به مشاور شما در املاک صنعتی خوش آمدید

داستان کارخانه شکلات سازی

مطلب خواندنی درباره کارخانه شکلات سازی 

 

اگر شما از جمله افرادی هستید که شکلات را جزئی جدایی ناپذیر از زندگی خود می کنید ، در سفر به کارخانه شکلات سازی با من همراه باشید.

 

images-1

ماجرا از کجا شروع شد؟
از زمانی که فیلم چارلی و کارخانه شکلات را دیدم ، به این فکر می کردم که کارخانه های شکلات واقعاً چه شکلی هستند. این مقدار عظیم شکلات در چه قابلمه هایی پخته شده است؟ سوال مهمتر این است که از چه دستگاههایی برای مخلوط کردن و انتقال شکلاتهای گرم و غلیظ استفاده می شود؟ و چگونه شکلات های اشتها آور به این شکل منظم و هماهنگ دور شکلات می پیچند؟ با اندکی تحقیق در مورد کارخانه های شکلات سازی معروف در جهان مانند مریخ ، نستله ، کرافت و ... اطلاعات جالبی به دست آوردم که دوست دارم با دوستداران شکلات در میان بگذارم.


از مزرعه به کارخانه
کشت کاکائو در آفریقا و آمریکای جنوبی بسیار گسترده است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید دانه های کاکائو وقتی از غلاف اصلی خود خارج می شوند سفید هستند. کشاورزان پس از پوشاندن آنها با برگ موز ، تخمه ها را تخمیر کرده و رنگ آنها تغییر می کند. اما در پایان این مرحله هنوز 60 درصد رطوبت در بذرها وجود دارد. بنابراین کشاورزان آنها را به مدت 15 روز در معرض آفتاب قرار می دهند تا کاملا خشک شوند. در آخر ، دانه های خشک شده که قهوه ای شده اند ، بسته بندی می شوند و به کارخانه ارسال می شوند.

تهیه دانه در کارخانه شکلات سازی
بذرها پس از ورود به کارخانه و آزمایش کیفیت آنها ، باید بو داده یا بو داده شوند. هدف از این کار دستیابی به طعم تلخ نهایی کاکائو است. برای تفت دادن بذرها باید آنها را به مدت 20 تا 50 دقیقه در یک سرخ کن عمیق در دمای 120 تا 140 درجه سانتیگراد قرار داد. در این مرحله ، حدود 7٪ از رطوبت باقیمانده بذرها از بین می رود.
بعد از تفت دادن دانه ها ، آنها باید خرد شوند و سپس آسیاب شوند. در این مرحله به دانه های خرد شده لکه گفته می شود. پس از این مرحله ، لوبیای چرخ شده با شکر مخلوط می شود تا آنها را برای تولید شکلات آماده کند. در پایان این مرحله ، بافت نهایی کاکائو بدست می آید.

images

کیک کاکائو و کره را آماده کنید
تاکنون تولید کاکائو و شکلات یکسان بود. بعد از اینکه دانه ها خرد و لکه شدند ، با پرس هیدرولیک فشار داده می شوند. وزن این پرسهای هیدرولیکی تقریباً 25 تن است. هنگامی که دانه ها تحت این فشار قرار می گیرند ، مایعی زرد رنگ به نام کره کاکائو خارج می شود. بعداً از کره کاکائو شکلات درست می شود.
وقتی کره کاکائو از دانه ها خارج شد ، آنچه از دانه ها باقی مانده است ، کیک کاکائو نامیده می شود. کیک کاکائو همان چیزی است که بعد از پودر شدن به عنوان پودر کاکائو شناخته می شود و در ساخت شکلات و کیک استفاده می شود.

خمیر شکلات درست کنید
در این مرحله کره کاکائو گرم می شود تا خمیری یک دست به نام سودا یا شراب کاکائو ایجاد شود. سپس خمیر را تا 80 درجه گرم می کنند تا تخمیر شود و رطوبت اضافی آن گرفته شود. نتیجه این گرم شدن خمیر یکدست و سفت است.
خمیر شکلات را به مرحله پخت انتقال دهید
سوالی که در این مرحله به ذهنم خطور کرد این بود که چگونه رب شکلات ، سفت و غلیظ ، به داخل دستگاه ها پمپ می شود. تاکنون تنها پمپ هایی که می دانستم پمپ های مورد استفاده در خانه ها یا زمین های کشاورزی است و مطمئناً آنها نمی توانند چنین ماده غلیظی را پمپ کنند. تا اینکه فهمیدم پمپ مورد استفاده برای پمپ مایعات غلیظ و موادی مانند خمیر شکلات پمپ دندان است.
اما از پمپ دنده ای معمولاً برای پمپاژ مواد غذایی مانند عسل استفاده می شود. در حالی که غلظت ماده ای مانند خمیر شکلات بسیار بیشتر از عسل یا مربا است ، پمپ دنده ای برای انتقال آن باید نیرو و نیروی بیشتری تولید کند که در اصطلاح صنعتی گشتاور نامیده می شود.
مشکل مهندسان کارخانه شکلات این بود که پمپ های دنده ای موجود در بازار نمی توانند چنین گشتاوری تولید کنند. از آنجا که پمپ دنده ای برای روشن شدن باید ابتدا به موتور الکتریکی متصل شود ، موتورهای الکتریکی معمولاً نمی توانند گشتاور مورد نیاز برای پمپاژ خمیر شکلات را تولید کنند. اما خوشبختانه راه حل بسیار ساده بود. با اتصال موتور الکتریکی پمپ دنده به گیربکس با شافت مستقیم ، مهندسان توانستند گشتاور کافی را برای پمپاژ خمیر شکلات و رساندن آن به مرحله نهایی پخت فراهم کنند. یکی از معتبرترین تامین کنندگان سیستم گیربکس شافت مستقیم مناسب برای پمپاژ پمپ شکلات در ایران هومن صنعت است. این شرکت پس از مشاوره با مهندسان ، مناسب ترین پمپ دنده را به آنها ارائه می دهد.

images-2

مرحله پخت شکلات
این مرحله آخرین مرحله در تهیه شکلات است. خمیر شکلات که توسط خلال دندان پمپ می شود اکنون باید با موادی مانند کره کاکائو ، پودر کاکائو ، شیر ، شکر و سایر طعم دهنده ها مخلوط شده و در ظروف پخت و پز ریخته شود. دمای پخت شکلات حدود 26 تا 31 درجه سانتیگراد است. بعد از پخت شکلات ، از شکلات خمیر نرم تری تهیه می شود که باید به قسمت قالب و بسته بندی برود.
بسته بندی شکلات
شکلات پخته شده به قسمت قالب پمپ دندان برمی گردد. در این مرحله می توان موادی مانند فندق یا بادام زمینی را اضافه کرد. سپس این مخلوط در قالب های فولادی ریخته می شود و پس از خنک شدن به شکل شکلات سخت و شکننده به قسمت بسته بندی می رود.
مرحله بسته بندی نیز مرحله دشواری است. زیرا در این مرحله شکلات سفت و شکننده می شود و به راحتی می شکند. بنابراین ، باید آن را با دقت در فویل و پوسته پیچیده شود. برای این منظور از پمپ خلا استفاده می کنند. با ایجاد پمپ خلاuum ، پمپ خلاuum شکلات ها را در جای مناسب قرار می دهد تا به درستی بسته بندی شود. با استفاده از این روش ، یعنی. با کمک پمپ وکیوم از شکستن شکلات ها جلوگیری شده و هوای اضافی داخل بسته بندی مانند بسته بندی شکلات های تخم مرغ کاملاً پاک می شود.

فروش کارخانه زیر قیمت،خرید کارخانه ورشکسته،فروش کارخانه های کوچک،فروش یا اجاره کارخانه،فروش کارخانه فعال،فروش کارخانه های کوچک،فروش کارخانه زیر قیمت،فروش کارخانه فعال،خرید کارخانه در تهران،واگذاری کارخانه،فروش کارخانه موادغذایی،فروش فوری کارخانه،فروش کارخانه فعال در کرج،فروش کارخانه تهران،فروش یا اجاره کارخانه،اجاره کارخانه فعال،اجاره کارخانه بهداشتی،اجاره سوله بهداشتی،اجاره کارخانه موادغذایی در تهران،اجاره کارخانه بسته بندی مواد غذایی،فروش کارخانه مواد غذایی،اجاره سوله مواد غذایی،اجاره سوله بسته بندی،کارخانه مواد غذایی اجاره،اجاره سوله مواد غذایی کرج،اجاره کارخانه بهداشتی،اجاره کارخانه در تهران،اجاره کارگاه تولید مواد غذایی،اجاره کارخانه مواد شیمیایی،اجاره کارخانه بهداشتی،

 

b2n

1da

lish

reddit

linkedin