آموزش تغییر رنگ پس زمینه در فتوشاپ

آموزش تغییر رنگ پس زمینه در فتوشاپ

حتما برای شما هم پیش آمده که جلوی دیواری سفید و ساده‌ا عکس گرفته‌اید. اما چه جالب تر می‌شد اگر دیوار رنگ دیگر و یا پر از اشکال زیبا و دلنشین بود. شاید هم بخواهید رنگ پس زمینه عکس خود را به سفید و یا مشکی تغییر رنگ دهید. با استفاده از آموزش تغییر رنگ پس زمینه در فتوشاپ می‌توانید تمامی این کارها را انجام دهید و عکسهای خلاقانه‌ای بسازید. این آموزش راحت‌تر و سریع‌تر از آن است که حتی فکرش را می‌کنید.
همچنین برای مشاهده جزییات کار می‌توانید “ویدیو آموزشی کامل تغییر رنگ پس زمینه در فتوشاپ” را که در انتهای مطلب قرار داده‌ایم، ببینید و استفاده کنید.

موارد مورد نیاز برای تغـییر رنگ پس زمینه

نرم افزار مورد نیاز: Adobe Photoshop
پیش نیاز: علاقه
مدت زمان تخمین زده شده: ۵ دقیقه
درجه سختی: آسان
نوع آموزش: کاربردی

ایجاد افکت شیشه شکسته در فتوشاپ

مراحل آموزش تغییر رنگ پس زمینه در فتوشاپ

قدم ۱

در اولین قدم از آموزش تغییر رنگ پس زمینه عکس در فتوشاپ، باید پس زمینه را از مواردی که جلوی آن وجود دارند جدا کنیم. پس از اینکه تصویر مد نظر خود را وارد فتوشاپ کردید، با استفاده از ابزار (Quick selection) یا کلید میانبر (W) تمام مواردی که جلوی پس زمینه وجود دارند را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که ابزار (Quick selection) روی (Add to selection) تنظیم شده باشد.

دوره های اموزشی برنامه نویسی

تغییر پس زمینه در فتوشاپ با آسان ترین روش

آموزش تولید محتوا

قدم ۲

همانطور که مشاهده می‌شود، در کنار انگشت‌ها محیط کمی از پس زمینه وجود دارد. پس این قسمت را نیز باید جدا کنیم. برای این کار کلید میانبر (Q) را بزنید. این کار به ماسک شدن پس زمینه منتهی می‌شود. اکنون با استفاده از ابزار براش (Brush) قسمتهایی که از پس زمینه جا مانده است را نیز انتخاب کنید. توجه داشته باشید که رنگ مشکی رنگ (foreground color) باشد.

تغییر رنگ پس زمینه

قدم ۳

اکنون تمامی پس زمینه انتخاب شده است. دوباره کلید میانبر (Q) را انتخاب کنید. پس از این کار، از پنل layer گزینه (create new fill or adjustment file) و سپس در این قسمت نیز گزینه (Solid color) را انتخاب کنید. در پنجره باز شده رنگ قرمز را انتخاب کنید. با این کار، موارد جلویی پس زمینه به رنگ قرمز در می‌آیند.

آموزش تغییر رنگ بک گراند در فتوشاپ

قدم ۴

تا اینجا ما موارد جلویی پس زمینه را انتخاب کردیم. اما باید برعکس عمل کنیم و پس زمینه را انتخاب کنیم تا رنگ آن را تغییر دهیم. برای این کار دو راه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. قبل از انجام قدم ۳ از مسیر (Select) گزینه (Inverse) را انتخاب کنید و سپس قدم ۳ را انجام دهید. و یا پس از انجام قدم ۳ با ایجاد شدن ماسک روی لایه تصویر اصلی به نام (color Fill 1) روی آیکون (Layer Mask) کلیک کنید. سپس از پنل (Properties) گزینه (Invert) را انتخاب کنید. با این کار ناحیه انتخابی شما برعکس خواهد شد و پس زمینه رنگ خواهد شد.

آموزش تغییر پس زمینه با فتوشاپ به آسان ترین روش

قدم ۵

همانطور که متوجه شدید، سایه شخصی که در عکس حضور دارد نیز پاک شده است. به همین ترتیب اگر تا همینجا کار را رها کنیم با چنین مشکلاتی رو به رو خواهیم بود. پس مشکل را حل کنیم!
برای حل این مورد، روی لایه جدید کلیک کنید و (Mode) آن را ار پنل Layer به حالت (Multiply) تغییر دهید. همانطور که مشاهده می‌کنید، مسئله یاد شده به طور کامل حل شده و تمام جزییات روی پس زمینه باقی مانده‌اند.

چگونه پس رمینه عکس را عوض کنیم؟

قدم ۶

وقت آن است که با خیال راحت رنگ پس زمینه تصویر را تغییر دهیم. برای این کار روی آیکون (Layer thumbnail) در لایه (Color fill 1) دوبار کلیک کنید. در پنجره رنگی که برای شما باز می‌شود قادر خواهید بود انواع رنگ‌ها را روی پس زمینه بیاورید.

تغییر رنگ پس زمینه با فتوشاپ

از این پس چشم‌هایی رنگی و زیبا داشته باشید! آموزش تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

ویدیو آموزشی کامل تغییر رنگ پس زمینه در فتوشاپ

خب همانطور که با ما همراه بودید، مشاهده کردید که به راحتی و با سرعت رنگ پس زمینه سفید را تغییر دادیم. شما می‌توانید با استفاده از این روش و تماشای “ویدیو آموزشی کامل تغییر رنگ پس زمینه در فتوشاپ” تصاویر خلاقانه‌ای ایجاد کنید.

 

راستی!
برای مطلع شدن از آخرین دوره‌های آموزشی، محصولات و تخفیفهای ویژه می‌تونید در کانال تلگرام چ‌یاب عضو بشید!

 

منبع: How To Change Background Color in Photoshop

دانشجوی مهندسی کامپیوتر | علاقمند به نقاشی و طراحی گرافیک