یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
گردهمایی خانوادگی طلاب و روحانیون اردکانی مقیم قم

حوزه/ حجت الاسلام شاکر با اشاره به این که انسان با غلبه بر عادات به مقامات بالایی دست خواهد یافت، گفت: بر هم زدن عادات و غلبه بر عادات راحت طلبی انسان و توجه روز افزون به نماز اول وقت از جمله مواردی است که باید مورد طلاب و فضلای ارجمند قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شاکر، امام جمعه اردکان، در جمع طلاب و فضلای این شهرستان، ضمن گرامیداشت ولادت با سعادت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن، به روایتی از اهل بیت علیهم السلام اشاره و خاطرنشان کرد: نماز اول وقت، نیکی به پدر و مادر و جهاد در راه خدا از برترین اعمال در روز قیامت است.

وی در ادامه رضایت پدر و مادر را از شروط مهم ورود به بهشت دانست و اظهار داشت: در روایات اسلامی به حق مادر بیش از حق پدر توجه شده است؛ به گونه ای که در آیات الهی نیز ضمن تأکید بر نیکی به پدر و مادر، بر احترام و محبت به مادر تاکید شده است.

امام جمعه اردکان با بیان این که در کنار تحصیل علوم الهی و دینی عواملی دیگری نیز به زندگی انسان برکت می دهد، خاطرنشان کرد: نماز اول وقت و نیکی به پدر و مادر، به علم، تخصص و تعهد آدمی برکت می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر ضمن تأکید بر جایگاه و اهمیت جهاد در راه خدا، درس خواندن طلاب را بزرگترین جهاد ایشان دانست و یادآور شد: جهاد در تحصیل علوم دینی مقوم قدوم طلاب در طی مسیر خداوند متعال است.

وی با اشاره به این که جهاد گاهی با زبان به منصه ظهور و بروز می رسد، خاطرنشان کرد: طلاب باید ضمن توجه به عرصه های مختلف جهاد اعم از جهاد با جان، مال و زبان، به خستگی دادن بدن برای تغییر عادات توجه روز افزونی داشته باشند؛ کسب معارف حقه الهی و لقمه حلال از بزرگترین جهادهاست.

امام جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود دشواری ها و سختی های تحصیل علم را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: کسب علم و دانش و کنار گذاشتن راحتی و تغییر عادت ها و رفاهات زندگی، از پایه های اولیه قدم نهاد در مسیر جهاد فی سبیل الله است.

وی با اشاره به این که انسان با غلبه بر عادات به مقامات بالایی دست خواهد یافت، اظهار داشت: بر هم زدن عادات و غلبه بر عادات راحت طلبی انسان و توجه روز افزون به نماز اول وقت از جمله مواردی است که باید مورد طلاب و فضلای ارجمند قرار گیرد.

امام جمعه اردکان با تأکید بر این که انسان تنها در دوران جوانی، می تواند بر عادات آسوده خواهی و راحت طلبی غلبه کند، اظهار داشت: هرگاه انسان یک قدم به سمت اصلاح و تعالی معنوی قدم بردارد، خداوند متعال برکات فراوانی را نصیب او خواهد نمود.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر ضمن تأکید بر برکات شب زنده داری و اقامه نماز شب، تصریح کرد: طلاب باید ضمن توجه به جایگاه والای طلبگی، به خوبی های این مسیر واقف بوده، خوب درس بخوانند؛ کسانی که به درجات عالی معنوی دست یافته اند، از خاندان و خانواده های معمولی بوده، همت مثال زدنی را برای کسب معارف ناب الهی در پیش گرفتند.

وی در ادامه به سیره علما و بزرگان حوزه های علمیه اشاره نمود و تأکید کرد: توجه به توانایی ها، داشتن همت بلند و قدم نهادن در مسیر کسب معارف ناب الهی و عمل به وظایف الهی، تمام موانع پیش رو را به عواملی برای رشد و تعالی انسان تبدیل می کند.

سخنران این جلسه بر غنیمت شمردن فرصت علم آموزی دوران جوانی تأکید نمود و اذعان داشت: از دست دادن فرصت ها و ندانستن قدر وقت از آسیب های جوامع امروزی است که طلاب را نیز به خود درگیر کرده است، طلاب باید بیش از پیش قدر عمر به ویژه دوران تحول آفرین جوانی را غنیمت شمارند.

امام جمعه اردکان با تأکید بر این که از شدیدترین و بدترین روحیات در روز قیامت، از آن کسانی است که علیرغم داشتن فرصت طلب علم در دنیا، از این فرصت استفاده نکردند، اظهار داشت: بالاترین لذت ها در کسب علم و راه تحصیل علوم دینی و هم نشینی و انس با کتاب نهفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر در پایان با بیان این که هیچ چیز جای علم آموزی را نمی گیرد، تصریح کرد: قدم نهادن در مسیر کسب متاع های دنیوی، حسرت آفرین خواهد بود؛ باید تلاش کنیم تا ضمن غنیمت شمردن فرصت ها، از دوران جوانی برای علم آموزی حداکثری و مسلح سازی خود به آموزه های معرفتی کمال استفاده را داشته باشیم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha