موضوع روز:

حمله شیمیایی به محلات کردنشین حلب+ فیلم+ عکس

Saturday, April 13, 2013


NNSROJ: 
بر اثر حمله شیمیایی ارتش سوریه به محلات کُرد نشین حلب ۲۰ شهروند کشته و مجروح شدند.

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که ظهر امروز [٢٤ فروردین] بر اثر حمله شیمیایی هلیکوپتر های ارتش سوریه به محله کُرد نشین "شیخ مقصود" ۱۶ شهروند کُرد مجروح و ۴ شهروند دیگر نیز جان خود را از دست داده اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش کرده که یک زن و دو کودک در میان افراد جان باخته می باشند.

خبرگزاری کُردی هاوار در این خصوص گزارش کرده که ظهر امروز در دو حمله جداگانه هلیکوپترهای ارتش سوریه محله "الظهور" در منطقه شیخ مقصود را با بمب هایی گازی بمباران کرده اند. این خبرگزاری به نقل از شواهد عینی می افزاید که پس از انفجار بمب های گازی، گاز سفید رنگ خفه کننده ای از آن متصاعد شده است.

بسیاری از مجروحین حمله شیمیایی امروز به منظور درمان به بیمارستان شهر عفرین منتقل شده اند.

چندین پزشک در گفتگو با خبرگزاری رویترز گزارش کرده اند که مصدومین دچار حالت هایی چون "تشنج، استفراغ، هذیان و سوختگی در نواحیی چون چشم و پوست" شده اند.

گزارش های اولیه حاکی از آن است که گاز شیمیایی که در حملات امروز مورد استفاده قرار گرفته گاز "سیانید" بوده که پیشتر ارتش عراق نیز در کنار گازهای دیگری چون "خردل و اعصاب" در بمباران شیمیایی شهر حلبچه آنرا بکار گرفته بود.

دیده بان حقوق بشر نیز با انتشار تصاویری گزارش کرده که هیچ آثار جراحت و برخورد ترکش بر روی بدن افراد جان باخته دیده نشده است.

طی  روزهای گذشته پس از آنکه که گفته شد تعدادی از نیروهای ارتش آزاد سوریه در محله شیخ مقصود مستقر شده اند، این محله هدف شدیدترین حملات نیروهای دولتی از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در دو سال گذشته قرار گرفت.

طی حملات صورت گرفته صدها شهروند کُرد کشته و مجروح شده و هزارن شهروند دیگر خانه و کاشانه خود را به مقصد مناطق امنتر خصوصا شهر عفرین ترک کردند.

محلات کُرد نشین "شیخ مقصود و اشرفیه" از ماه های آغازین بحران سوریه از سوی نیروهای مسلح وابسته به واحدهای مدافع خلق کنترل می شد و یکی از آرامترین محلات شهر حلب بودند که بسیاری از شهروندان عرب دیگر مناطق به آن پناه برده بودند.

بر اساس آمارهای غیر رسمی بیش از یک سوم جمعیت شهر حلب را شهروندان کُرد تشکیل می دهند که بیشتر آنان در دو محله شیخ مقصود و اشرفیه متمرکز شده اند. 

فیلم


عکس خبرگزاری هاوار








Telegram Icon

به تلگرام پایگاه خبری و تحلیلی روژ بپیوندید

مطالب مرتبط:

کلمات کلیدی:


بازنشر مطالب پایگاه خبری و تحلیلی روژ تنها با ذکر منبع مجاز است

تحلیل خبر

analis picture

قاتلانی بی خبر از مقتول؛ روایت قتل امید حسنی

آسمان شهر ابری است و از شب گذشته باران امان نمی دهد. شهر همچون تمام روزهای انقلاب "ژن، ژیان، آزادی" ملتهب است وآبستن حوادث تلخ و شیرین. مردم هنوز عزادار زانیار الله مرادی و عیسی بیگلری هستند؛ دو جوانی که شامگاه ۲۳ آبان و در جریان اعتراضات مسالمت آمیز در عباس آباد به قتل رسیده بودند. سومین روز مراسم جان باختن این دو جوان مصادف شده با چهلم شهدای ۱۶ مهر.

یکشنبه ۲۸اسفند۱۴۰۱/ ۱۴:۵۵


خبر


مصاحبه

Interview Picture

هیچکس نباید از انتقاد من برای تضعیف HDP استفاده کند. من عضو HDP هستم و خواهم ماند. من می خواهم همه این را به خوبی بدانند

پنجشنبه ۱۱خرداد۱۴۰۲/ ۱۷:۵۶