در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

زمان برگزاری کنکورسراسری، وابسته به اعلام تقویم آموزش و پرورش

رئیس سازمان سنجش گفت: نمی‌توان زمان برگزاری کنکور را اعلام کرد چراکه آموزش و پرورش تقویم آموزشی خود را اعلام نکرده است.

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،   درباره آخرین تصمیمات سازمان سنجش برای برگزار کنکور سراسری گفت: کنکور سراسری ۲۰ روز بعد از امتحانات نهایی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش گفت: هنوز نمی‌توان زمان برگزاری کنکور سراسری را اعلام کرد به این دلیل که آموزش و پرورش تقویم آموزشی خود را اعلام نکرده است.

خدایی بیان کرد: هر زمان که آموزش و پرورش تقویم امتحانات نهایی را روی سایت خود به صورت رسمی و دقیق اعلام کند آن زمان شورای سنجش و پذیرش شروع به تصمیم گیری درباره زمان برگزاری کنکور  ۹۹ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خواهد کرد.  


بیشتر بخوانید: بررسی پرونده آموزش مجازی دانشگاه‌ها؛ از شکوائیه دانشجویان تا دفاعیه وزارت علوم


کنکور هفته سوم تیر برگزار خواهد شد

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش  درباره زمان برگزاری کنکور گفته است: پس از برگزاری امتحانات نهایی نیازمند ۳ هفته فرصت برای برگزاری کنکور سراسری هستیم که با این وجود  زمان برگزاری کنکور سراسری به هفته سوم تیر موکول می‌شود. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که با وجود گذشت ۲ ماه از تعطیلی مدارس  و نزدیک شدن به کنکور سراسری هنوز آموزش و پرورش تصمیمی قطعی برای برگزاری امتحانات نهایی اتخاذ نکرده است.

در صورتیکه دانش  آموزان زیادی امسال کنکور دارند و علاوه بر مشکلاتی که آموزش مجازی برای آن‌ها به وجود آورده و بر اضطراب آن‌ها افزوده، مشخص نبودن زمان دقیق برگزاری کنکور سراسری نیز آنها را در سردرگمی فرو برده و باعث اعتراض آنها شده است. در این شرایط سازمان سنجش و خیل عظیم شرکت کنندگان در کنکور منتظر اتخاذ تصمیمی از سوی آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری امتحانات هستند. 

این بی برنامگی وزارت آموزش و پرورش در حالی است که وزارت علوم نیز شرایطی مشابه این وزارتخانه را دارد ولی نحوه برگزاری امتحانات را از حدود چند روز پیش اعلام کرده است تا دانشجویان را از سردرگمی بیرون آورد.

 بر اساس اعلام قبلی سازمان سنجش مقرر است کنکور سراسری سال ۹۹ در تاریخ ۱۲ و ۱۳ تیر  در حوزه‌های امتحانی مربوطه برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۳۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقا ینی چی ما همش استرس میگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
برای خانواده ها جون بچه هاشون مهمتر از کنکوره...چون هنوز در هیچ کشوری بطور قطعی نتونستن رفتار ویروس رو تشخیص بدن،شاید چند وقت بعد بگن که از طریق هوا هم انتقال پیدا میکنه..این همه دانش آموز که میخوان کنکور بدن وبعد از جلسه کنکور برگردن توی جامعه وخانواده ی خودشون،خدای نکرده اگه هر کدومشون مبتلا بشن،میدونین چه فاجعه ای رخ میده...واقعا الآن هم روح و روان بچه ها درگیره هم خانواده هاشون...
خواهشا به خاطر اینکه میخوان نشون بدن آموزش وپرورش کار میکنه ،با جون و روح روان بچه ها وخانواده هاشون بازی نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نظر من باید بدترین شرایط رو در نظر بگیرن،بچه هایی که امسال میخوان کنکور بدن ،خیلی هاشون نخبه اند و درست نیست که به خاطر اینکه نمیخوان تقویم آموزشی شون عقب ببفته،جون این همه دانش آموز رو به خطر بندازن...حتی اگه یک درصد هم احتمال به خطر افتادن جون دانش آموزا وجود داره،کنکور رو هر چه میتونن عقب بندازن،حتی اگه شده شش ماه دوم سال..چون واقعا بچه ها استرس دارن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۱۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
کنکور و امتحانات باید حداقل دوماه به تعویق بیافتد.این سال تحصیلی همش تعطیل بودیم.یا آلودگی هوا،انفولانزا و الآنم کرونا که چند ماه از سال تحصیلی رو تعطیل بودیم،اونوقت چطور میخواین چیزی یاد گرفته باشند بچه ها .آخه رو چه حسابی فقط دو هفته امتحانات و کنکور رو عقب میندازین.لطفا نظر رو ثبت کنین.
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا کرونی
۱۵:۰۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما دانش اموزان از مسئولین‌ فقط و فقط میخوایم ما رو از این بی برنامگی نجات بدهند و هر چه سریع تر برنامه امتحانات نهایی رو منتشر کنند لطفا ، باشگاه خبرنگاران جوان برایمان پیگیری کنید خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری
۱۲:۱۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
عجب تاریخ منعطفی!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محب
۱۰:۰۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما امسال تو تهران بیش از 2 ماه آموزشی از 8 ماه رو بخاطر کرونا از دست دادیم و حدود 3 هفته هم بخاطر آلودگی هوا، نه آموزش آنلاینی بود و نه هیچی. کلاسای آنلاین هم که از اواخر فروردین تازه شروع شد. بعد کنکور رو فقط 1 هفته میخوان جابجا کنن؟ به کدوم تقویم؟ بی انصافیه. این همه وقت و زحمت جوونا با این بی برنامگی ها خراب میشه
آخرین اخبار