تسهیلات جدید برای شهروندان دارای معلولیت در مشهد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات ‌و ارتباطات شهرداری مشهد از ارائه تسهیلات جدید «من کارت» در حوزه حمل و نقل عمومی برای شهروندان دارای معلولیت این کلانشهر خبر داد.

محمدجواد رجائیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: معلولان در مشهد می‌توانند از این پس علاوه بر خطوط اتوبوس و قطار شهری از تاکسی‌های ویژه‌ای که به همین منظور تجهیز شده است نیز با ۵۰ درصد تخفیف بهره‌مند شوند.

وی افزود: در راستای گسترش خدمات و تسهیلات «من‌کارت» ویژه معلولان، بستر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم در این خصوص ایجاد شد و با همکاری سازمان تاکسیرانی تعدادی از تاکسی‌ها به بالابر ویلچیر و دستگاه کارت‌خوان مجهز شد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد ادامه داد: فراهم آوردن بسترهای لازم برای حضور همه شهروندان در اجتماع به عنوان یکی از شاخصه‌های شهرهای پایدار و هوشمند از موضوعات مورد توجه مدیریت شهری در مشهد است.

وی از پیاده‌سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات ISMS در این سازمان خبر داد و گفت: با هدف ارتقای سطح امنیت اطلاعات و نیز استقرار فرایندی جامع برای نظارت و کنترل دقیق و مطمئن داده‌ها، سیستم ISMS در این سازمان استقرار خواهد یافت و در صدد کسب استاندارد مربوطه در این حوزه هستیم.

رجائیان ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی، فرایند پیاده‌سازی این سیستم از خردادماه جاری آغاز خواهد شد و تا پایان سال ۱۳۹۹ به تکامل می‌رسد و پس از آن ممیزی لازم جهت اخذ استاندارد ISO 27001 در این خصوص صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به تجربه قبلی سازمان فاوا در ارتباط با این سیستم گفت: باید توجه داشت که از تمرکز بر امور زائد و بروکراتیک در این زمینه پرهیز شود و به دنبال کسب دستاوردهایی مفید و متناسب با مقتضیات سازمان باشیم تا نتیجه کار صرفاً دریافت یک استاندارد ISO نبوده، بلکه پاسخگویی به نیازهای سازمان در حوزه امنیت اطلاعات و افزایش کارایی این فرایند مورد نظر باشد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با تاکید بر لزوم نگاه کل‌نگر در این زمینه افزود: با توجه به ارائه سرویس‌های سازمان فاوا به سایر بخش‌های شهرداری مشهد و نیز شهروندان و تعامل میان این اضلاع، از تمرکز بر نیاز داخلی این سازمان و نگاه جزیره‌ای در این خصوص پرهیز می‌کنیم و تامین نیازهای کل شهرداری در حوزه امنیت اطلاعات را در نظر داریم.

کد خبر 427642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.