خانه تماس با ما مقالات

راهنمای خرید دوربین عکاسی DSLR و لیست پر فروش ترین دوربین های عکاسی خانگی در ایران

خرید دوربین عکاسی DSLR

خرید دوربین عکاسی دیجیتال به دلیل قیمت بالای آن کار دشواری است. بسیاری از افراد از ماه ها قبل از خرید دوربین عکاسی ، به دنبال ویژگی های مهمی هستند که بتواند آن ها را راضی کند. در این مطلب قصد داریم در مورد دوربین عکاسی DSLR صحبت کنیم. اگر قصد خرید دوربین عکاسی DSLR را دارید این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب با ویژگی های اختصاصی این دوربین های عکاسی آشنا خواهید شد. با دانستن این نکات خرید دوربین عکاسی برای مصارف خانگی برای شما آسان تر خواهد شد.

فروش ویژه

بهترین ها

رتبه تصویر عنوان امتیاز موارد بیشتر
1
دوربین عکاسی  کنون مدل EOS1300D
دوربین عکاسی  کنون مدل EOS1300D

2
دوربین  عکاسی نیکون مدل D3400
دوربین  عکاسی نیکون مدل D3400

3
دوربین دیجیتال بدون آینه سونی مدل A7R III بدون لنز
دوربین دیجیتال بدون آینه سونی مدل A7R III بدون لنز

4
دوربین عکاسی پاناسونیک مدل DMC-FZ1000
دوربین عکاسی پاناسونیک مدل DMC-FZ1000

بهترین ها

1

دوربین عکاسی  کنون مدل EOS1300D

2

دوربین  عکاسی نیکون مدل D3400

3

دوربین دیجیتال بدون آینه سونی مدل A7R III بدون لنز

4

دوربین عکاسی پاناسونیک مدل DMC-FZ1000


فروش ویژه

فروش ویژه

رتبه محصول

5

بررسی و راهنمای خرید بهترین دوربین عکاسی DSLR

بهتر است در ابتدا توضیح کوتاهی در مورد خرید دوربین عکاسی DSLR داشته باشیم؟

SLR یا SINGEL LENS REFLEX به معنای تک لنزی بازتابی است. دوربین های عکاسی DSLR در واقع همان دوربین های عکاسی دیجیتالی هستند که ممکن است بارها و بارها آن را در فروشگاه ها و یا در دست افراد مختلف دیده باشید. تفاوتی که این دوربین عکاسی با دوربین های دیگر دارد استفاده از مکانیسمی متشکل از یک آینه مکانیکی و منشور ۵ وجهی است، نور از درون لنز به آینه برخورد کرده این آینه کنار رفته و تصویر ایجاد شده را به منشور ۵ وجهی میفرستد و در نهایت تصویر ایجاد شده از طریق منظره یاب به چشم ما می رسد. ویژگی که در مورد این دوربین عکاسی تکمیل شده است و در دیگر دوربین ها با کیفیت کمتری دیده می شود تطبیق پذیری و کیفیت بالای عکس هاست.

 چرا خرید دوربین عکاسی  DSLR

انواع و اقسام مختلفی از دوربین های عکاسی در بازار موجود هستند اما اینکه کدام یک برای مصارف شخصی و برای شما مناسب است موضوعی است که باید آن را بررسی کنید.

قبل از خرید دوربین عکاسی بهتر است این موضوع را برای خود مشخص کنید که از دوربین عکاسی خود چه انتظاری دارید؟ هدف شما از عکس برداری چیست؟ اطلاعاتتان در مورد دوربین عکاسی در چه حدی است؟

خبر خوش برای افرادی که در مورد دوربین عکاسی اطلاعاتی ندارند این است که در دوربین های عکاسی DSLR گزینه اتوماتیک نیز موجود است که شما می توانید حتی بدون داشتن مهارت خاصی تصاویر خود را ثبت کنید اما گزینه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آن برای عکاسی بهتر و با کیفیت تر استفاده کنید.

