کد خبر: 7507| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۶ آذر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۲۴:۰ | تعداد بازدید: ۳۱۹۵

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: انتظار اسلام، مکتب اسلام و انقلاب اسلامی از تمام تلاشگران این است که دست از مجاهدت و تلاش برندارند و در نهایت امید به پیروزی و فرج داشته باشند.
حجت الاسلام مصطفی رستمی امروز عصر در مراسم رونمایی از کتب ده گانه مکتب انقلاب اسلامی در دانشگاه علامه اظهار کرد: از ابتدای مواجهه ما با نظام های غربی چه در لایه های فنی و چه در لایه های محتوایی و علمی این سوال که چرا ما عقب مانده ایم مسلمانان را درگیر خود کرده بود. پاسخ های منور الفکرهایی که تغییر از سرتاپا فرنگی شدن تا پیشنهاداتی که معتقد بود اسلام کامل و جامع است و فهم ما از اسلام باید مورد ترقی قرار بگیرد، پاسخ به این چرایی را در بر داشت.
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها ضمن اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک حجت وقوعی بر جامعه مبتنی بر تفکر اسلام ناب بود، افزود: برخی از انقلابیون معتقد بودند که ما به مرحله ای رسیده ایم که نظام تثبیت شده و نیازی نیست درباره آن صحبت شود؛ حتی زمان جایگزینی رهبری، بحث عنوان رهبری جمهوری اسلامی به جای رهبری انقلاب اسلامی مطرح بود که رهبری به صدا و سیما تذکر دادند که انقلاب اسلامی استفاده شود.
رستمی با بیان این مطلب که این تعبیری که از امام در پیام قطعنامه هست برای ما تامل برانگیز است، گفت: در زمانی که کشور دچار سختی شده بود و دولتمردان پیشنهاد پذیرش قطعنامه را می‌دادند، امام گفت با پذیرش این قطعنامه من جام زهر را می نوشم و در همان فرمایشات می‌گویند که در عین حال جنگ فقر و غنا و کفر و اسلام تمام نخواهد شد.
وی ادامه داد: ایشان در دیگر فرمایشات خود می‌گویند ما به دنبال این هستیم که فریاد مرگ آمریکا حتی از ناقوس کلیساها نیز شنیده شود. فهم ما از تعابیر امام ما را به اینجا می رساند که اهداف انقلاب اسلامی با رسیدن به نظام سیاسی که با انقلاب محقق شد به پایان نمی‌رسد.
وی ضمن بیان اینکه اوج فرمایشات رهبری در جمع کارگزاران نظام در سال ۱۳۷۹ تببین کننده مکتب انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: ایشان ۵ نقطه مهم تعیین کننده  وظایف فرد و جامعه را در عالم مطرح می‌کنند که این ۵ نقطه عبارت است از توحید، کرامت انسان، اعتقاد به حیات پس از مرگ و محاسبه و پایان ناپذیر بودن زیست و در نهایت اعتقاد به حرکت به سمت صلاح و حاکمیت عالم.
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: انتظار اسلام و مکتب اسلام و انقلاب اسلامی از تمام تلاشگران این است که دست از مجاهدت و تلاش برندارند و در نهایت امید به پیروزی و فرج داشته باشند. در سخت ترین شرایط ناامیدی برای انسان وجود ندارد؛ انسان حرکت کننده در انقلاب اسلامی امید به پیروزی دارد.
رستمی گفت: این مسیر انقلاب تا رسیدن به قله فلاح و رسیدن به تمدن آرمانی ادامه دارد. اسلام با رحلت پیامبر خاتمه پیدا نکرد بلکه تا رسیدن به تمدن اسلامی ادامه دارد.

منبع:مهر

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7