندی می شوند که در ادامه به آن اشاره شده است.

  1. دسته اول: کشورهایی هستند که هزینه های تحصیل بسیار بالایی دارند مانند انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا
  2. دسته دوم: کشورهایی هستند که دارای هزینه تحصیل پایین تری نسبت به دسته اول هستند. کشور آلمان جزء دسته دوم قرار دارد و از هزینه های تحصیل و زندگی نسبتاً پایینی برخوردار است.

دانشجویان بین المللی در دانشگاه های آلمان برای رشته پزشکی می بایست هزینه ای در حدود ۳۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰ یورو به صورت سالیانه پرداخت کنند. این مبلغ با توجه به دانشگاه و رشته مورد نظر تعیین می گردد.

یک دانشجو در آلمان ماهیانه مبلغی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ یورو بابت هزینه هایی همچون خوراک، پوشاک، حمل و نقل و… می پردازد. اگر دانشجویان قصد اجاره خوابگاه یا منزل داشته باشند مبلغی در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ یورو نیز به این مبلغ اضافه خواهد شد البته متقاضیان باید دقت کنند که هزینه های زندگی هر شخص ارتباط مستقیمی با سبک زندگی و همچنین شهر محل اقامت او دارد.

ساختار رشته پزشکی در آلمان به چه صورت است؟

دوره های پزشکی در آلمان ۶ سال به طول می انجامد. دانشجویان پس از سپری کردن دوره های آن که شامل ۴ مرحله می شود، می توانند مدرک پزشکی ( zrztliche Prüfung ) را دریافت نمایند. در ادامه به مراحل پزشکی در آلمان اشاره می شود.

مرحله پیش بالینی

اولین مرحله دوره پزشکی شامل مرحله پیش بالینی می شود. این مرحله به مدت چهار ترم (دو سال) به طول می انجامد و شما با اصول اساسی علوم طبیعی و پزشکی آشنا می شوید. با اولین معاینه مجوز پزشکی به پایان می رسد.

مرحله بالینی

مرحله بالینی به عنوان شروع دوره های پزشکی به شمار می رود. این مرحله اصلی مطالعه (شش ترم – سه سال) متشکل از موضوعات اصلی است که در سخنرانی ها، دوره های عملی، کارورزی و سمینار تدریس می شود.

سال عملی

مرحله اصلی پزشکی در آلمان مطالعه سال عملی است. این یک سال آموزش بالینی می باشد که در آن شما با جنبه های عملی جراحی، پزشکی داخلی و یک موضوع انتخابی آشنا می شوید. این مرحله تجربه کاری را برای شما فراهم می کند تا شما را برای حرفه آینده خود آماده کند.

امتحان دولتی

آخرین مرحله برای تکمیل مدرک پزشکی در آلمان، قبولی در آزمون دولتی، یک معاینه استاندارد ملی است. پس از گذراندن و معاینه می توانید مجوز پزشکی خود را دریافت نمایید و به عنوان پزشک معتبر شروع به فعالیت کنید.

آلمان,آلمان,آلمان

شرایط تخصص پزشکی در آلمان چگونه است؟

یکی از مزیت های تحصیل تخصص پزشکی در آلمان اشتغال حین تحصیل است. در واقع تخصص پزشکی در آلمان ترکیبی از کار و تحصیل در کنار همدیگر می باشد. برای تحصیل تخصص پزشکی در آلمان مدرک زبان C1 آلمانی الزامی خواهد بود، البته متقاضیانی که مدرک B2 زبان آلمانی دارند می توانند با گذراندن یک دوره زبان تخصصی در آلمان به مدت ۶ ماه مدرک C1 را دریافت نمایند.

پزشکان ایرانی که خواهان گرفتن تخصص از آلمان باشند، می‌توانند بدون هزینه و محدودیت سنی، درخواست ادامه تخصص کنند. قابل توجه اینکه تخصص پزشکی در آلمان از پر تقاضا ترین دوره های تحصیلی در این کشور می‌باشد و دولت آلمان برای تخصص پزشکی در این کشور اهمیت زیادی را قائل است.

افرادی که در خارج از آلمان تحصیل کرده‌اند و مایل به کار به عنوان پزشک در آلمان هستند، نیاز به مجوز و تایید مدرک در آلمان دارند. دلیل این امر مطالب مختلف دوره است که با مجوز سراسری آلمان مطابقت ندارد و بنابراین تضمین نمی‌شود که محتوا و دانش ضروری در طول آموزش یکسان باشد.

این تفاوت‌ها در رشته‌های پزشکی حتی شامل نوع مدارک دانشگاهی و مقطع تحصیلی است. طبق قوانین آلمان، قوانین مربوط به پزشکانی که تبعه کشورهای اتحادیه اروپا نیستند و فارغ ‏التحصیل پزشکی عمومی از خارج از اتحادیه اروپا هستند، با قوانینی که شامل حال پزشکان آلمانی و پزشکان تبعه کشورهای اتحادیه ‏اروپا می شود، متفاوت است. برای پزشکان ایرانی که می ‌‏خواهند در آلمان ادامه تحصیل بدهند، دو گزینه وجود دارد:

۱. ادامه تحصیل در مقاطع تخصص بالینی یا کلینیکال در رشته های مختلف
۲. ادامه تحصیل در مقطع دکتری یا (PhD) در رشته های پایه ‏علوم پزشکی در دانشگاه های مختلف آلمان

آلمان,آلمان,آلمان

مزایا تحصیل پزشکی در آلمان چیست؟

تقریباً اغلب دانشجویان رویای تحصیل در دانشگاهی معتبر را در سر دارند و از جمله راه حل هایی که به ذهن افراد خطور می کند تحصیل و مهاجرت به سایر کشورهاست اما همواره باید به این نکته توجه کرد که ممکن است تصمیم کل زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین بایستی تمامی جوانب را سنجید و برنامه ریزی دقیقی برای این موضوع انجام داد. بنابراین تحقیق و بررسی جامع در خصوص شرایط تحصیل و زندگی در آن کشور و کسب اطلاعات کافی از شروع این تصمیم بسیار مهم است.

چشم انداز شغلی مناسب

رشته های پزشکی به عنوان یکی از پردرآمد ترین رشته های تحصیلی در دنیا شناخته می شود. از همین رو دانشجویان در صورت اتمام دوره پزشکی در آلمان می توانند به راحتی وارد بازار کار شوند. یک مدرک پزشکی در آلمان مهارت های گسترده ای را به شما آموزش می دهد که به نوبه خود طیف گسترده ای از انتخاب های شغلی را به خود اختصاص می دهد. میانگین حقوق یک پزشک ماهانه بین ۸ تا ۱۱ هزار یورو در ماه می باشد.

عدم محدودیت در تغییر رشته

دانشجویان بین المللی بعد از یک سال تحصیل به راحتی می توانند رشته خود را عوض کنند. بنابراین در صورت قبولی در دانشگاه و رشته جدید دیگر نیاز نیست دانشجو به ایران باز گردد بلکه می تواند در آلمان رشته و دانشگاه خود را تغییر داده و ویزای خود را تغییر دهد.

اقامت پس از تحصیل

یکی از برترین مزایای تحصیل در کشور آلمان، فرصت کاری که دولت در اختیار فارغ التحصیلان قرار می دهد. در کشور آلمان افراد پس از فارغ التحصیلی اجازه اقامت ۱۸ ماهه دارند. تا بتوانند در این مدت کار پیدا کنند. اگر در طول این مدت شخص، کار دائم انجام دهد و مالیات خود را پرداخت نماید قادر خواهد بود برای اقامت دائم کشور آلمان اقدام نماید.

ویزای تحصیلی

از مزیت های دیگر تحصیل در آلمان می توان به این موضوع اشاره کرد که ویزای تحصیلی دانشجو برای کل مدت تحصیل او خواهد بود و نیازی به تمدید سالانه ندارد. دانشجویان با ویزای تحصیلی آلمان خود قادر خواهند بود به تمامی کشور های حوزه شینگن سفر کنند. ویزای تحصیلی دانشجو، این امکان را برایش فراهم می کند که محدودیت ورود و خروج نداشته و دانشجو می تواند چندین بار به خارج از آلمان سفر کند.

آلمان,آلمان,آلمان

معایب تحصیل پزشکی در آلمان چیست؟

هر کشوری علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارد که از معایب تحصیل در آلمان می توان به مشکلات زبان و تقابل عقاید و فرهنگ بین مردم اشاره کرد. در ادامه به چند مورد از معایب تحصیل در این کشور اشاره خواهیم کرد:

برای کار می بایست دانش زبان آلمانی داشته باشید.

از مهمترین مواردی که دانشجویان می بایست مورد توجه قرار دهند دانش زبان آلمانی است. دانشجویان حین تحصیل اجازه کار دانشجویی خواهند داشت اما به دلیل اهمیت زبان آلمانی برای کار کردن در این کشور، در صورتی شخص میتواند در این زمینه موفق باشد که به زبان آلمانی مسلط باشد.

صدور ویزای همراه دانشجو

از معایب تحصیل در کشور آلمان می توان به این نکته را ذکر کرد که معمولاً صدور ویزای همراه دانشجویان با مشکلات بسیاری مواجه است. در اغلب موارد ویزای همراه ممکن است دیرتر صادر شده و یا سفارت اصلاً ویزای همراه برای دانشجو صادر نکند.

طولانی بودن پروسه اخذ ویزا

از دیگر معایب و مشکلات تحصیل در آلمان می تواند به طولانی بودن پروسه اخذ ویزای این کشور اشاره کرد. در حال حاضر وقت سفارت آلمان برای شهروندان ایرانی بسیار طولانی و بیش از ۱۴ ماه است. بنابراین متقاضیانی که تمایل دارند در کشور آلمان به تحصیل بپردازند این نکته را در برنامه ریزی های خود می بایست مورد توجه قرار دهند.

