در جمع خبرنگاران عنوان شد؛

از رتبه دوم گیلان در تولید اپلیکیشن‌ها تا برگزاری رویداد ۱۰۰ استارتاپ و سرمایه گذاری روی سه طرح

علی باستی با اشاره به سرمایه‌گذاری «چهار میلیاردی در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر در گیلان» گفت: در تولید اپلیکیشن‌ها، گیلان بعد از تهران در رتبه دوم قرار دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس پارک و علم و فناوری استان گیلان در نشست خبری سرمایه‌گذاری خطرپذیر با اشاره به این مطلب که گیلان در حوزه فناوری رتبه خوبی دارد، گفت: در سال‌های گذشته اکوسیستم استارتاپی گیلان اطلاعات مربوط به مجموعه‌های برتر کشوری را شامل شده بود.

علی باستی با اشاره به سرمایه‌گذاری «چهار میلیاردی در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر در گیلان» گفت: مردم گیلان به حوزه فناوری و استارت آپ‌ها علاقه و اعتماد زیادی دارند و در تولید اپلیکیشن‌ها، گیلان بعد از تهران در رتبه دوم قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه گیلان با وجود آمار بالای تولید، از نظر جذب سرمایه و فروش وضعیت مناسبی ندارد، تصریح کرد: به همین منظور صندوق پژوهش و فناوری در استان افتتاح شد که از زمان افتتاح خود عملکرد خوبی داشته است.

باستی اظهار کرد: این صندوق با انتخاب طرح‌های مناسب فرصت خوبی برای سرمایه گذاران به وجود آورده است که در این حوزه می‌توان گیلان را به عنوان بهشت استارتاپ‌ها معرفی کرد.

رییس پارک و علم و فناوری استان گیلان با اشاره به اینکه گیلان فرصت‌های خوبی در حوزه استارتاپ، فریلنس و دورکاری دارد، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت منطقه آزاد انزلی، راه آهن و ارتباط با کشورهای دیگر برای ارتقای این مجموعه‌ها فرصت خوبی را فراهم می‌کند.

وی افزود: در سال ۹۷ قبل از تاسیس صندوق پژوهش، پارک و علم فناوری استان دو میلیارد تومان و سال گذشته چهار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌ها پرداخت کرده بود.

باستی با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری خط اعتباری ویژه‌ای به مبلغ بیش از ۷۰ میلیارد تومان دارد، گفت: این موضوع باعث شده از نظر مالی جهش بزرگی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه صندوق پژوهش و فناوری در دوران کرونا کمک حال بسیاری از شرکت‌ها بوده است، گفت: این صندوق وام کرونا برای شرکت‌هایی که به مردم خدمات از سوی اینترنتی ارائه می‌دهند کمک کرد تا مردم کمتر به بیرون از خانه بیایند و نیازهای خود را اینترنتی رفع کنند.

برگزاری رویداد ۱۰۰ استارتاپ و سرمایه گذاری روی سه طرح

به گزارش دیارمیرزا، در ادامه مدیر صندوق پژوهش و فناوری گیلان با اشاره به اینکه قرار بود تا پایان امسال سرمایه گذاری جسورانه را در استان دنبال کنیم، گفت: اولین اقدام ما نیز برای تحقق این امر عضویت در برنامه ملی ۱۰۰ استارتاپ بود.

دانیال سمیعی با اشاره به برنامه‌های سرمایه گذاری اجرا شده در استان گیلان، افزود: دو رویداد مهم در حوزه استارتاپ ها برگزار شده و خواهد شد که در حال مذاکره برای سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومانی در این زمینه هستیم.

سمیعی به برگزاری رویداد ۱۰۰ استارتاپ در استان گیلان اشاره کرد و گفت: در این رویداد سه طرح ۴ میلیارد تومانی با مشارکت صندوق پژوهش استان گیلان، صداستارتاپ و یک موسسه دیگر سرمایه گذاری شد که دو طرح در حوزه بازی‌های کامپیوتری و یکی مرتبط با فروش آنلاین محصولات کشاورزی است.

وی مهمترین ملاک ارزیابی یک طرح در صندوق پژوهش و فناوری گیلان را تیم عنوان کرد و افزود: تجربه، حرفه و تنوع تخصص از معیارهای پذیرش یک طرح است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان با بیان اینکه در گیلان مؤسسه‌ای که از شرکت‌ها برای ورود به بازار حمایت کند وجود ندارد، افزود: بانک‌ها معمولاً برای گسترش کسب و کارها حمایت می‌کنند و شرکت‌ها برای ورود به بازار از این طریق حمایت نمی‌شوند.

در پایان مدیرعامل برنامه سرمایه‌گذاری ملی به صورت ویدئو کنفرانسی در جلسه حضور داشت به برگزاری ۱۰۰ استارتاپ اشاره کرد و گفت: چند سالی است که سرمایه گذاری‌ها از حالت جسورانه خارج شده است.

علی سدیفی افزود:در رویداد ۱۰۰ استارتاپ در گیلان ۴۳ تیم وجود داشت که پنج تیم به مرحله داوری ورود کردند و در نهایت قرار شد سرمایه گذاری بر روی ۳ تیم انجام شود.

Share