arianTajhizLogo
آریان تجهیز- فروش اینترنتی ابزار اندازه گیری و ابزاردقیق
ساعت کاری: پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹-۱۶ / پیام از طریق واتساپ و ایتا
آریان تجهیز- فروش اینترنتی ابزار اندازه گیری و ابزاردقیق
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
دستگاه ارتعاش سنج دیتالاگر پراب مجزا لترون مدل LUTRON VB-8204 Vibration Meter LUTRON VB-8204
دستگاه ارتعاش سنج دیتالاگر پراب مجزا لترون مدل LUTRON VB-8204

دستگاه ارتعاش سنج دیتالاگر پراب مجزا لترون مدل LUTRON VB-۸۲۰۴ Vibration Meter LUTRON VB-8204

VT-8204 محصول نوینی از لترون وبا قابلیت اندازه گیری ارتعاشات ، تعداد دورها و سرعت است. دستگاهLUTRON VT-8204 یک ارتعاش سنج تمام عیار و کامل و یک دور سنج است که شامل دستگاه ارتعاش سنج به همراه سنسور آن و پایه مغناطیسی است که قابلیت اندازه گیری ارتعاشات سیستم ها ، ماشین آلات و قطعات مختلف را دارد.دستگاه فوق با ویژگی های خاص طراحی شده امکان اندازه گیری میزان دامنه شدت جابه جایی و ارتعاش در اجسام و مکان های مورد نظر را دارا می باشد.از امتیازات دستگاه فوق اندازه گیری شتاب با 200 متر بر مجذور ثانیه، سرعت ارتعاش با 200 میلی متر بر ثانیه ، مقدار RMS ،اندازه گیری PEAK-PEAK برای میزان جابجایی مکانی را با 2 متر و اندازه گیری مقادیر حداکثر برای سرعت و شتاب ارتعاشات ، اندازه گیری مقادیر حداکثر و نگه داری این مقادیر برای کلیه عملیات اندازه گیری است. دامنه اندازه گیری ارتعاشات بوسیله این دستگاه وسیع و در فرکانس های 10 هرتز تا 1 کیلو هرتز و دارای حساسیت نسبی در اندازه گیری ارتعاشات است. در ساخت این ارتعاش سنج از مدارپردازشگر پر قدرت و هوشمند LSI استفاده شده است تا حداکثر سرعت ودقت ممکن برای کاربران ایجاد شده باشد. این دستگاه حساسیت قابل قبولی برای اندازه گیری ارتعاشات بویژه پایین بدون نیاز به تنظیم خاصی داشته است. بعلاوه ، دستگاه فوق مجهز به پراب مجزا برای سهولت بیشتر و دقت بالاتر در اندازه گیری ها شده است. مقادیر حداقل و حداکثر اندازه گیری شده دردستگاه ثبت و ذخیره شده و در صورت لزوم قابل بازیابی هستند. دستگاه امکان نگه داشتن داده های محاسباتی بر روی صفحه نمایشگر را به منظور مطالعه و بررسی بیشتر برای کاربران فراهم آورده است .شرکت آریان تجهیزارائه کننده تجهیزات اندازه گیری و ابزارهای دقیق ونمایندگی رسمی و انحصاری کمپانی LUTRON در ایران دستگاه فوق را با گارانتی دو ساله و خدمات پس از فروش ده ساله به کاربران عرضه می کند.

بیشتر ...
بازگشت

مشخصات کلی دستگاه ارتعاش سنج دیتالاگر پراب مجزا لترون مدل LUTRON VB-8204 :
یکی از وسایلی که جهت اندازه گیری ارتعاشات ایجاد شده در اجسام و سیستم های مختلف و آنالیز داده های محاسباتی آنها  بکار می رود، ارتعاش سنج دیجیتال است. تولید کنندگان در بخش صنعت و ارائه دهند گان خدمات مداوما در تلاش هستند تا سیستم ها،محصولات و فرایندهای تولیدات خود را بهینه سازند تا حداکثر عملکرد ، استحکام و  ایمنی را با حداقل هزینه بدست آورند . یکی از موارد مهم در صنایع مختلف کنترل لرزش و ارتعاش ابزارها و ماشین های دوار از قبیل توربین ژنراتور، پمپ، موتور، فن و ... می باشد که در صورت گذر از حد معینی می تواند منجر به بروز حوادث و یا تخریب و انهدام آنها  شوند، به همین دلیل اندازه گیری ارتعاش قطعات و ماشین ها در صنایع مختلف و در تعمیر و نگهداری دستگاه ها و ماشین آلات متحرک از اهمیت ویژه ی برخوردارند. لذا با بهره وری از تکنولوژی سنجش ابزارهای دقیق، یکی از ابزارهای حرفه ای و مفید در اندازه گیری ارتعاشات با دقت و سرعت بالاو مورد استفاده صنایع مختلف توسط کارشناسان مجرب شرکت LUTRON به بازار عرضه شد. تولید کنندگان این دستگاه با رعایت کلیه ملزومات مورد نظرموفق به دریافت مجوزهای معتبربین مختلف ،از آنجاییکه المللی مانند ISO 9001،CE   ( مجوز ایمنی ساخت وبهره وری اتحادیه اروپا) ، IEC 1010 ( مجوز ساخت و ایمنی صنایع الکترونیک بین المللی ) و UKAS( مجوزمعتبربین المللی در مدیریت کیفیت) و ISO 2954 ( مجوز معتبر در اندازه گیری های شدت ارتعاشات و نتایج یکسان) گردیدند.
با وجود عادی بودن ارتعاشات در دستگاه ها و سیستم های میزان ارتعاشات نمایانگرصحت عملکرد وضعیت صحیح آنها میباشد، دستگاه ارتعاش سنج برای اندازه گیری این ارتعاشات که ناشی از عوامل متفاوتی مانند عدم استحکام کافی قطعات مختلف، بالانس نبودن ونبود تنظیمات لازمه است بکار می آید. این دستگاه سرعت و شتاب  ارتعاشات  را به همراه اندازه گیری تغییر مکان را با دقت بالا در مقیاس های بین المللی متریک و امپریال از جمله متر و فوت بر مجذور ثانیه و گرانش و سرعت آنها را در مقیاس های میلی متر برثانیه،سانتی متر و اینچ بر ثانیه محاسبه می نماید.دامنه اندازه گیری سرعت و شتاب ارتعاشات بین 0.5 تا 199.9 میلی متر بر ثانیه  واندازه گیری ارتعاشات مکانی بین 0.005 تا 1.999 میلی متر با رزولوشن تقریبی  RPM0.1 میلی متر بر ثانیه در فرکانس های بین 10تا 1 کیلو هرتز است. نقطه کالیبراسیون مطلوب این دستگاه 50 میلی متر بر ثانیه و یا 50 متر بر مجذور ثانیه است.دقت اندازه گیری آن در فرکانس های 80 تا 160 هرتز در دمای (23+5°C) ±  معادل (5%+ 2d) ± مقدار نمایش داده شده است. از دیگر محسنات بارز این دستگاه ثبت، نگهداری و بازیابی مقادیر حداقل و حد اکثر و اندازه گیری های مکرر مقدار حداکثر ارتعاشات برا ی بررسی های بیشتر است. زمان نمونه گیری دستگاه کوتاه و در حدود 1 ثانیه است.
همانطور که قبلا اشاره شد این دستگاه توانایی اندازه گیری ارتعاشات و پارامترهای مختلف آن و اندازه گیری تعداد دورها بعنوان یک دور سنج لیزری  و تماسی را دارا است. این دستگاه با استفاده از تابش لیزر قابلیت اندازه گیری  از فاصله های دور تا 1.5 متر بویژه در مکانهایی که این اندازه گیری خطراتی برای کاربران در بر دارد یا نزدیک شدن به دستگاه ها غیر ممکن است کاربرد موثر دارد.این دستگاه بهترین دور سنج  در انواع موجود است. اندازه گیری های این دستگاه در دامنه بسیار وسیع 0.5 تا 100000 دور در دقیقهRPM) ) با رزولوشن 0.1 دور در دقیقه برای مقادیر کمتر از 1000 دور در دقیقه است. مدارپردازشگر هوشمند تعبیه شده در این دستگاه اندازه گیری ها را با دقت بالای 0.05% در زمان کوتاه انجام میدهد. امکان ثبت ،ذخیره و بازیابی اطلاعات محاسباتی مربوط به آخرین مقدار اندازه گیری شده،مقادیر حداکثر و حداقل بطور خودکار انجام می شود.از دیگر ویژگی های این دستگاه امکان ذخیره سازی خودکار و دستی داده ها تا 1000 داده است. در صورت تمایل به ذخیرهه دستی باید دکمه مربوطه را یک دفعه فشار دهید تا عملیات ذخیره سازی شروع شود. در صورت ذخیره سازی خودکار این عملیات در زمانهای 0 ، 1، 2، 10، 30، 60، 600 ، 1800 ،3600 ثانیه بطور خودکار عملیات ذخیره سازی داده ها را تا حداکثر 500 داده انجام میدهد ولی در ثانیه 0 این عملیات باید دستی انجام شود.


مشخصات عملیات اندازه گیری سرعت و شتاب ارتعاشات با اندازه گیری ارتعاشات مکانی دستگاه ارتعاش سنج دیتالاگر پراب مجزا لترون مدل LUTRON VB-8204:
اندازه گیری  سرعت و شتاب ارتعاشات در دامنه 0.5 تا 199.9 میلی متر بر ثانیه با امکا ن اندازه گیری  RMS ،مقادیر حداکثر و نگه داری مقادیر حداکثر و ارتعاشات مکانی در دامنه 0.005 تا 1.999 میلی متر برثانیه در فرکانسهای بین 10 هرتز تا 1 کیلو هرتز با اندازه گیری PEAK TO PEAK  و نگه داری مقادیر مورد نظرمیسر است.دقت اندازه گیری در دمای بین 23+5°C با ( 5%+2d) ±   مقادیر نمایش داده شده در 80 تا 160 هرتز انجام می شود.


مشخصات عملیات اندازه گیری دور سنج بصورت تماسی و لیزری با دستگاه ارتعاش سنج دیتالاگر پراب مجزا لترون مدل LUTRON VB-8204:
عملیات اندازه گیری دور سنج در دامنه 10 تا 99.999 دور در دقیقه و دامنه این اندازه گیری در حالت تماسی بین 0.5 تا 19.999 دور در دقیقه و در اندازه گیری سرعت سطحی بین 0.05 تا 1999.9 متر بر دقیقه با دقت اندازه گیری 0.05%+1d) (±   با رزولوشن 0.1 دور در دقیقه برای مقادیر کمتر از 1000 دور در دقیقه و با رزولوشن 1 دور در دقیقه برای مقادیر مساوی یا بزرگتر از 1000 دور در دقیقه، رزولوشن 0.01 متر بر دقیقه برای مقادیر کمتر از 100 دور در دقیقه، رزولوشن 0.1 متر بر دقیقه برای مقادیر مساوی و بزرگتر از 100 دور در دقیقه  میسر است.زمان نمونه گیری در حالت غیر تماسی برای مقادیرمساوی یا بزرگتر از 60 دور در دقیقه معادل 1 ثانیه و برای مقادیر مساوی یا بزرگتر از 6 دور در دقیقه  در حالت تماسی معادل 1 ثانیه است.
قابلیت اندازه گیری غیر تماسی در رد گیری فاصله 50 تا 1500 میلی متر میسر است.این امکان ردیابی فاصله با استفاده از نوار تابشی درفضای 10 متر مربع وبه میزان 1800 دور در دقیقه معتبراست . مقادیر اندازه گیری قید شده ممکن است در شرایط متفاوت دیگر از جمله  تغییرمحیط های اندازه گیری و یا دور های در دقیقه تغییر کند.
مشخصات منبع  اشعه لیزر بکار رفته هم در حدود 1mwاز نوع دیود لیزری کلاس 2 ، اشعه مادون قرمز با طول موج  nm645 است. در این اندازه گیری مقادیر حداقل و حداکثر و آخرین مقدار اندازه گیری شده نیز ثبت و ذخیره می شوند.


مشخصات فیزیکی دستگاه ارتعاش سنج دیتالاگر پراب مجزا لترون مدل LUTRON VB-8204:
وزن دستگاه مذکور 397 گرم و وزن پراب با پایه مغناطیسی و 110 گرم است. ابعاد دستگاه  46.8x75.5x188 میلی متر و اندازه قطر پراب 18x40 میلی متر و طول کابل آن 2 متر است. ابعاد صفحه نمایشگر کاملا بزرگ  آن باندازه 45x48 میلی متر با امکان نمایش نموداری مقادیر اندازه گیری شده است.مصرف بهینه انرژی در این دستگاه با چهارباتری 1.5 ولتی DC با مشخصات  UM3 AA R6 آلکالین بادوام برای استفاده دستگاه و یا مشابه آن تامین شده است.میزان مصرف انرژی دستگاه هم در حدود 10.5 میلی آمپر  و مصرف انرژی دور سنج آن 21 میلی آمپر است.دستگاه فوق دارای قابلیت خاموش کردن خودکار و دستی دستگاه به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی است. در دستگاه فوق مکانیزم نمایش کاهش انرژی باتری توسط نشانگر باتری تعبیه شده است.واکنش کوتاه، سرعت و دقت اندازه گیری از مشخصات بارز دستگاه است.زمان نمونه گیری دستگاه کوتاه و در حدود 1 ثانیه است. کلیه اطلاعات اندازه گیری شده و محاسباتی بوسیله کابل RS232 قابل انتقال به کامپیوتر هستند. شرایط مطلوب عملکرد این دستگاه در رطوبت تا کمتر از 80 RH % ودمای صفرتا پنجاه درجه سانتی گراد ( 32 تا 122 درجه فارنهایت) است.


پک استاندارد و جانبی  دستگاه ارتعاش سنج دیتالاگر پراب مجزا لترون مدل LUTRON VB-8204:
لوازمات جانبی ارائه شده به همراه دستگاه فوق یک کتاب راهنمای استفاده از دستگاه به زبان انگلیسی ، سنسور اندازه گیری ارتعاشاتVB-82)) ،پایه مغناطیسی ، نوار تابش اشعه  600 میلی متر،یک عدد لاستیک مخروطی RPM ، یک عدد لاستیک قیفی شکل RPM و  یک کیف حمل ونقل و محفظه محکم و بادوام از جنس پلاستیک مرغوب مطابق با استانداردهای  ABS برای محافظت از دستگاه ارائه خواهد شد. شرکت لترون معمولا لوازمات دیگری را نیز به خریداران ارائه میکند که در صورت تمایل با پرداخت هزینه آنها قابل عرضه خواهند بود و شامل اقلام فوق می باشند: یک عدد کابل RS 232  با مشخصه  UPCB-02  و یک عدد کابل USB با مشخصات USB-01، برای انتقال داده ها به کامپیوتر ،  یک پراب دمایی IR با مشخصات IR-962 ، یک بسته نرم افزار SW- U801-WIN  و یک بسته نرم افزار ذخیره اطلاعات با مشخصه DL-2005 است.

بازگشت

مشخصات فنی برای این محصول ثبت نشده

بازگشت
بازگشت