arianTajhizLogo
آریان تجهیز- فروش اینترنتی ابزار اندازه گیری و ابزاردقیق
ساعت کاری: پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹-۱۶ / پیام از طریق واتساپ و ایتا
آریان تجهیز- فروش اینترنتی ابزار اندازه گیری و ابزاردقیق
امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدا سنج پراب سر خود اتصال به کامپیوتر دیجیتالی لترون مدل LUTRON SL- 4012 Sound Level Meter LUTRON SL- 4012
صدا سنج پراب سر خود اتصال به کامپیوتر دیجیتالی لترون مدل LUTRON SL- 4012

صدا سنج پراب سر خود اتصال به کامپیوتر دیجیتالی لترون مدل LUTRON SL- ۴۰۱۲ Sound Level Meter LUTRON SL- 4012

SL-4012 دستگاهی برای اندازه گیری فرکانس های اصوات تولید شده و محصول جدیدی از لترون است. این دستگاه قابلیت اندازه گیری اصوات دردو شبکه A و C را مطابق با استاندارد های بین المللی دارد. دستگاه فوق دارای امکان انتخاب دو سرعت تند 200 میلی بر ثانیه برای اندازه گیری های فشار اصوات منابع متحرک و سرعت کند 500 میلی بر ثانیه برای منابع صوتی ساکن مورد نظر را دارا می باشد.از دیگر امتیازات این دستگاه انجام اندازه گیری حداکثر مقادیر ممکن و نگه داری آنها برای نمایش بر روی صفحه نمایش با خروجی های AC/DC است. بعلاوه این دستگاه امکان اندازه گیری و ذخیره مقادیر حداکثر و حداقل و نگه داشتن آنها بر روی صفحه نمایش را دارد. دامنه اندازه گیری این دستگاه برای سیگنال های ورودی 30 تا 130 دسی بل ،رزولوشن 0.1 دسی بل و دقت اندازه گیری بالا با فرکانس های 31.5 و 250 هرتز و 2 کیلو هرتز است. حداقل و حداکثر مقادیر فرکانس 31.5 تا 8000 هرتز است. شرکت آریان تجهیزارائه کننده تجهیزات اندازه گیری و ابزارهای دقیق ونمایندگی رسمی و انحصاری کمپانی LUTRON در ایران دستگاه فوق را با گارانتی دو ساله و خدمات پس از فروش ده ساله به کاربران عرضه می کند.

بازگشت

مشخصات کلی دستگاه صدا سنج پراب سر خود اتصال به کامپیوتر دیجیتالی لترون مدل LUTRON SL- 4012 :
یکی از وسایلی که جهت اندازه گیری ارتعاشات صوتی با کاربردهای متنوع در مکانهای متفاوت استفاده می شوند ، دستگاه صوت سنج دیجیتال است. این دستگاه  استفاده فراوان در سنجش ، آنالیز و پایش اصوات تولید شده در بخشهای خدمات و صنعت ومطالعه  اثرات آن بر افراد  و محیط زیست دارد. کنترل فنی منابع صوتی ، مراقبت درست از  زیست گاه ها و دستگاهها ، محل وشکل استقرار وسایل  ، تغییر و تحول در اجزاء و وظیفه دستگاهها ، کنترل در مسیر انتشار اصوات ، کنترل و کاهش اثرات مخرب و یا تقویت اصوات دیگر از دیگر کاربردهای آن هستند. از این جهت تولید کنندگان در بخش صنعت و مدیران در بخش ارائه خدمات خود را ملزم به در نظر گرفتن  ابزارها و دستگاه هایی برا ی اندازه گیری های فوق می دانند.لذا با بهره وری از تکنولوژی سنجش ابزارهای دقیق، یکی از ابزارهای حرفه ای و مفید در اندازه گیری ارتعاشات صوتی با دقت بالا و سرعت های متنوع و مورد استفاده صنایع مختلف توسط کارشناسان مجرب شرکت LUTRON به بازار عرضه شد. تولید کنندگان این دستگاه با رعایت کلیه ملزومات مورد نظرموفق به دریافت مجوزهای معتبر مختلف ،مانند ISO 9001،CE ( مجوز ایمنی ساخت وبهره وری اتحادیه اروپا) ، IEC 1010 ( مجوز ساخت و ایمنی صنایع الکترونیک بین المللی ) و UKAS( مجوزمعتبربین المللی در مدیریت کیفیت) و IEC 61672 CLASS 2  ( مجوز بین المللی کمیته بررسی تولید اصوات الکترو استاتیک ) گردیدند.


مشخصات فیزیکی دستگاه صدا سنج پراب سر خود اتصال به کامپیوتر دیجیتالی لترون مدل LUTRON SL- 4012:
وزن دستگاه مذکوربا احتساب وزن باتری آن 295 گرم و ابعاد دستگاه  268x68x29 میلی متر است. ابعاد صفحه نمایشگر کاملا بزرگ  آن باندازه 52x32 میلی متر با امکان نمایش مقادیر اندازه گیری  تا  5رقم  شده است. این صفحه نمایش با مصرف کم انرژی ، نمایش کاملا واضح ارقام اندازه گیری شده حتی در نورهای محیطی شدید طراحی شده است  .مصرف بهینه انرژی در این دستگاه با یک باتری 9 ولتی DC با مشخصات  006P آلکالین بادوام برای استفاده دستگاه و یا مشابه آن تامین شده است.میزان مصرف انرژی دستگاه هم در حدود 6 میلی آمپر است.دستگاه فوق دارای قابلیت نشان دادن کاهش میزان انرژی  دستگاه است. در دستگاه فوق مکانیزم نمایش کاهش انرژی یا افزایش بار صوتی توسط نشانگر نیز تعبیه شده است.درطراحی این دستگاه از میکروفن های الکتریکی پر قدرت با دامنه وسیع فرکانس در اندازه گیری و باز تولید اصوات بکار رفته و به منظورافزایش دقت بیشتر در اندازه گیری ها و ایجاد تعادل و توازن است.اندازه میکروفن آن در حدود 12.7 میلی متر است. دارا بودن کالیبراتور صوتی چند منظوره B&K با مدل 4226 از دیگر ویژگی های این دستگاه است که با بهره جویی از ترانزیستور VR بر دقت کالیبراسیون افزوده شده است. اندازه گیری اصوات در دو شبکه فرکانس صوتی A  به منظور تعیین  مقادیر تراز فشار اصوات متناسب با حساسیت گوش انسان به منظور مطالعات زیست محیطی و بهداشت و ایمنی  افراد در محیطهای کاری – تجاری است و اندازه گیری اصوات در شبکه C عمدتا با اهداف مطالعات تخصصی تر تجزیه فرکانس اصوات و کنترل صدا و ترازهای فشار بالاتر از 85 دسی بل  در کنترل و نگهداری ماشین آلات و دستگاه ها می باشد. شرایط مطلوب عملکرد این دستگاه در رطوبت تا کمتر از 80 RH % ودمای صفرتا پنجاه درجه سانتی گراد ( 32 تا 122 درجه فارنهایت) است.


مشخصات فنی دستگاه صدا سنج پراب سر خود اتصال به کامپیوتر دیجیتالی لترون مدل LUTRON SL- 4012:
به منظور اندازه گیری و آنالیز اصوات در این دستگاه می توان دامنه آن را  بطور خودکار از 30 تا 130 دسی بل و یا بطور دستی به این ترتیب انتخاب کرد که : دامنه های 30 تا 80 دسی بل ، 50 تا 100 دسی بل ، 80 تا 130 دسی بل و در هر مرحله با انتخاب  50 دسی بل کمتر یا بیشتر از هر یک از دامنه های نشان داده شده  میسر است. کالیبراسیون داخلی دستگاه با استفاده از مکانیزم کالیبره کردن داخلی دستگاه در هنگام ایجاد فرکانس 1 کیلو هرتزانجام میشود  و در کالیبره کردن خارجی باید بعد از روشن کردن ، درهنگام  نمایش مقدارکالیبره واندازه گیری شده بر روی دستگاه  این مقدارتوسط یک پیچ ثابت شود.
سیگنال هایAC خروجی دستگاه  در حدود 0.5 ولت rms برای هر مرحله و دامنه مربوطه و سیگنال های DC خروجی از 0.3 تا 1.3 ولت و10 میلی ولت برای برای هر دسی بل است.امپدانس خروجی دستگاه در حدود 600 اهم است. اندازه ترمینال خروجی دستگاه برای اتصال به آنالیزور ، بالانس کننده صوتی و پخش صوتی در حدود 3.5 است. این دستگاه امکان اتصال به کامپیوتر را از طریق کابل RS 232 نیز دارا می باشد. در دستگاه فوق 2 ترمینال وجود دارد . ترمینال اول آن برای خروجی RS 232 و ترمینال دوم برای خروجی AC است .اندازه سوکت ترمینال خروجی هم مانند تلفن به قطر 3.5 میلی متر است.


دقت اندازه گیری با دستگاه فوق با استفاده از سیگنال ورودی 94 دسی بل کالیبره شده در فرکانس های 31.5 تا 8000 هرتز مطابق مقادیر فوق  در دمای بین (23+5°C) ± می باشد:
31.5 HZ- ±3.5dB, 63 HZ -  ±2.5dB , 125 HZ -  ±2dB
250 HZ- ±1.9dB, 500 HZ -  ±1.9dB , 1000 HZ -  ±1.4dB
2kHZ- ±2.6dB, 4k HZ -  ±3.6dB , 8k HZ -  ±5.6dB


پک استاندارد و جانبی  دستگاه صدا سنج پراب سر خود اتصال به کامپیوتر دیجیتالی لترون مدل LUTRON SL- 4012:
لوازمات جانبی ارائه شده به همراه دستگاه فوق یک کتاب راهنمای استفاده از دستگاه به زبان انگلیسی ویک  محفظه محکم و بادوام از جنس پلاستیک مرغوب مطابق با استانداردهای  ABS  برای محافظت از دستگاه ارائه خواهد شد. شرکت لترون معمولا لوازمات دیگری را نیز به خریداران ارائه میکند که در صورت تمایل با پرداخت هزینه آنها قابل عرضه خواهند بود و شامل اقلام فوق می باشند: یک عدد کالیبراتور صوتی 94 دسی بل مدل SC-941 ، یک عدد کالیبراتور صوتی 94 تا 114 دسی بل با مدل ، SC-942 ، یک کیف حمل ونقل با مشخصات CA-01 ، یک عدد کابل RS232  با مشخصات UPCB-02 ، یک کابل USB با مشخصات USB-01 و یک بسته نرم افزار SW-U801-WIN است.

بازگشت

مشخصات فنی برای این محصول ثبت نشده

بازگشت
بازگشت