بذرپاشیِ بیش از ۶ هزار هکتار مراتع جنوب کرمان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان گفت: بذرپاشی در بیش از ۶ هزار هکتار از مراتع جنوب کرمان آغاز شده است و تا پایان اسفند ادامه دارد.

حمزه احمدی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اعلام اینکه بذرپاشی در سطح بیش از ۶ هزار هکتار از مراتع جنوب استان کرمان آغاز شده است، گفت: قرار است بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از این سطح به همت  اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان  و ۴ هزار و  ۵۳۴ هکتار از سوی بهره برداران طرف قرارداد، احیا و بذرپاشی شود.

او با اشاره به اینکه بهره برداران هر ساله تعهد دارند، دو برابر مساحت قرارداد خود، احیا و بذر پاشی انجام دهند، افزود: خوشبختانه بهره برداران ما همکاری خیلی خوبی در این زمینه داشته اند. 

احمدی بیان کرد: بذرهای آنغوزه، وشاء (اشترک) و درمنه، بیشترین گونه‌هایی هستند که در جنوب استان کرمان بذر پاشی می‌شوند. 

او با اعلام اینکه در مراتع شهرستان‌های جیرفت، فاریاب و عنبرآباد، بیشترین بذرپاشی انجام می‌شود، تصریح کرد: بذر پاشی از اواسط پاییز شروع می‌شود و تا پایان ماه اسفند با توجه به بارش باران و فصل مناسب ادامه دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان از کلیه بهره برداران، کوهنوردان، عشایر، گردشگران طبیعت، همیاران و دوست داران طبیعت برای مکان یابی مرتع گیاهان دارویی، از جمله آنغوزه، وشاء، بابونه، آویشن کوهی، کرفس کوهی و کلپوره دعوت به همکاری کرد و گفت: با شناسایی این ذخیره گاه‌ها در سطح منطقه، می‌توان برای حفظ، اصلاح و توسعه و بهره برداری اصولی از این مراتع برنامه ریزی لازم را انجام داد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار