موضوع روز:

‎"بسیاری از ساکنان حلب به مناطق تحت کنترل کردها در کردستان سوریه پناه برده اند"

Friday, August 3, 2012
 

  NNSROJ: تعداد زیادی از ساکنین شهر حلب اعم از کرد و عرب در پی شدت یافتن درگیریها میان "ارتش آزاد" و نیروهای دولتی وفادار به بشار اسد به مناطق تحت کنترل کردها پناه برده اند.

"عدنان مصطفی" روزنامه نگار کرد در کردستان سوریه روز سه شنبه "۱۰ مرداد" در این رابطه به پایگاه خبری روز(NNS ROJ) گفت که در بیشتر محلات شهر حلب، دومین شهر بزرگ سوریه، جنگی تمام عیار میان ارتش آزاد و نیروهای دولتی در جریان است.

به گفته این روزنامه نگار کرد، زندگی عادی مردم حلب به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و بسیاری از ساکنان محلاتی که درگیریها در آن جریان دارد، یا به شهرهای دیگر از جمله عفرین و قامیشلو فرار کرده اند و یا به مناطقی از شهر که توسط نیروهای کرد محافظت می شوند، پناه برده اند. 

وی افزود: در حال حاضر جنگی تمام عیار در محله های "حیدریه"، "هانونو" و صلاح الدین جریان دارد و بسیاری از مردم این مناطق به محله کردنشین "شیخ مقصود" که تحت کنترل کردها می باشد پناه برده اند. علاوه بر آن تعدادی از ساکنان کرد محله "هانونو" نیز به روستاهای اطراف شهر عفرین آواره شده اند.

وی درخصوص آخرین تحولات در مورد درگیریهای شهر حلب گفت دولت با تمام قوا به محله صلاح الدین حمله کرده است اما این منطقه هنوز تحت کنترل سپاه آزاد است و درگیریهای شدید در این منطقه همچنان ادامه دارد. 

وی در خصوص وضعیت ساکنان شهر حلب افزود که هم اکنون علاوه بر جنگ میان طرف های درگیر، مردم با مشکلات حادی همچون قطعی آب و برق، کمبود مواد غذایی و نیز کمبود امکانات پزشکی و دارویی مواجه هستند.

در رابطه با اوضاع کنونی شهرهای کردستان سوریه عدنان مصطفی گفت: "در حال حاضر امنیت کامل در شهرهای کردستان برقرار است و بیشتر مناطق کردنشین عملا تحت کنترل نیروهای تحت فرمان "شورای عالی کردها" قرار دارند. در شهرهایی که آزاد شده اند زندگی به روال عادی برگشته است و حتی بسیاری از ادارات بازگشایی شده و به مردم خدمات ارائه می دهند."

به گفته وی شهرهای عفرین، کوبانی، دیرک و دباسیه به طور کامل آزاد شده اند، و شهر عامودا نیز تقریبا تحت کنترل کردها است اما نیروهای دولتی همچنان در برخی از نقاط این شهر حضور دارند.

اخبار مرتبط

حمایت مردم اقلیم کردستان از کردهای غرب کردستان به روایت تصویر
تهدید اردوغان به مداخله در کردستان سوریه و واکنش کاراییلان
"زوج سفیر" از دولت بشار اسد جدا شدند
ترکیه‌ ورود شهروندان خود به‌ داخل سوریه‌ را ممنوع کرد
سیدا پس از دیدار با وزیر خارجه ترکیه: با هرنوع جدایی طلبی کردها مقابله خواهیم کرد

 

 


Telegram Icon

به تلگرام پایگاه خبری و تحلیلی روژ بپیوندید

مطالب مرتبط:

کلمات کلیدی:


بازنشر مطالب پایگاه خبری و تحلیلی روژ تنها با ذکر منبع مجاز است

تحلیل خبر

analis picture

قاتلانی بی خبر از مقتول؛ روایت قتل امید حسنی

آسمان شهر ابری است و از شب گذشته باران امان نمی دهد. شهر همچون تمام روزهای انقلاب "ژن، ژیان، آزادی" ملتهب است وآبستن حوادث تلخ و شیرین. مردم هنوز عزادار زانیار الله مرادی و عیسی بیگلری هستند؛ دو جوانی که شامگاه ۲۳ آبان و در جریان اعتراضات مسالمت آمیز در عباس آباد به قتل رسیده بودند. سومین روز مراسم جان باختن این دو جوان مصادف شده با چهلم شهدای ۱۶ مهر.

یکشنبه ۲۸اسفند۱۴۰۱/ ۱۴:۵۵


خبر


مصاحبه

Interview Picture

هیچکس نباید از انتقاد من برای تضعیف HDP استفاده کند. من عضو HDP هستم و خواهم ماند. من می خواهم همه این را به خوبی بدانند

پنجشنبه ۱۱خرداد۱۴۰۲/ ۱۷:۵۶