• پنجشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99092721316
  • خبرنگار : 30054

خرید سوله و توصیه های حقوقی

بررسی خرید سوله و کارخانه از لحاظ حقوقی

بررسی خرید سوله و کارخانه از لحاظ حقوقی

از آنجا که برخی افراد بعد از خرید و فروش املاک صنعتی از جمله سوله دچار مشکلات حقوقی می شوند که در حقیقت علت اصلی آن عدم آشنایی با قوانین و مقررات است لذا کارشناسان و وکلای موسسه و املاک صنعتی فتح در جهت افزایش اطلاعات و ارائه راهنمایی های حقوقی مطلبی در این خصوص منتشر کردند تا مثمر ثمر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سوله تاپ، در خرید ملک های صنعتی نظیر خرید سوله، خرید کارخانه، خرید کارگاه و امثالهم که تفاوت بسیار زیادی با املاک مسکونی، تجاری، اداری مانند آپارتمان، مغازه، ساختمان کلنگی یا مستغلات دارد به همین دلیل بر آنیم تا در این نوشته به نکات و مسائل حقوقی که از اهمیت بالایی برخوردار است اشاره نماییم:

. در زمان خرید سوله و سایر املاک صنعتی بهتر است ملک مورد نظر در مناطق صنعتی کشور علی الخصوص داخل شهرک های صنعتی قرار داشته باشد.

. باید قبل از تنظیم هرگونه قرارداد معینی (مبایعنامه) حتما به دفتر هیئت مدیره شهرک مراجعه نموده و از کم و کیف مورد معامله نظیر اخذ موافقت نامه اصولی از دفتر شهرک ها، اخذ مجوز ساخت، پروانه ساختمان، درصد پیشرفت فیزیکی، بدهی های مربوطه به دفتر شهرک ها و ... آگاه شوید چرا که این مرجع همان حکم اداره ثبت و اسناد و املاک را دارد که رزومه سوابق آن ملک در آن می باشد در این حالت شما می توانید از بدهی های احتمالی، خلع ید یا مسائل حقوقی یا موارد رهنی ملک و مجوزات و پروانه های بهره برداری ملک مطلع شده و سپس اقدام به خرید نمایید.

در تنظیم قرارداد خرید سوله  ، خرید کارخانه و نیز خرید کارگاه های صنعتی نکات فنی و حقوقی متناسب با توافق طرفین و شرایط زیر می بایست رعایت شود:

۱. منافع مورد معامله طبق استعلامات ثبتی به شخص ثالثی واگذار شده باشد یا در رهن بانک مرتهن نباشد.

۲. اخذ کلیه مجوزها و استعلامات مربوطه توسط فروشنده که در این گفتار جهت انتقال رسمی سند سوله، کارخانه و کارگاه دریافت آن لازم می باشد.

۳. استعلام از سازمان بیمه تامین اجتماعی نسبت به بدهی های احتمالی حق بیمه پرسنل و کارگران، استعلام از اداره امور مالیاتی کشور و هیات مدیره شهرک در صورتی که ملک داخل شهرک باشد نظیر استعلام پرونده شغلی و حقوق تکلیفی، مالیات حقوق پرسنل و کارمندان، مالیات نقل و انتقال و مالیات سرقفلی، هم چنین استعلام از شهرداری یا بخشداری یا شورای محله ملک مورد معامله نظیر عوارض کسب و پیشه، عوارض نصب تابلو، عوارض نوسازی، عوارض پسماند غیرمسکونی و اعلام نظر کارشناس شهرداری نسبت به اضافه بنای ایجاد شده یا نشده از تاریخ صدور پایان کار یا گواهی عدم خلاف لغایت انتقال رسمی سند و تحویل مورد معامله به خریدار که پس از دریافت مفاصا حسابهای مربوطه و مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نسبت به انتقال سند اقدام می گردد.

این مراحل در مرحله اجراء کاملا فنی و حقوقی بوده و به طرفین خرید و فروش این قبیل املاک صنعتی جدا توصیه می گردد به دفاتر املاکی مراجعه کنند که اولا تخصص این قبیل معاملات ملکی را داشته باشند و ثانیا تمامی قراردادها زیر نظر وکلای برجسته و کارشناسان ملکی تنظیم گردد که دچار مشکلات حقوقی نگردید.

گروه املاک صنعتی فتح با چندین شعبه فعال در تهران و اقصی نقاط کشور همواره آماده ارائه مشاوره های حقوقی و ملکی و صنعتی رایگان در این زمینه بوده و می توانند شما را چه در امر خرید و چه در امر فروش همراهی کنند و در صورت نیاز به عنوان کارشناس متخصص این امر شما را از ابتدا تا انتقال قطعی سند همراهی نماید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha