موضوع روز:

درگیری میان نیروهای کرد و ارتش سوریه در حلب

Friday, February 8, 2013
 

NNS ROJ: گزارشها حاکی است که میان "واحدهای مدافع خلق"، نزدیک به حزب اتحاد دموکراتیک (پ ی د) و نیروهای دولتی سوریه در مناطق کردنشین شهر حلب درگیریهایی به وقوع پیوسته است. تاکنون آماری از تلافات دو طرف در این درگیریها منتشر نشده است.
 
درگیریها صبح امروز جمعه در محله "اشرفیه" روی داده است. دو محله اشرفیه و شیخ مقصود از محلات عمدتا کردنشین شهر حلب هستند. 
 
سایت کردی هاولاتی، از کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای دولتی خبر داده اما هیچ آماری در این زمینه گزارش نکرده است. بنا به این گزارش درگیریها همچنان ادامه دارد.
 
در ماههای سپتامبر و اکتبر گذشته در چند مورد حمله هوایی ارتش سوریه به محلات شیخ مقصود و اشرفیه، در مجموع 35 نفر نفر کشته و دهها نفر دیگر زخمی شده بودند. 
 
اواخر اکتبر سال گذشته میلادی نیز درگیریهایی میان"ی پ گ" و نیروهای وابسته به ارتش آزاد سوریه، مخالف رژیم بشار اسد، در این محله روی داده بود که بر اثر آن دهها تن کشته و یا زخمی شده بودند.
اخیرا نیز درگیریهای شدیدی میان نیروهای کرد و گروههای مسلح اسلامگرا در شهر مرزی "سری کانی" (راس العین)، به وقوع پیوسته بود. در جریان این درگیریها که آخرین مورد آن از شانزدهم ژانویه آغاز شد و بیش از سه هفته به طول انجامید، اسلامگرایان مسلح در تلاش بوده اند تا کنترل کامل این شهر مرزی را به دست بگیرند؛ اما هر بار با مقاومت شدید نیروهای کرد مواجه شده اند. 
 
"واحدهای مدافع خلق"، ی پ گ، که کنترل اکثر مناطق کردستان سوریه را در دست دارند، می گویند مخالف ورود نیروهای دولتی یا مخالفان آنها به این مناطق هستند و هشدار داده اند که با هرگونه تلاشی از سوی هر یک از طرفین برای ورود به این مناطق شدیدا برخورد خواهند کرد.

Telegram Icon

به تلگرام پایگاه خبری و تحلیلی روژ بپیوندید

مطالب مرتبط:

کلمات کلیدی:


بازنشر مطالب پایگاه خبری و تحلیلی روژ تنها با ذکر منبع مجاز است

تحلیل خبر

analis picture

قاتلانی بی خبر از مقتول؛ روایت قتل امید حسنی

آسمان شهر ابری است و از شب گذشته باران امان نمی دهد. شهر همچون تمام روزهای انقلاب "ژن، ژیان، آزادی" ملتهب است وآبستن حوادث تلخ و شیرین. مردم هنوز عزادار زانیار الله مرادی و عیسی بیگلری هستند؛ دو جوانی که شامگاه ۲۳ آبان و در جریان اعتراضات مسالمت آمیز در عباس آباد به قتل رسیده بودند. سومین روز مراسم جان باختن این دو جوان مصادف شده با چهلم شهدای ۱۶ مهر.

یکشنبه ۲۸اسفند۱۴۰۱/ ۱۴:۵۵


خبر


مصاحبه

Interview Picture

هیچکس نباید از انتقاد من برای تضعیف HDP استفاده کند. من عضو HDP هستم و خواهم ماند. من می خواهم همه این را به خوبی بدانند

پنجشنبه ۱۱خرداد۱۴۰۲/ ۱۷:۵۶