کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی(ع) برگزار می‌شود
کد خبر: 3870809
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
با حضور وزیر ارشاد در اصفهان؛

کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی(ع) برگزار می‌شود

گروه معارف ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: ۲۶ دی‌ماه، اختتامیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان برگزار می‌شود.

کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع) برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست خبری کنگره بازخوانی بررسی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع)، اظهار کرد: تبیین معارف اهل بیت و به ویژه امام علی(ع) یکی از ضروریات امروز جهان اسلام است، زیرا سعادت دنیا و آخرت در گرو معرفت به اهل بیت(ع) خواهد بود. مردم ایران در ارادت به مقام اهل‌بیت(ع) در جهان پیشگام هستند.

انصاری بیان کرد: همه مردم دنیا به خوبی می‌دانند که انقلاب اسلامی بر پایه تعالیم اهل‌بیت(ع) و قرآن شکل‌گرفته است، به همین دلیل دشمنان اسلام از همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب، در حوزه فرهنگ و اندیشه صف‌آرایی کردخ و تهام فرهنگی به راه انداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، افزود: تبیین معارف اهل‌بیت و امام علی (ع) به مردم از ضرورت‌های مهم امروز کشور و نظام است و اگر بخواهیم به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا کنیم، باید متوسل به معارف اهل‌بیت شویم.

وی با بیان اینکه اصفهان یکی از شهرهای ولایتمدار است، خاطرنشان کرد: در آستانه هزار و چهارصدمین سال شهادت امام علی(ع) درصدد برآمده‌ایم تا با برگزاری این کنگره به ابعاد مختلف شخصیت امام علی(ع) پرداخته بپردازیم.

مدیرکل ارشاد اصفهان با بیان اینکه آشنا کردن جهان و مردم با معارف اهل‌بیت به‌ویژه مولای متقیان از اهداف اجرای این کنگره است، ادامه داد: ۲۶ دی‌ماه، اختتامیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصفهان برگزار می‌شود.

انصاری بیان کرد: بعد از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کاشان، معاون قرآن و عترت ایشان با توجه به ظرفیتی که کاشان در عرصه نهج‌البلاغه دارد، بحث اینکه کاشان بعه عنوان پایتخت نهج‌البلاغه انتخاب شود، مظرح شدو شاید یکی از برنامه‌های اختتامیه کنگره نیز اعلام همین مطلب از سوی وزیر ارشاد باشد.

 

انتهای پیام
captcha