بلیط هواپیما قشم سیستمی بخریم یا چارتر؟

جزیره زیبای قشم با دارابودن جاذبه‌های خارق‌العاده و کم‌نظیرش، مسافران فراوانی را مجذوب خود کرده است. راحت‌ترین راه دسترسی به این جزیره هواپیما است که آن هم با خرید بلیط هواپیما قشم امکان‌پذیر می‌شود.

قشم یکی از جزایر جنوبی ایران است که وجود جاذبه‌های فراوان و مراکز خرید عالی آن، باعث شده است که افراد زیادی از قشم به‌عنوان یک مقصد مناسب گردشگری یاد کنند. به علت جزیره‌ای‌بودن قشم، مناسب‌ترین راه دسترسی، پرواز با هواپیما است. همراه این مطلب باشید تا درباره بلیط هواپیما قشم بیشتر بدانید.

انواع بلیط هواپیما

مسافران جزیره زیبا قشم برای سفر به این مکان باید یکی از انواع بلیط هواپیما را که در ادامه معرفی می‌شود را خریداری کنند.

بلیط چارتر قشم

جزیره زیبای قشم یک مقصد توریستی خارق‌العاده است که متقاضیان فراوانی برای سفر دارد و همه‌روزه مسافران به دنبال خرید پرواز قشم هستند. همین امر فرصت خوبی را در اختیار چارترکنندگان قرار داده که در این مسیر پرطرفدار فعالیت کنند و بلیط چارتر قشم را به فروش برسانند. همچنین پروازهای چارتر در تمامی شهرهای بزرگ ایران مانند تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و... تعریف می‌شود.

چارترکننده برای ایجاد بلیط چارتر، اقدام به پیش‌خرید بلیط‌های یک مسیر پروازی مشخص کرده و سیاست قیمت‌گذاری بلیط را با توجه به قوانین سازمان هواپیمایی کشوری وضع می‌کند. بازه فروش بلیط چارتر دو یا سه هفته مانده به تاریخ پرواز است. همچنین محدوده قیمتی آن را حجم متقاضیان بلیط چارتر تعیین می‌کنند. چنانچه متقاضی سفر برای خرید بلیط هواپیما قشم زیاد باشد، قیمت آن گران شده و با کاهش تقاضا قیمت بلیط چارتر رو به ارزانی می‌رود. 

بلیط سیستمی قشم

بلیط سیستمی قشم، مناسب‌ترین نوع بلیط برای افراد اهل برنامه است؛ چراکه فروش بلیط سیستمی قشم حداقل از دو ماه قبل از تاریخ پرواز تا یک‌دوساعت مانده به پرواز روی سامانه‌های فروش معتبر بلیط مانند ره بال آسمان، باز می‌شود. ایرلاین برنامه پرواز سیستمی را می‌چیند و قیمت بلیط هر صندلی را زیر نظر سازمان هواپیمایی کشوری و مطابق با سیاست‌های داخلی خود تعیین می‌کند. صندلی‌های هر پرواز سیستمی، در کلاس‌نرخی‌های مختلف با قیمت متفاوت دسته‌بندی می‌شوند. هنگام فروش بلیط سیستمی، ابتدا بلیط کلاس‌های ارزان‌تر به فروش می‌رسد. به همین دلیل است که با نزدیک شدن به تاریخ پرواز، قیمت بلیط سیستمی قشم افزایش می‌یابد. با این حساب اگر برنامه سفرتان از چندماه قبل مشخص است یا قصد سفر گروهی دارید، پیشنهاد می‌کنیم با خرید بلیط سیستمی قشم برای مسیر رفت‌وبرگشت، خیال خود و همسفرانتان را راحت کنید.

بلیط لحظه آخری قشم

بلیط لحظه آخری یک‌راه میان‌بر برای کسانی است که هنوز بلیط هواپیما نخریده‌اند. همچنین مسافرانی که به‌صورت ناگهانی باید به قشم سفر کنند، می‌توانند با خرید بلیط لحظه آخری قشم، خود را به نزدیک‌ترین پرواز روز برسانند. 

بلیط لحظه آخری قشم در حقیقت همان بلیط‌های چارتر و سیستمی به فروش نرفته ایرلاین‌ها و چارترکنند‌ها است که در لحظات نزدیک به پرواز به فروش می‌رود. معمولاً تعداد بلیط‌های لحظه آخری محدود بوده و برای افرادی که قصد سفر دسته‌جمعی دارند، مناسب نیست. البته اگر در ایام کم‌مسافر سال اقدام به سفر کنید و شانس با شما یار باشد، می‌توانید این بلیط را ارزان بخرید. در حالی  که در ایام مسافرخیر و تعطیلاتی مانند عید نوروز قیمت‌های بلیط لحظه آخری نجومی می‌شود.

