• 1399/03/11 - 14:32
  • 784
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون بهداشت وزارت بهداشت:

دخانیات سالانه 8 میلیون انسان را در جهان می کشد

معاون بهداشت اعلام کرد: کرونا تاکنون جان 360 هزار نفر را در دنیا گرفته ولی دخانیات سالانه 8 میلیون انسان را در جهان به کام مرگ می کشد.

 دکتر علیرضا رئیسی,

به گزارش وبدا، دکتر علیرضا رئیسی با بیان این مطلب به مناسبت 11 خرداد، روز جهانی مبارزه با دخانیات، گفت: افرادی که سیگاری هستند بیشتر دچار بیماری های مزمن ریوی می شوند و آسیبی که به مخاط شان وارد می شود بسیار بالاتر از افراد معمولی است.
وی افزود: افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی بدن هستند بسیار آسیب پذیرترند به نحوی که 33 درصد کشندگی کرونا در بیماران دارای سرطان ریه بیشتر است.
وی ادامه داد: مصرف قلیان، افراد را برای بیماری کرونا بسیار مستعد بیماری می کند لذا توسط دادستانی ها عرضه قلیان ممنوع شده چون قلیان منبع اصلی انتقال این بیماری است.
معاون بهداشت بیان کرد: شعار امسال دخانیات «محافظت از جوانان در برابر فریبکاری و ترفند صنایع دخانی و پیشگیری از مصرف دخانیات در آنها» است. زیرا شاهدیم که برای تبلیغات مصرف مواد دخانی حیله های زیادی توسط تولیدکنندگان دخانیات صورت می گیرد.
دکتر رئیسی افزود: این صنایع گاهی برای سیگار کشیدن یک بازیگر مشهور در یک فیلم حتی حاضرند کل هزینه فیلم را بپردازند. استفاده از تبلیغات هوشمند در فضای مجازی ترفند دیگر این صنایع برای تشویق جوانان به مصرف مواد دخانی است.
وی در خصوص تشدید نظارت ها بر امکان عرضه کننده مواد دخانی گفت: تعداد مراکز عرضه پیش از کرونا 19 هزار و 618 مرکز بود. واحدهای صنفی که به طور خودجوش پس از این بیماری اقدام به قطع عرضه کردند 40 درصد بودند.
وی بیان داشت: اماکن عرضه کننده ای که پلمب شدند 8 هزار و 528 امکنه بودند و 4 هزار و 2 مرکز هم تذکر جدی گرفتند تا قلیان را جمع آوری کنند.
معاون بهداشت  با اظهار تاسف از انداختن ته سیگار آغشته به بزاق افراد یا انداختن خلط توسط افراد سیگاری در امکان عمومی، این کار را موجب کمک به شیوع کرونا دانست و خواستار رعایت موارد بهداشتی در این زمینه شد./216

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار کرونا ویروس,اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 208853
کلمات کلیدی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *