Search
Close this search box.

خرید فن کویل دیواری گرین + توضیح ویژگی های محصول و راهنمای خرید

فن کویل دیواری گرین یکی از مدل های فن کویل می باشد که با طراحی زیبا ، کاربردی و کم حجم با حداکثر فشار کاری 16 بار است که توسط شرکت گرین تولید و عرضه شده است. این دستگاه بـا ظاهری زیبا، در نهایت سادگی همراه بـا کیفیت فوق العاده، زینت بخـش فضای داخلی ساختمان ها بوده و باعث افزایش کیفی هوا می شود.

فن کوئل دیواری گرین در 4 ظرفیت مختلف 300، 400، 600 و 800 CFM تولید می شود و قابلیت نصب روی دیوار را دارد ، همچنین دارا بودن قابلیت تولید جریان هوای سرد و گرم این دستگاه را متناسب استفاده در تمام فصول می کند. در ادامه بیشتر با مشخصات و قابلیت های منحصر بفرد این محصول آشنا خواهیم شد پس با ما همراه باشید.فن کویل دیواری گرین

با فن کویل دیواری گرین بیشتر آشنا شوید :

بدون تردید، فن کویل دیواری گرین GREEN را می توان در ردیف بهترین و باکیفیت ترین فن کویل های موجود در بازار تاسیسات کشور به حساب آورد. این محصول براساس آخرین و به روزترین فناوری های روز دنیا و در ظرفیت های هوادهی متنوع 300 الی 800 CFM تولید می گردد.

بهره وری و راندمان عالی فن کویل های دیواری گرین، قابلیت استفاده از این دستگاه ها را در بسیاری از پروژه ها اعم از تجاری و فروشگاهی، صنعتی، اداری و خانگی امکان پذیر ساخته است.

طراحی ظاهری زیبا و چشم نواز و برخورداری از بدنه دکوراتیو فن کویل گرین زیبایی و جذابیت بصری قابل توجهی را در فضای دکوراسیون داخلی پدید می آورد. علاوه براین، فن کویل دیواری Green، به ترموستات و ریموت کنترل مجهز شده است. با استفاده از ریموت کنترل دستگاه، به راحتی می توان کلیه عملکردها و تنظیمات مربوط به دستگاه را از راه دور مدیریت نمود.

همچنین، ترموستات دستگاه، در تنظیم کارکردها و درجه دمای متناسب با شرایط محیط، به کاربران کمک شایانی می نماید. توزیع هوای مطبوع و یکپارچه، در کنار سرمایش و گرمایش محیط در کوتاه ترین بازه زمانی را می توان از نقاط قوت این دستگاه قلمداد نمود. الکتروموتور قوی و قدرتمند دستگاه، هوای مطبوع را به خوبی در گوشه کنار محیط منتقل می نماید.

تعبیه فین های آلومینیومی در ساختار دستگاه فن کوئل دیواری گرین ، ارتقای چشمگیر راندمان و تبادل و بازده حرارتی دستگاه را به دنبال داشته است.

ویژگی های فنی فن کویل دیواری گرین

در ساختار فن کویل دیواری گرین یک فیلتر تصفیه هوای پلیمری با قابلیت شستشو تعبیه شده است. این فیلتر ضمن قرار گیری در بالاترین قسمت فن کویل، برای از بین بردن آلودگی ها و پالایش و پاکسازی هوا، مورد استفاده واقع می شود. مجهز شدن دستگاه به گاز مبرد سازگار با محیط زیست، حکایت از رعایت اصول و استانداردهای زیست محیطی در ساختار این مدل سیستم تهویه مطبوع دارد.

قابلیت اتصال دریچه مخصوص ورود هوای تازه، پمپ درین داخلی، دمپر شناور خودکار و باکس برق بهینه سازی شده، از دیگر ویژگی های قابل توجه فن کویل دیواری برند گرین محسوب می شوند.

لازم به ذکر است که دمپر شناور تمام اتوماتیک فن کویل دیواری گرین GREEN توزیع هوای مطبوع اعم از سرد و گرم را به صورت عمودی و افقی در قسمت های مختلف محیط محقق می کند. پمپ درین دستگاه، قابلیت پمپاژ و تخلیه آب حاصل از تقطیر را تا ارتفاع 800 mm امکان پذیر می سازد.

همچنین، قابلیت توزیع هوای سالم و تازه در فضا با استفاده از دریچه مخصوص هوای تازه محقق می شود. جعبه برق دستگاه ضمن مقاومت بالا در برابر حریق و حرارت، به راحتی تعمیر می گردد. کارکرد کم صدا و آرام، عیب یابی هوشمند، برخورداری از تایمر 24 ساعته مخصوص on/off و قابلیت نصب شیر سه راهه یا دو راهه، دیگر ویژگی های دستگاه را شامل می شوند.

ظرفیت سرمایش و گرمایش، سطح کیفی قطعات، متریال استفاده شده در بدنه و ساختار، حجم هوادهی، توان و قدرت خنک کنندگی، قابلیت و امکانات جانبی و فناوری‌های به کار رفته، از عوامل تاثیرگذار بر قیمت فن کویل دیواری گرین می باشند.

بررسی جامع انواع مدل های فن کویل دیواری گرین

به طور کلی، فن کویل دیواری گرین مطابق با آخرین فناوری ها و اصول استاندارد، در چهار ظرفیت هوادهی 300، 400، 600 و 800 فوت مکعب بر دقیقه (CFM) طراحی و به مرحله تولید می رسد. این مدل از سیستم های تهویه مطبوع برند گرین در سری های GWF300P1، GWF400P1، GWF600P1 و GWF800P1، با عملکرد دو منظوره سرمایش و گرمایش در بازار موجود می باشند.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که شرکت گرین سیستم های تهویه مطبوع تولیدی خود را برای استفاده در اماکن عمومی، مراکز درمانی، سازه های تجاری و پروژه های مسکونی و خانگی، به مصرف کنندگان عرضه می کند. فن کویل دیواری گرین از لحاظ موقعیت نصب بر روی سطح دیوار نصب و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

ظاهر زیبا و منحصر به فرد و کیفیت و راندمان بسیار بالای فن کویل های دیواری گرین، در افزایش سطح کیفی هوا و توزیع هوای مطبوع و مطلوب در محیط داخلی، تاثیر بهینه و بسزایی برجای گذاشته است.

استفاده از مدرن ترین و پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا، افزایش توان و قدرت خنک کنندگی و بهینه سازی مصرف انرژی و برق را به نحو مطلوب رقم زده است. در ادامه این مقاله به بررسی کامل مدل های متنوع فن کویل دیواری شرکت گرین می پردازیم.

فن کویل دیواری گرین

1- فن کویل دیواری گرین مدل GWF300P1

فن کویل دیواری گرین سری GWF300P1، با ترموستات فابریک، ریموت کنترل و بدنه و ظاهر دکوراتیو و یونیک به خریداران عرضه می گردد. برای این مدل فن کویل دیواری یک موتور قدرتمند و الکترو فن قوی در نظر گرفته شده است. بر این اساس، هوای مطبوع با سرعت و توان بالا و در کوتاه ترین بازه زمانی در کلیه بخش های فضای داخلی انتقال پیدا می کند.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که الکتروموتور فن کویل ضمن تولید جریان هوا و در طی برخورد با کویل های آب سرد یا گرم دستگاه، هوای مطبوع را در محیط منتشر می نماید. فن تعبیه شده برای این مدل، از نوع سانتریفیوژ لوله ای می باشد. کارکرد کم صدا و آرام و افزایش جریان هوادهی، از مزایای این نوع فن محسوب می شود.

لازم به ذکر است که در ساختار فن کویل دیواری گرین مدل 300P1 فیلتر هوای از نوع پلیمری استفاده شده است. رفع آلودگی و ذرات ریز و معلق و پاکسازی و پالایش هوا، از طریق فیلتر هوای دستگاه صورت می گیرد. به همین جهت، هوای توزیع شده در محیط سالم، تمیز و دارای درصد بسیار بالایی از اکسیژن می باشد.

افزایش توان و قدرت خنک کنندگی، فراهم آوردن محیطی استریل شده و ایده آل و قابلیت شستشو، از مهم ترین ویژگی های فیلتر تصفیه هوای دستگاه به شمار می رود. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که فن کویل های دیواری شرکت گرین، متناسب با رعایت کلیه اصول و استانداردهای زیست محیطی طراحی و تولید می شوند.

فن کویل دیواری گرین مدل 300P1، از عملکرد دوگانه سرمایش و گرمایش و ظرفیت هوادهی 300 فوت مکعب بر دقیقه برخوردار می باشد. حجم هوادهی دستگاه برای استفاده در محیط های تا متراژ 20 مترمربع کفایت می‌کند. استفاده از جدیدترین مکانیزم های حرارتی و برودتی، راندمان و بازدهی گرمایشی و سرمایشی بهینه دستگاه را در پی داشته است.

حداقل و حداکثر ظرفیت برودتی این مدل فن کویل دیواری گرین برابر با 1763/2712 w برآورده گردیده است. همچنین، حداقل بازدهی گرمایشی دستگاه 2646 و حداکثر 4070 می باشد.

مشخصات فن کویل دیواری گرین

2- فن کویل دیواری مدل GWF400P1

فن کویل دیواری گرین با ظرفیت 400 به دمپر شناور خودکار مجهز شده است. وجود این دمپرها، قابلیت توزیع هوای خنک و گرم را در جهت های عمودی و افقی، به صورت خودکار امکان پذیر ساخته است.

بر این اساس، هوای تولید شده، در کلیه بخش های فضای داخلی انتشار پیدا می کند. به منظور تخلیه و خارج سازی آب تولید شده در اثر فرآیند تقطیر، در ساختار داخلی دستگاه یک پمپ درین تعبیه شده است.

پمپ درین داخلی این مدل قابلیت خارج ساختن و پمپاژ آب و رطوبت را تا ارتفاع 800 میلیمتر به راحتی میسر می سازد. همچنین، قابلیت اتصال لوله های درین در دو طرف راست و چپ پنل دستگاه وجود دارد. این امر فرآیند نصب و بهره برداری از فن کویل را تسریع و تسهیل نموده است.

فن کویل دیواری گرین در ظرفیت 400 در ساختار خود از فیلترهای تصفیه کننده باکیفیت و طول عمر بالا برخوردار می‌باشد. وجود فیلتر هوا، ضمن جذب و از بین بردن آلایندگی ها، هوای تمیز، سالم و در عین حال باکیفیت و مطلوب را به کاربران هدیه می کند. فیلتر در نظر گرفته شده برای این مدل قابل شستشو می باشد.

بنابراین، در صورت بروز آلودگی بر سطح فیلتر، به راحتی می توان نسبت به تمیزی و شستشوی این قطعه اقدام نمود. برخورداری دستگاه از دریچه مخصوص هوای تازه، در افزایش و ارتقای سطح کیفی هوای وارد شده به محیط بسیار تاثیرگذار و مؤثر است. در ضمن، بهره مندی از ریموت کنترل، امکان تنظیم حالت ها و عملکردهای دستگاه را متناسب با شرایط دمایی محیط و نوع نیاز مصرف کننده به سادگی محقق می کند.

کارکرد آرام و تولید سطح صدای بسیار پایین، حالت خواب و تایمر 24 ساعته را می توان از دیگر مشخصات فن کویل دیواری گرین قلمداد نمود.

بهره مندی دستگاه از فن سانتریفیوژ، کارکرد آرام و کم صدای سیستم در هنگام کار را سبب شده است. سطح صدای حداقل 37، حد متوسط 40 و حداکثر 43، شاهد محکمی بر این مدعا می باشد. اعمال حالت Sleep، ضمن صرفه جویی و بهینه سازی مصرف انرژی، محیطی ایده آل و مناسب را برای آسایش و راحتی مصرف کننده پدید می آورد.

3- فن کویل دیواری مدل GWF600P1

فن کویل دیواری گرین مدل 600P1 از راندمان سرمایشی و گرمایشی بالا و سطح صدای بسیار پایین بهره مند می باشد. استفاده از فن های بهینه سازی شده و باکیفیت در ساختار این مدل، علاوه بر افزایش جریان هوادهی، کارکرد آرام و کم صدای دستگاه را رقم زده است. بر اساس داده های مندرج در کاتالوگ، حداقل، متوسط و حداکثر میزان صدای دستگاه در حین کار برابر با 40/43/47 دسیبل (db) عنوان شده است.

همچنین، جریان هوادهی و توزیع هوای مطبوع در محیط، به وسیله یک عدد الکتروموتور و یک عدد فن دمنده تعبیه شده برای این مدل اجرایی می گردد. طراحی ظاهری ساده و در عین حال شیک و مدرن فن کویل دیواری 600 زیبایی و جذابیت بصری فضای دکوراسیون داخلی را دو چندان می سازد.

ظرفیت 600 فوت مکعب بر دقیقه (CFM) این مدل فن کویل دیواری گرین برای استفاده در انواع سازه ها اعم از تجاری و فروشگاهی، مسکونی و ساختمانی و اداری، مناسب و مفید می باشد. برخورداری دستگاه از عملکرد سرد و گرم، امکان نصب و استفاده از فن کویل را در فصل های مختلف سال نظیر تابستان و زمستان فراهم می آورد.

از قابلیت های ویژه و منحصر به فرد این مدل می توان به امکان سرمایش و گرمایش سریع، اشاره نمود. کارکرد سیستم در فرکانس بالا، موجب افزایش ظرفیت برودتی و حرارتی و کاهش چشمگیر زمان رسیدن محیط به دمای تنظیم شده و دلخواه کاربر می شود. بر همین اساس، فرآیند خنک سازی و گرما دهی محیط در کوتاه ترین و سریع‌ترین زمان ممکن صورت می گیرد.

شایان ذکر است که در ساختار فن کویل دیواری گرین سری GWF600P1 از فن دمنده گریز از مرکز با تکنولوژی انحصاری استفاده شده است. برخورداری فن دستگاه از قابلیت سه سرعته، امکان تنظیم جریان هوادهی را در سه حالت تند، متوسط و کند، برای کاربر فراهم می آورد.

همچنین، سطح صدای کم با قابلیت هوادهی بالای فن دمنده دستگاه، هوا را به صورت یکنواخت و یکپارچه با نرخ ثابت و پایدار و کیفیت بالا در فضا توزیع می نماید. علاوه بر این، طراحی فین های آلومینیومی، افزایش تبادل حرارتی و به تبع آن، ارتقای بازدهی و راندمان فن کویل دیواری 600 را رقم زده است.

فن کویل دیواری مدل GWF600P1

4- فن کویل دیواری مدل GWF800P1

آخرین مدل فن کویل دیواری گرین به سری GWF800P1 اختصاص پیدا می کند. ظرفیت هوادهی 800 فوت مکعب بر دقیقه این مدل برای استفاده در فضاها و محیط های تا متراژ 56 مترمربع، انتخاب بهینه و مفیدی تلقی می گردد.

فن کویل دیواری 800 به قطعات و متعلقات بسیار باکیفیت و پیشرفته ای مجهز شده است. برخورداری دستگاه از فن دمنده و الکتروموتور قوی و قدرتمند، بالاترین میزان بازدهی و بهره وری، در کنار پایین ترین نرخ مصرف انرژی و برق را برای مصرف کننده رقم می زند. ریموت کنترل بی سیم دستگاه، اعمال تنظیمات مورد دلخواه را به سادگی و در بهترین حالت برای کاربر فراهم می سازد.

برخورداری فن کویل دیواری گرین 800 از عملکرد سرمایشی و گرمایشی، هوای مطبوع و مطلوب را در فصل‌های مختلف سال در گوشه و کنار محیط داخلی انتشار می دهد. مطابق با اطلاعات موجود در کاتالوگ، حداقل، حد متوسط و حداکثر ظرفیت برودتی (Cooling) دستگاه به ترتیب برابر با 4687/6129/7210 w اعلام شده است. از سوی دیگر، ظرفیت حرارتی یا Heating این مدل حداقل 7025 و حداکثر 10807 عنوان گردیده است.

مضاف بر این، میزان صدای فن کویل سری GWF800P1 از نظر حداقل، حد متوسط و حداکثر در حدود 41/45/49 دسیبل می باشد.

برخورداری از عملکرد راه اندازی خودکار، از ویژگی های شاخص فن کویل دیواری سری 800 قلمداد می گردد. این ویژگی در مواقع قطع برق یا خاموش شدن ناگهانی، دستگاه را با همان تنظیمات قبلی راه اندازی می کند.

فرآیند پمپاژ و تخلیه آب و رطوبت ایجاد شده در اثر تقطیر، از طریق پمپ درین داخلی تعبیه شده در ساختار فن کویل دیواری گرین 800 به نحو مطلوب انجام می پذیرد. پمپ درین دستگاه با برخورداری از دهانه پمپاژ 800 میلیمتر، به راحتی آب و رطوبت ایجاد شده را خارج و تخلیه می نماید.

همچنین، بر اساس اعلام تولید کننده، حداکثر فشار کاری دستگاه برابر با 1.6 MPA ابراز شده است. در ضمن، برخورداری از تایمر 24 ساعته، قابلیت تنظیم زمان خاموش و روشن شدن دستگاه را در بازه مشخص و مورد نظر کاربر فراهم آورده است. ابعاد و اندازه بهینه و استاندارد فن کویل، ضمن اشغال فضای اضافی و مفید، به راحتی بر روی سطح دیوار نصب می گردد.

فن کویل دیواری مدل GWF800P1

مشکلات متداول و نحوه تعمیر فن کویل دیواری گرین

اگر از فن کویل دیواری گرین استفاده می کنید در این صورت شاید با مشکل کاهش راندمان و هوادهی آن روبرو شده اید. از اینرو  اولین موردی که بایست بررسی کنید صافی هوا می باشد. چرا که صافی هوا با هدف جذب  گرد و غبار موجود در هوا و برای خودداری از ورود آلودگی در داخل فن کویل دیواری گرین تعبیه شده است.