نتیجه گیری

دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیلی خود فرصت های بسیار زیادی جهت اشتغال به کار خواهند داشت. این فرصت ها از کار در فضای بیمارستان، امور پژوهشی و صنعت تا خدمات درمانی عمومی و دیگر مراکز را نیز شامل می شود. بنابراین شرایط کار پس از تحصیل در این کشور یکی از مزایای عمده برای دانشجویان بین المللی خواهد بود هزینه های زندگی نیز در آلمان کاملاً مقرون به صرفه است بنابراین علاوه بر تحصیل شما در یکی از پیشرفته ترین و زیبا ترین کشور های جهان زندگی می کنید.

سفارت آلمان با وجود تمام موانع و سختی ها همواره یکی از پر متقاضی ترین سفارت ها به شمار می رود و سالانه بیشترین تقاضا را بین دانشجویان بین المللی دارد. این کشور در مرکز اروپا قرار گرفته و قدرت صنعتی این منطقه محسوب می شود. ارتباط مستقیم دانشگاه ها با موسسات تحقیقاتی و بیمارستان ها، باعث ایجاد یکپارچگی آموزش و بهبود کیفیت مراقبت های پزشکی و انواع پژوهش ها شده است. این موضوع مزیتی بسیار ویژه برای دانشجویان به شمار می رود.

لینک منبع: ?What are the conditions for studying medicine in Germany

سوال های متداول شما

خیر برای گرفتن پذیرش تحصیلی در رشته های پزشکی آلمان ارائه ریز نمرات دروس دبیرستان ضروری می باشد و نمرات دروسی مانند زیست و شیمی و فیزیک و ریاضی بررسی می شود.
تمکن لازم برای تحصیل در آلمان به میزان ۱۰۶۲۳ یورو می باشد.
بله برای برخی از ایالتها این مبلغ بلوکه خواهد شد.
خیر ترمیم نمرات دبیرستان هیچ نقشی در ارتقاع معدل کتبی دانش آموزان نخواهد داشت.
برای پیدا کردن کار دانشجویی در آلمان باید به اداره ی امور صنفی و فوق برنامه ی دانشجویی و یا از مرکز کاریابی برای دانشجویان Studentenvermittlung) ) کمک گرفت.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۲۳ پاسخ به “پزشکی در آلمان”

    1. علی فیضی گفت:

      سلام من اتباع افغانستانی هستم ۲۱ سالمه و دانشجویی پزشکی دانشگاه دولتی بدون کنکور که ۴۰ واحد دوروس را گذراندم با معدل ۱۵ و نمرات بالای ۱۵ و اینکه مدرک زبان آلمانی در حد ب۲ و به زبان انگلیسی مسلطم و آیا امکان اخذ پذیرش مسقیم بدون کالج و آزمون ورودی از دانشگاه های آلمان دارم یت نه به نظرتون آلمان راحته یا اتریش

      • author4 گفت:

        با توجه به مهارتهای زبانی و معدل ۱۵ ، شما امکان اخذ پدیرش مستقیم بدون کالج و آزمون ورودی از بعضی از دانشگاه های آلمان رو دارید،،، ابتدا باید دانشگاه های آلمان رو پیدا کنید و شرایط و انجام بدهید.
        انتخاب بین آلمان و اتریش به شما بستگی داره،،، هر دو کشور فرصت های خوبی برای تحصیل دارند. با توجه به مهارت های زبانیتون میتونید کشور مناسب رو انتخاب کنید.

    2. مجله مهاجرت گفت:

      سلام.وقت بخیر .
      در مورد میشه راهنمایی بفرمایید؟

    3. ارین گفت:

      سلام میخواستم ببینم با داشتن لیسانس علوم آزمایشگاهی یا پرستاری (پیراپزشکی) میشه مستقیم در المان پزشکی خوند بدون ازمون و فقط با معادل سازیو با داشتن مردک زبان مورد نیاز…

    4. پرنیان گفت:

      سلام خسته نباشین من سال دیگه کنکور دارم و میخواستم بدونم اگر جز رتبه های زیر ۱۰۰۰ کشور باشیم در رشته تجربی یا حتی رتبه زیر ۱۰۰ هیچ شرایط ویژه ای برای تحصیل پزشکی در المان شامل ما نمیشه اخه من رتبه خودم در ازمون های ازمایشی زیر ۱۰۰ هست ولی خانوادم شرایط تامین مالی رو ندارن یعنی بورسیه ای چیزی نیست. بعد اگه هست شرایطش چه طوره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام دوست عزیز
        چنانچه موفق شوید در کنکور سراسری ایران در رشته پزشکی پذیرفته شوید، پس از گذشت یک ترم از تحصیل در ایران می توانید برای تحصیل در آلمان در رشته پزشکی بدون آزمون اخذ پذیرش نموده و به صورت رایگان به تحصیلات خود ادامه دهید. توجه داشته باشید که گرچه تحصیل رایگان می باشد ولی باید تمکن مالی لازم برای تامین هزینه های زندگی را داشته باشید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up