ره بال آسمان ارائه دهنده انواع بلیط هواپیما مانند بلیط لحظه آخری قشم است. برای مشاهده لیست کامل بلیط هواپیما به سایت ره بال آسمان مراجعه کنید.

مسیرهای پُرتردد پرواز قشم

در حال حاضر روزانه پروازهایی از قشم به مسیرهایی مانند تهران، مشهد، اصفهان و شیراز انجام می‌شود. اگر شما هم مسافر قشم هستید، می‌توانید بلیط هواپیما خود را به‌صورت آنلاین از سایت ره بال آسمان خریداری کنید.

بلیط هواپیما تهران قشم

تهرانی‌ها قشم را به‌عنوان یک مقصد عالی گردشگری و یک مکان عالی برای خرید می‌دانند. قشم مملو از بازارچه‌ها و فروشگاه‌های لوکسی است که اجناس درجه‌یک و متنوعی در آن‌ها فروخته می‌شود. مسافران زیادی به دنبال خرید بلیط هواپیما تهران قشم با کمترین قیمت هستند تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

مسلماً مسافران دوست ندارند که دست‌خالی از قشم به خانه برگردند. به همین علت ترجیح می‌دهند هزینه‌های دیگر را کاهش دهند تا بتوانند هر آنچه دلشان می‌خواهد خرید کنند. بهترین راه‌حل برای صرفه‌جویی در هزینه آن است که در خرید بلیط هواپیما دقت کرد. برای این کار لازم است که به‌صورت روزانه سایت‌های اینترنتی معتبری مانند ره بال آسمان را چک شود تا به‌محض مشاهده ارزان‌ترین قیمت بلیط هواپیما قشم، آن را بخرید.

بلیط هواپیما مشهد قشم

بلیط هواپیما مشهد قشم در ایام گوناگون سال در بین مسافران محبوب بوده و آن را خریداری می‌کنند. مسافران بسیاری ترجیح می‌دهند تا در ایام تعطیل سال به سفر بروند. اما در مقابل افرادی هستند که دوست دارند، یک سفر ارزان‌قیمت داشته باشند یا دسته کم بلیط هواپیما قشم را مقرون‌به‌صرفه بخرند.

زمان سفر یکی از این عوامل است. زمانی که شما در ایام کم‌مسافر اقدام به سفر کنید، احتمال خرید ارزان بلیط هواپیما قشم بیشتر محتمل است. علاوه بر آن نوع بلیطی که می‌خرید (سیستمی، چارتر، لحظه آخری) بی‌تأثیر نیست. کلاس پروازی (کلاس پروازی اکونومی و بیزینس) را هم از قلم نیندازید. به‌ویژه در بلیط سیستمی، کلاس پروازی بسیار بر قیمت بلیط هواپیما تأثیر می‌گذارد. حتی شرکت هواپیمایی که از آن بلیط را تهیه می‌کنید، بر محدوده قیمتی اثرگذار است.

بهترین قیمت بلیط هواپیما قشم

خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت قشم

همه مسافران دوست دارند در ازای پرداخت مبلغی کمتر، خدمات درجه‌یکی دریافت کنند و در این صورت به آن بهترین قیمت بلیط هواپیما می‌گویند؛ اما باید بدانید که قیمت بلیط هواپیما تحت تأثیر عوامل گوناگونی تعیین می‌شود و هر عامل در افزایش یا کاهش قیمت تأثیرگذار است. مثلاً یکی از پارامترهایی که باید در بهترین قیمت بلیط هواپیما قشم مدنظر قرار داد، بعد مسافتی است. شهر شما به‌عنوان مبدأ چقدر مسافت هوایی با قشم مقصد دارد؟ مسلماً هر اندازه فاصله هوایی بین دو شهر زیاد باشد، قیمت بلیط هواپیما قشم هم گران‌تر می‌شود.

دیگر عوامل تأثیرگذار بر محدوده قیمتی شامل موارد زیر می‌شود:

1. نوع بلیط (چارتر، سیستمی و لحظه آخری)؛

2. کلاس پروازی (اکونومی و بیزینس کلاس)؛

3. فصل سفر (زمان اوج سفر یا زمان کاهش مسافران به قشم)؛

4. شرکت هواپیمایی.

بهترین زمان خرید بلیط ارزان هواپیما قشم

حتماً شما هم می‌دانید که هر شهر یک زمان طلایی برای سفر دارد که در این بازه زمانی گردشگران فراوانی وارد آن شهر شده و بعضاً بلیط هواپیما مقصد مدنظر پر متقاضی می‌شود. جزیره قشم هم دارای همین شرایط است و در برخی از ایام سال مسافران زیادی دارد. تابستان‌ها، عید نوروز و تعطیلات رسمی میزان تقاضا بلیط هواپیما قشم را افزایش داد که این زمان شما را از خرید بلیط ارزان هواپیما دور می‌کند. در مقابل روزهای وسط هفته و غیرتعطیل که مسافران تمایل به سفر نشان نمی‌دهند، بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان هواپیما قشم است. 

چند ترفند برای خرید بلیط ارزان هواپیما قشم

در ادامه به معرفی چند ترفند برای خرید بلیط ارزان هواپیما قشم می‌پردازیم.

1. همان‌طور که اشاره کردیم، زمان سفر خود را به ایام کم‌مسافر و غیرتعطیل سال موکول کنید تا با کاهش تقاضا بلیط هواپیما قشم را ارزان بخرید؛

2. اگر برنامه سفرتان مشخص شده است، بلیط سیستمی قشم را بخرید تا در روزهای نزدیک به پرواز، مجبور به خرید گران بلیط هواپیما نشوید؛

3. برای خرید ارزان بلیط هواپیما قشم باید از دریافت خدمات اضافی هنگام پرواز و نشستن روی صندلی‌های بزرگ و راحت چشم‌پوشی کنید. در مسیرهای داخلی هواپیماها دارای دو قسمت کلاس پروازی اکونومی و بیزینس کلاس هستند که تفاوت هر کدام در ارائه خدمات و نوع صندلی است. ارزان‌ترین قسمت هواپیما مربوط به اکونومی کلاس است؛

4. جوانب احتیاط را رعایت کنید. قبل از خرید بلیط هواپیما شرایط مربوط به کنسلی و استرداد وجه بلیط هواپیما را به‌خوبی بخوانید. هر ایرلاین و چارترکننده قوانین مطابق با سیاست‌های خود را در قبال کنسلی بلیط و استرداد وجه، تعیین کرده‌اند؛

5. قبل از شروع خرید بلیط هواپیما، ابتدا لیست بلیط لحظه آخری را چک کنید؛ زیرا ممکن است قیمت ارزانی داشته باشد؛

6. خرید آنلاین معمولاً معادلی است بر ارزان‌قیمت بودن بلیط هواپیما. زیرا انتخاب‌های شما محدود به چند گزینه نیست و دستتان برای مقایسه قیمتی باز است؛

7. سایت‌های مطمئنی مثل ره بال آسمان را مرتب چک کنید تا ارزان‌ترین بلیط هواپیما قشم را بخرید.

فرودگاه بین‌المللی قشم

فرودگاه بین‌المللی قشم در روستا دیرستان واقع شده و روزانه پذیرای مسافران زیادی از شهرهای گوناگون ایران است. از فرودگاه قشم به مقصد شهرهایی مانند تهران، شیراز، اصفهان، چابهار، کیش، کرمانشاه و مشهد پروازهایی انجام می‌شود. همچنین از این فرودگاه پروازهای خارجی به دو مقصد دبی و مسقط برقرار است.

ایرلاین‌هایی که در این مسیر پروازی فعالیت دارند

ایرلاین‌های متعددی در فرودگاه بین‌المللی قشم نشست‌وبرخاست می‌کنند که می‌توان به قشم ایر، آسمان، زاگرس، ماهان، ایران ایر و آتا اشاره کرد. 

روش‌های خرید بلیط هواپیما قشم

خرید آنلاین بلیط هواپیما قشم

همواره برای خرید بلیط هواپیما قشم دو روش وجود دارد. روش حضوری وروش اینترنتی. 

در روش حضوری نیاز است که شما به یک آژانس هواپیمایی مراجعه کرده و از کارشناس فروش بخواهید که بلیط هواپیما قشم را برای شما رزرو کنند؛ اما در روش اینترنتی، بدون هیچ دغدغه‌ای و در حالی که چمدان‌های سفر خود را جمع می‌کنید، می‌توانید بلیط هواپیما قشم را از سایت مطمئنی مانند ره بال آسمان به‌صورت آنلاین بخرید.

اما چرا ره بال آسمان؟

1. راحتی استفاده از سایت؛

2. فروش بی‌واسطه بلیط هواپیما که افزایش قیمت بر روی آن اعمال نمی‌شود؛

3. پشتیبانی 24ساعته؛

4. امکان کنسلی بلیط هواپیما قشم و استرداد وجه به‌صورت آنلاین و تلفنی.

آدرس سایت: rahbal

شماره تماس: 05137170

ایمیل: info@rahbal.ir

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.