فن کویل دیواری گرین در دسته محصولاتی جای می گیرد که کمترین میزان صدا را تولید می نماید. در نتیجه اگر صدای اضافه ای از دستگاه به گوشتان می رسید یا شاهد لرزش های غیر عادی هستید در این صورت بهتر است که بار دیگر مواردی نطیر فن کویل دیواری گرین به درستی نصب شده باشد را چک نمایید. همچنین خرابی بوش های الکتروموتور می تواند منجر به لرزش دستگاه گردد.

همانگونه که از نام این محصول پیدا است بر روی دیوار نصب می گردد در نتیجه اگر لوله تخلیه آب و یا موتور فن کویل دیواری گرین به تعمیر نیاز داشته باشد‌. بایست پنل را از روی دیوار جدا نمایید. در نتیجه  در قدم اول بایست برق فن کویل دیواری گرین را قطع نمایید سپس اقدام به باز نمودن لوله های ورودی و خروجی کویل آب کنید.‌ در این صورت امکان جدا نمودن پنل از روی دیوار وجود خواهد داشت.

اجزای اصلی فن کویل دیواری گرین

به طور کلی، فن کویل دیواری گرین با برخورداری از قطعات و متعلقات مختلف، متناسب با دمای محیط، هوای گرم و یا سرد را در فضای داخلی انتشار می دهد. مکانیزم عملکرد این مدل از سیستم های تهویه مطبوع، از طریق جریان یافتن آب سرد یا گرم در کویل دستگاه صورت می گیرد. برای اجرایی شدن این فرآیند، قطعات مختلفی در ساختار فن کویل نقش دارند. بر همین اساس، در ادامه به معرفی قطعات اصلی موجود در ساختار داخلی این دستگاه می پردازیم.

فن و الکتروموتور: از جمله اجزای کاربردی و حائز اهمیت در ساختار فن کویل های دیواری، الکتروموتور و فن می باشد. به جریان درآوردن هوای تولید شده و انتقال آن به محیط، از وظایف اصلی این قطعات به شمار می آید. به طور معمول، در ساختار فن کویل های دیواری گرین از فن های مدل سانتریفیوژ و ساخته شده از متریال باکیفیت مانند ABS و پروپیلن فشرده استفاده می گردد. الکتروموتور دستگاه چرخش و گردش فن را امکان پذیر می سازد. فن های دمنده تعبیه شده در ساختار دستگاه، متناسب با ظرفیت و مدل می تواند یک یا چند عدد باشند. غالبا، فن های این مدل سیستم های تهویه مطبوع، از کارکرد کم صدا و قدرت و توان هوادهی بالا برخوردار می باشند.

کویل حرارتی: از دیگر بخش های کلیدی ساختمان فن کویل دیواری گرین ، کویل حرارتی می باشد. تبادل و منتقل کردن حرارت با هوا، از مهم ترین وظایف این قطعه محسوب می گردد. تبادل حرارت آب گرم یا سرد و همینطور گاز مبرد، با عبور از فضای داخلی کویل ها، تبادل حرارت با هوای پیرامون را انجام می دهد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که در جهت افزایش ضریب انتقال حرارت، کویل ها با فین های آلومینیومی و متریال از جنس مس ساخته و پرداخته می شوند.

اجزای اصلی فن کویل دیواری گرین

فیلتر تصفیه کننده هوا: فیلتر هوا را می توان از بخش های مهم و حائز اهمیت ساختار داخلی فن کویل دیواری گرین به حساب آورد. وظیفه اصلی این بخش جذب و فیلتراسیون ذرات معلق و آلودگی های موجود در هوا به صورت فیزیکی می باشد. فیلتر با تصفیه هوا، محیطی عاری از هرگونه آلودگی و آلاینده را پایه گذاری می کند. همچنین، این قطعه با افزایش سطح اکسیژن هوا، در بهبود و افزایش سلامت افراد، تاثیر مطلوب و بسزایی از خود برجای می گذارد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که فیلترهای به کار رفته در ساختار فن کویل های دیواری گرین، از سطح کیفی و طول عمر بسیار بالایی برخوردار می باشند. همچنین، فیلتر تصفیه کننده هوا، قابلیت شستشو را دارد.

سینی دیرین (تشتک تخلیه): تخلیه و جمع آوری قطرات آب حاصل از تقطیر و تعریق کویل را سینی دیرین فن کوئل دیواری Green بر عهده دارد. به طور معمول، در اثر فرآیند سرمایش و رطوبت، قطرات و ذرات آب بر روی کویل دستگاه ایجاد می شود. عدم تخلیه و خارج سازی این ذرات، می تواند منجر به پوسیدگی و فرسودگی بخش های داخلی دستگاه شود. همچنین، تعریق ایجاد شده در اثر فرآیند برودتی دستگاه، می تواند منجر به وارد آمدن خسارات به فضای داخلی و سقف کاذب ساختمان شود. به منظور جلوگیری از این مشکلات، در ساختار سیستم های تهویه مطبوع، به ویژه فن کویل دیواری، از تشتک تخلیه یا سینی درین استفاده می کنند.

شیر هواگیری: به منظور تخلیه هوای موجود در فضای داخلی کویل فن کوئل گرین، شیر هواگیری مورد استفاده واقع می شود. در برخی مواقع مقداری هوا وارد مسیر حرکتی مبرد شده که این امر موجب بروز اختلال در گردش و کارکرد و حتی خرابی قطعات دستگاه می گردد.

شیر هواگیری فن کویل با خارج ساختن هوای وارد شده، مانع از آسیب دیدن و خرابی پمپ ها و سایر متعلقات دستگاه می شود.

به طور معمول، شیرهای هواگیری از جنس ها و متریال مختلفی ساخته می شوند. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که تولید صدای زیاد در فن کویل، می‌تواند ناشی از عدم هواگیری دستگاه باشد.

پلنیوم باکس: غالبا فیلتر هوا، الکتروموتور و فن های دمنده فن کویل دیواری گرین در یک محفظه مخصوص با عنوان پلنیوم باکس جای می گیرند. این قسمت با هدایت هوای برگشتی از فضای داخلی به سمت فیلتر تصفیه کننده، مانع از ورود عوامل آلاینده و بیماری زا و گردوخاک به محیط داخلی می شود.

ترموستات فن کویل دیواری گرین

ترموستات دستگاهی می باشد که می توان جهت اندازه گیری دمای یک حجم کنترل یا فضا از آن استفاده کرد. این قطعه دستوراتی را صادر خواهد کرد که دما سیستم در نزدیکی یک نقطه دلخواه کاربر به خوبی حفظ شود. توجه داشته باشید در سیستم های گرمایش و سرمایش که به درجه حرارت دلخواه مورد نیاز لازم است؛ ترموستات ها مورد استفاده قرار می گیرد.

از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به گرمایش ساختمان ها، گرمایش مرکزی، سرمایش و … اشاره کرد. ترموستات فن کویل دیواری گرین دستگاهی می باشد که به عنوان کنترل کننده حلقه بسته کار می کند؛ که هدف این قطعه کاهش خطا بین درجه حرارت مورد نظر و همچنین دما اندازه گیری شده خواهد بود.

در برخی مواقع ترموستات به صورت ترکیبی از حسگر های حساس و کنترل یک سیستم درست مثل ترموستات خودرو عمل خواهد کرد. در واقع ترموستات وظیفه تشخیص کم یا زیاد بودن دمای موجود نسبت به دمای مورد نظر را به همراه دارد که فرمان تغییر جریان ورودی را به دستگاه صادر خواهد کرد.

ناگفته نماند که ترموستات فن کویل دارای انواع مختلفی می باشد. از جمله انواع ترموستات می توان به دو نوع آنالوگ و دیجیتالی اشاره کرد. با توجه به نوع لوله کشی، نوع دستگاه و تعداد دستگاه مشخص خواهد شد.

پارامترهای مهم در انتخاب فن کویل دیواری گرین

زمانی که جهت انتخاب فن کویل دیواری گرین اقدام می کنید؛ باید نکات بسیاری را مدنظر قرار دهید. از جمله این نکات مهم می توان به مدل دستگاه اشاره کرد. همانطور که در این مطلب متوجه شدید؛ این دستگاه در مدل های مختلفی موجود است که با توجه به مدل و نوع کاربری خود می توانید نوع مناسب دستگاه را انتخاب کنید. از دیگر پارامترهای بسیار مهم در انتخاب دستگاه ظرفیت می باشد.

مناسب بودن ظرفیت سرمایشی و گرمایشی در عملکرد و بازدهی مناسب دستگاه بسیار موثر می باشد. در زمان محاسبه ظرفیت فن کویل ها که بر مبنای میزان بار برودتی کل هر فضا تعیین می‌شود؛ باید سعی کنید ظرفیت فن کویل را در دور متوسط مبنای محاسبه قرار دهید.

 لازم به ذکر است باید دستگاهی را انتخاب کنید که از نظر ابعاد در محل مورد نظر شما قابلیت نصب را داشته باشد. کویل همان محل عبور سیال سرد یا گرم می باشد که از لوله های مسی با فین های آلومینیومی تولید می شود. نحوه قرار گرفتن لوله ها و تعداد ردیف لوله ها، تعداد فین ها در طول و شکل موج آن ها و … از اهمیت بالایی برخوردار است؛ که باید در زمان انتخاب کویل توجه داشته باشید.

ناگفته نماند که فشار کار، موتور، فن دستگاه، کنترل، قیمت، زیبایی و … از موارد بسیار مهمی است که باید در زمان انتخاب دستگاه به آن توجه داشته باشید. با در نظر گرفتن این موارد به راحتی می‌توانید سیستم مناسبی را تهیه کرده و از عملکرد مناسب آن بهره مند شوید.

ویژگی های فن کویل دیواری گرین

نحوه کار و عملکرد فن کویل دیواری گرین

بهتر است بدانید هر فن کویلی دارای دو کانال اصلی؛ رفت و برگشت می باشد. معمولاً این کانال ها در تمامی قسمت های ساختمان وجود دارد که جهت تامین هوای مطلوب می باشد. هر واحد معمولاً به صورت جداگانه به یک کویل گرمایشی یا سرمایشی اتصال داده می شود. در برخی مواقع نیز به صورت همزمان به هر دو اتصال پیدا خواهد کرد.

توسط این کانال‌ها و فن هوای تازه به محیط وارد شده و دمای مطلوب در محیط مورد نظر ایجاد خواهد شد. برای تامین هوای مطبوع توسط فن ابتدا هوای داخل محیط مرکز پخش خواهد شد که این هوای دریافتی را از فیلترها عبور داره که تمامی آلودگی های موجود در آن از بین می رود و هوایی که توسط فیلترها تصفیه شده اند به درون کویل ها توسط فن ارسال می شود.

پس از آن دمای کویل با توجه به هوایی که در اطراف آن جریان دارد؛ تنظیم خواهد شد. هوا به دمای مطلوب میرسد و دوباره توسط فن و عبور از فیلتر ها هوا به محیط بازگشت داده خواهد شد.

نکته بسیار مهمی که باید مدنظر قرار دهید این است که برای رساندن هوای اطراف کویل ها به دمای مطلوب از آب استفاده خواهد شد. آب گرم یا آب سردی که درون کویل ها جریان دارد؛ هوای اطراف کویل را به مقدار مطلوب خواهد رساند.

کاربرد فن کویل دیواری گرین

همانطور که ذکر شد فن کویل گرین از جمله سیستم های تهویه مطبوع می باشد که می توانید از آن در کاربردهای بسیاری استفاده کنید. به عنوان مثال می توان به کاربری های مسکونی، اقامتی همچون هتل ها، متل ها و همچنین بیمارستانی، اداری و تجاری و … اشاره کرد. می توانید از این سیستم ها در کنار انواع چیلر ها بهره مند شوید.

بهتر است بدانید امروزه فن کویل ها به عنوان سیستم های توزیع مورد استفاده قرار می گیرد. در تمامی مناطق می توانید از این سیستم ها بهره مند شوید. اما در نظر داشته باشید که شما باید بتوانید ظرفیت مناسب دستگاه را انتخاب نمایید تا عملکرد و کارایی مناسبی به همراه داشته باشد.

نحوه محاسبه ظرفیت فن کویل دیواری گرین

بهتر است بدانید محاسبه ظرفیت فن کویل دیواری گرین کاری ساده اما زمان بر می باشد. پارامترهای بسیاری همچون ارتفاع از سطح دریا، دمای هوای ورودی و خروجی فن کویل، رطوبت نسبی محیط، دمای آب ورودی و خروجی و … در تعیین ظرفیت این محصول موثر می باشد.

می توانید به دو روش محاسبات مهندسی و محاسبات سرانگشتی ظرفیت دستگاه را انتخاب نمایید. معمولا در روش مهندسی تمام مشخصات فیزیکی ساختمان، هوای محیط داخلی و خارجی باید در دسترس باشد. اما برای ساختمان های قدیمی دسترسی به این اطلاعات دشوار بوده به همین خاطر از محاسبه ظرفیت فن کویل به صورت سر انگشتی استفاده می کنند.

فن کویل دیواری گرین

محاسبه ظرفیت فن کویل دیواری گرین به روش مهندسی

در مرحله اول محاسبه؛ باید بار برودتی ساختمان را محاسبه نمایید. برای محاسبه بار برودتی ساختمان می توانید از کمک مهندسین مشاور تاسیسات مکانیکی بهره مند شوید. به این صورت می توانید به راحتی ظرفیت دستگاه را محاسبه کنید. برای این کار می ‌توانید از فرمول زیر استفاده کنید.

فن کویل دیواری گرین

  • Q : بار برودتی ساختمان بر حسب بی تی یو بر دقیقه  Btu/min
  • M : دبی هوای فن کویل بر حسب فوت مکعب بر دقیقه cfm
  • Cp : گرمای ویژه هوا در فشار ثابت که عددی ثابت معادل ۰.۲۴Btu/Lb. ᵒF است.
  • ΔT : اختلاف دمای بین هوای ورودی و خروجی فن کویل بر حسب درجه فارنهایت

 محاسبه ظرفیت فن کویل دیواری گرین به روش محاسبات سرانگشتی

یکی دیگر از روش های محاسبه ظرفیت فن کویل دیواری گرین به صورت سرانگشتی می باشد. در این روش باید بار برودتی ساختمان را داشته باشید که به راحتی بتوانید ظرفیت دستگاه را به دست آورید. در این محاسبات معمولاً بار برودتی نیز به صورت سرانگشتی می توانید در نظر بگیرید.

در کاربری مسکونی و اداری می‌توانید به ازای هر مترمربع از مساحت ساختمان در حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ بی تی یو بر ساعت بار برودتی در نظر بگیرید.

به عنوان مثال می توان ذکر کرد که برای ظرفیت فن کویل به عنوان مثال ۴۱۵ CFM تقسیم کنید که در اینجا به عدد تقریبی ۲۴ دست پیدا خواهید کرد. برای محاسبه سرانگشتی ظرفیت فن کویل دیواری برای کاربری‌های مشابه می توانید ظرفیت برودتی را بر حسب BTU بر عدد ۲۴ تقسیم بندی کنید.

به عنوان مثال در نظر داشته باشید که ظرفیت فن کویل دیواری گرین برای فضای مسکونی در شهر تهران با مساحت ۱۰۰ متر مربع به گونه محاسبه خواهد شد که با توجه به ظرفیت هایی که در بازار موجود است؛ حداقل ظرفیت ۱۶۰۰ CFM و حداکثر ظرفیت های ۱۸۰۰ CFM برای این فضا مناسب می باشد.

این ظرفیت محاسبه شده توسط یک یا چند دستگاه تامین خواهد شد. تعداد و نوع فن کویل ها در یک فضا با توجه به سیستم لوله کشی، تعداد انشعابات و نوع معماری فضاها بستگی دارد. شما با در نظر گرفتن این موارد می توانید نوع مناسب آن را انتخاب نمایید.

نگاهی به مزایای فن کویل دیواری گرین

فن کویل دیواری گرین از بهترین تجهیزات برای ایجاد تهویه مطبوع و بهینه در سازه ها و پروژه های مختلف به شمار می رود. با نصب  و راه اندازی این مدل از سیستم های تهویه مطبوع، به راحتی می توان دمای هر محیط را به صورت جداگانه و مجزا تنظیم کرد. فرآیند سرمایش فن کویل ها در فصل تابستان، از طریق گردش آب سرد چیلر انجام می پذیرد.

برای تامین هوای گرم در فصل زمستان، این دستگاه ها از طریق آبگرم تولید شده به وسیله سیستم حرارت مرکزی مانند پکیج و موتورخانه، گرمایش محیط را محقق می سازند. طراحی فن کویل های دیواری گرین در ابعاد و اندازه بهینه، کاهش و صرفه جویی در فضای نصب را به دنبال دارد.

تولید و توزیع هوای بهینه و مناسب را می توان از مزایای فن کویل دیواری گرین برشمرد. این دستگاه در زمره سیستم های مدل جریان اجباری محسوب می شود.

فرآیند توزیع دما در فن کویل ها از طریق وجود فن دمنده عملیاتی می گردد. بر این اساس، فن کویل به وسیله تولید جریان باد، هوای مطبوع و مطلوب را با نرخ متعادل و یکسان در تمامی بخش های محیط انتشار می دهد. مضاف براین، اجرا و پیاده سازی فن کویل ها بسیار راحت و آسان می باشد.

برای نصب و بهره برداری از این دستگاه ها، وجود 2 لوله رفت و برگشت آب در سازه کفایت می کند. بر این اساس، استفاده از فن کویل، بر خلاف سایر سیستم های تهویه مطبوع مانند هواساز و اسپلیت کانالی، به عملیات کانال کشی نیاز پیدا نمی کند.

ناگفته نماند که سطح صدای فن کویل دیواری گرین در مقایسه با داکت اسپلیت ها بسیار کمتر و پایین تر می‌باشد.

معایب فن کویل دیواری گرین

نیاز به تعمیر و نگهداری زیاد، از معایب فن کویل دیواری گرین تلقی می گردد. وجود قطعات و متعلقات زیاد در ساختار داخلی دستگاه، احتمال خرابی و معیوب شدن اجزای اصلی سیستم را بالا می برد. همچنین، انجام سرویس های دوره ای و سالیانه دستگاه نیز مستلزم صرف هزینه نسبتا بالا می باشد.

علاوه بر این، در مناطق و اقلیم های آب و هوایی دارای رطوبت بالا، استفاده از این دستگاه چندان توصیه نمی شود. چراکه قابلیت مدیریت و کنترل رطوبت هوا به وسیله فن کویل ها وجود ندارد. از دیگر معایب فن کویل دیواری گرین می توان به کاهش بازدهی دستگاه در هنگام کثیف شدن و آلودگی های فیلتر هوای تصفیه کننده اشاره کرد.

عدم تعویض و نظافت فیلترهای فن کویل، ضمن کاهش حجم هوای خروجی، کاهش راندمان و بازدهی دستگاه را به دنبال دارد. در چنین حالتی، در اثر فشار زیاد وارد شده به فن های دمنده سیستم، از سطح کیفی و طول عمر مفید این قطعات کاسته می شود. فیلتراسیون ضعیف و عدم ورود هوای مطبوع و تازه به محیط داخلی، سایر معایب فن کویل های دیواری را شامل می شوند.

فروش فن کویل دیواری گرین

فن کویل دیواری گرین تحت عنوان یکی از بهترین سیستم تهویه مطبوع در بین محصولات مشابه در بازار می باشد. نکته مهم به هنگام تهیه فن کوئل دیواری گرین توجه به ظرفیت آن می باشد. فن کویل دیواری گرین با برخورداری از موتور قدرتمند بهترین تهویه مطبوع با هوای بی نظیر را در اختیارتان قرار می دهد. علاوه بر این دارا بودن به صفحه نمایشگر که امکان نمایش مقدار هوای محیط را فراهم می سازد، این دستگاه را در بالای فهرست افراد برای خرید قرار داده است.

فن بکار رفته در این محصول از نوع سانتریفیوژ می باشد. در کنار این موارد امکان تعویض فیلتر های فن کویل دیواری گرین به سهولت میسر می باشد. به این صورت که با باز نمودن درب پنل این کار انجام می پذیرد. این دستگاه مجهز به جعبه برق ضد حریق می باشد. در درون این دستگاه دمپر شناور اتوماتیک تعبیه شده است‌ در نتیجه امکان گردش آن در جهت های عمودی و افقی وجود دارد از اینرو  هوای گرم و سرد را یکنواخت پخش نموده و هوای متعادلی را برای محیط به همراه داشته باشد.

فن کویل دیواری گرین به منظور تامین گرمایش و سرمایش در فصول سرد و گرم سال از پکیچ و چیلر بهره می برد. موارد بیان شده تنها برخی از قابلیت های دستگاه بوده که بدون شک نظر شما را به عنوان یک خریدار و مصرف کننده جذب خواهد نمود.

مشخصات فنی فن کویل دیواری گرین

فن کویل دیواری گرین از ظاهر زیبا و دکوراتیو و کم حجم برخوردار است که دارای حداکثر فشار کاری ۱۶ بار می باشد. همچنین از مشخصات فنی این سیستم می توان به برخورداری از موتور بسیار قوی اشاره کرد که با ایجاد جریان هوا و برخورد آن به کویل باعث خواهد شد تا تهویه مطبوع به نحو احسنت انجام شود.

در نظر داشته باشید که این فن کویل‌ها گرمایش و سرمایش مورد نیاز محیط ایجاد خواهند کرد. همچنین از یک صفحه نمایشگر بر روی دستگاه برخوردار است که به صورت لحظه ای میزان هوای محیط را به نمایش می گذارد.

در این نوع فن کویل ها تنظیمات دستگاه و روشن خاموش کردن آن را توسط ریموت کنترل از راه دور می توانید انجام دهید. این سیستم از نوع سانتریفیوژ لوله می باشد که توسط چرخه هوای کویل انجام داده و همچنین فین های آلومینیومی با آن برخورد خواهد کرد. از مشخصات این سیستم توسط باز کردن درب پنل می توانید فیلترها را از آن خارج کرده و پس از شستشو دوباره آن را نصب کنید.

این دستگاه از راندمان و بازدهی فوق العاده ای برخوردار است و به سرعت محیط را به دمای مورد نظر شما عزیزان می رساند. از مشخصات این سیستم می توان به برخورداری از تایمر ۲۴ ساعته اشاره کرد یعنی شما هر زمان از شبانه روزی بخواهید می توانید توسط ریموت کنترل با توجه به شرایط تغییر وضعیت دهید.

همچنین در نظر داشته باشید که این سیستم دارای پمپ درین با دهانه پمپاژ متفاوت می باشد. پنل دو طرف دارای اتصالات درین است که باعث خواهد شد تا به راحتی نصب شود. فن کویل دیواری گرین از جعبه برق دقیق برخوردار است.

همچنین دارایی دمپر شناور اتوماتیک می باشد که باعث خواهد شد تا در جهت عمودی و افقی بوده که هوای سرد یا گرم را به صورت یکنواخت در محیط توزیع می کند. این فن کویل ها جهت گرمایش و سرمایش در زمستان و تابستان نیازمند دستگاه های همچون پکیج و چیلر می باشد.

مشخصات فنی فن کویل دیواری گرین فن کویل دیواری گرین از ظاهر زیبا و دکوراتیو و کم حجم برخوردار است که دارای حداکثر فشار کاری ۱۶ بار می باشد. همچنین از مشخصات فنی این سیستم می توان به برخورداری از موتور بسیار قوی اشاره کرد که با ایجاد جریان هوا و برخورد آن به کویل باعث خواهد شد تا تهویه مطبوع به نحو احسنت انجام شود. در نظر داشته باشید که این فن کویل‌ها گرمایش و سرمایش مورد نیاز محیط ایجاد خواهند کرد. همچنین از یک صفحه نمایشگر بر روی دستگاه برخوردار است که به صورت لحظه ای میزان هوای محیط را به نمایش می گذارد. در این نوع فن کویل ها تنظیمات دستگاه و روشن خاموش کردن آن را توسط ریموت کنترل از راه دور می توانید انجام دهید. این سیستم از نوع سانتریفیوژ لوله می باشد که توسط چرخه هوای کویل انجام داده و همچنین فین های آلومینیومی با آن برخورد خواهد کرد. از مشخصات این سیستم توسط باز کردن درب پنل می توانید فیلترها را از آن خارج کرده و پس از شستشو دوباره آن را نصب کنید. این دستگاه از راندمان و بازدهی فوق العاده ای برخوردار است و به سرعت محیط را به دمای مورد نظر شما عزیزان می رساند. از مشخصات این سیستم می توان به برخورداری از تایمر ۲۴ ساعته اشاره کرد یعنی شما هر زمان از شبانه روزی بخواهید می توانید توسط ریموت کنترل با توجه به شرایط تغییر وضعیت دهید. همچنین در نظر داشته باشید که این سیستم دارای پمپ درین با دهانه پمپاژ متفاوت می باشد. پنل دو طرف دارای اتصالات درین است که باعث خواهد شد تا به راحتی نصب شود. فن کویل دیواری گرین از جعبه برق دقیق برخوردار است. همچنین دارایی دمپر شناور اتوماتیک می باشد که باعث خواهد شد تا در جهت عمودی و افقی بوده که هوای سرد یا گرم را به صورت یکنواخت در محیط توزیع می کند. این فن کویل ها جهت گرمایش و سرمایش در زمستان و تابستان نیازمند دستگاه های همچون پکیج و چیلر می باشد. قیمت فن کویل دیواری گرین شما بازدید کنندگان عزیز قیمت فن کویل دیواری گرین را می توانید در وبسایت https://tasisat.com/ به صورت به روز و آنلاین مشاهده نمایید تا بتوانید به بررسی سیستم پرداخته و با توجه به نیاز های مورد نظر خود سیستم مناسبی را انتخاب نمایید. به طور کلی می‌توان گفت پارامترها و فاکتورهای هم چون ظرفیت سرمایشی، ظرفیت گرمایشی، راندمان و عملکرد دستگاه، کیفیت ساخت، توان موتور و ... بر قیمت این سیستم ها موثر می باشد. مجموعه تاسیسات دات کام تمام سیستم هایی که عرضه می دهد بدون شک توسط برترین تولید کنندگان تولید و عرضه شده اند که علاوه بر عملکرد و راندمان خوب از نظر اقتصادی نیز بسیار مناسب و به صرفه می باشد. پس با اطمینان خاطر می توانید جهت سفارش این سیستم ها اقدام نمایید.

قیمت فن کویل دیواری گرین

شما بازدید کنندگان عزیز قیمت فن کویل دیواری گرین را می توانید در وبسایت https://tasisat.com/ به صورت به روز و آنلاین مشاهده نمایید تا بتوانید به بررسی سیستم پرداخته و با توجه به نیاز های مورد نظر خود سیستم مناسبی را انتخاب نمایید.

به طور کلی می‌توان گفت پارامترها و فاکتورهای هم چون ظرفیت سرمایشی، ظرفیت گرمایشی، راندمان و عملکرد دستگاه، کیفیت ساخت، توان موتور و … بر قیمت این سیستم ها موثر می باشد.

مجموعه تاسیسات دات کام تمام سیستم هایی که عرضه می دهد بدون شک توسط برترین تولید کنندگان تولید و عرضه شده اند که علاوه بر عملکرد و راندمان خوب از نظر اقتصادی نیز بسیار مناسب و به صرفه می باشد. پس با اطمینان خاطر می توانید جهت سفارش این سیستم ها اقدام نمایید.

نحوه خرید آنلاین فن کویل دیواری گرین

فروشگاه اینترنتی تاسیسات دات کام، از مراکز معتبر عرضه و فروش سیستم های تهویه مطبوع در سطح کشور تلقی می گردد. این فروشگاه به منظور راحتی و آسایش خریداران، فروش اینترنتی فن کوئل دیواری Green را در دستور کار قرار داده است. کلیه فرآیند خرید از این فروشگاه اینترنتی به صورت غیر حضوری و بر پایه روش آنلاین صورت می گیرد.

در جهت کسب رضایت و جلب اعتماد خریداران، مدل های مختلف فن کویل دیواری گرین در فروشگاه آنلاین تاسیسات دات کام، با گارانتی معتبر و رسمی ارائه می گردد. قیمت های مقرون به صرفه و مناسب این فروشگاه، نیازها و توقعات خریداران و مشتریان را به خوبی پاسخگو می باشد.

ضمانت قیمت و کیفیت، ارائه سیستم های تهویه مطبوع اورجینال و اصل، تحویل سریع و اکسپرس، پشتیبانی 24 ساعته و خرید ایمن و مطمئن و تضمین شده، از شاخصه های حائز اهمیت فروشگاه اینترنتی Tasisat.com به حساب می آید.

در سایت مرجع و فروشگاهی تأسیسات دات کام، مشخصات فنی و قیمت های تضمین شده انواع تجهیزات تاسیساتی ، خرید آنلاین تاسیسات با ضمانت نامه اصلی، جهت ایجاد اعتماد، برای شما عزیزان ارائه گردیده است. تا خرید اینترنتی امن و تضمین شده ای داشته باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره تاسیسات دات کام و راهنمایی برای بهترین خرید با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۶۵۵۳۸۸

09123434398

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”فن کویل دیواری گرین در چه ظرفیت هایی تولید می شود؟” answer-0=” این فن کویل ها در ظرفیت ۳۰۰ و ۴۰۰ و ۶۰۰ و ۸۰۰ cfm تولید و عرضه می شود. ” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=” از چه نوع فنی در فن کویل دیواری گرین استفاده می شود؟” answer-1=” از فن نوع سانتریفیوژ در این فن کویل ها استفاده می شود.” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”نحوه خرید فن کویل دیواری گرین به چه صورت است؟” answer-2=”از طریق وب سایت https://tasisat.com/ می توانید به صورت اینترنتی جهت خرید فن کویل اقدام نمایید. ” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]