مثلا برای عکس برداری لحظه ای، عکس های ورزشی، حیاط وحش، یا برای عکس برداری در مناطق با نور کم و یا نور خیلی زیاد و عکاسی ماکرو نمی توانید از گزینه اتومات استفاده کنید. برای این تصاویر باید تنظیمات خاصی را در دوربین عکاسی تنظیم کنید که در حالت اتومات امکان پذیر نیست.

نکات مهم در خرید دوربین عکاسی

حسگر دوربین عکاسی:

حسگر دوربین عکاسی را به عنوان قلب دوربین می دانند. توجه به نوع حسگر و اندازه و دقت آن ها در خرید دوربین عکاسی مناسب می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. جنس این حسگر ها از سیلیکون است و بر روی آن تعداد بسیار زیاد سلول وجود دارد که به آن ها دایود های حساس به نور یا پیکسل می گوییم. اما وظیفه حسگر در دوربین عکاسی DSLR چیست؟

حسگر در دوربین عکاسی ، تصویر را به سیگنال های شیمیایی تبدیل می کند. در هنگام خرید دوربین عکاسی حتما نوع و اندازه حسگر را در نظر بگیرید. هر چه اندازه حسگر بیشتر باشد، کیفیت عکس های شما نیز بهتر خواهد بود.

حسگرهایی که در دوربین های عکاسی به کار برده می شوند دو دسته هستند: حسگرهای CCD و حسگرهای CMOS

از نظر مصرف کنندگان دوربین های عکاسی DSLR تصاویری که CCD ها ثبت می کنند از وضوح بسیار بالاتری نسبت به دوربین های عکاسی دارای حسگرهای CMOS برخوردار هستند. این حسگرها حتی می توانند در نورهای کم نیز تصاویر بسیار خوبی را ثبت کنند. البته در مقابل CCD، حسگرهای CMOS مصرف انرژی پایین تری دارند و شارژ بیشتری را نگه می دارند.

اگر به دنبال خرید دوربین عکاسی  هستید که باتری آن عمر بیشتری داشته باشد دوربین های با حسگر CMOS را انتخاب کنید و اگر کیفیت عکس برایتان مهم است دوربین هایی را انتخاب کنید که دارای حسگر CCD هستند. انتخاب با شماست…

دقت حسگر در دوربین های عکاسی DSLR:

دقت حسگرها با مگاپیکسل محاسبه می شود. اما مقدار این عدد را با میزان کیفیت عکس مقایسه نکنید.  چرا که گزینه های بسیار زیاد دیگری در کنار این ویژگی در کیفیت عکس شما تاثیر گذار است؛ عواملی مانند حسگر، لنز و …

اما به هر حال نمی توان این ویژگی را نادیده گرفت؛ مخصوصا در هنگامی که میخواهید عکس هایتان را به چاپ برسانید بالا بودن دقت حسگر تاثیر گذار است. هرچه میزان دقت حسگر دوربین عکاسی بالاتر باشد تصویر را در سایز بزرگتری می توان چاپ نمود.

لنز دوربین عکاسی:

نوع  لنز در دوربین های عکاسی نکته دیگری است که در هنگام خرید دوربین عکاسی  باید به آن توجه کنید.  کیفیت لنز در ثبت یک عکس نقش بسزایی دارد. انواع مختلفی از لنزها بر روی دوربین های عکاسی  موجود هستند مانند تله فتو، عریض، زوم و …

هر کدام از این لنزها زاویه دید مخصوص به خود را دارند. با توجه به نوع عکاسی درخواستی خود دوربین عکاسی را انتخاب کنید که لنز متناسب با سلیقه شما داشته باشد.

البته دوربین های عکاسی  DSLR عموما قابلیت تعویض لنز را در خود دارا هستند و شما می توانید لنزهای مناسب با آن را به طور جداگانه خریداری کرده و از آن ها استفاده کنید.

ISO در دوربین های عکاسی DSLR

ایزو نشان دهنده حساسسیت فیلم به نور است که زیاد و یا کم بودن آن در ایجاد نویز تصاویر ثبت شده بسیار تاثیر گذارست. عموما در دوربین هایعکاسی  که برای مصارف خانگی و مبتدی ساخته شده اند، می توانید ایزو را تا ۳۲۰۰ و در دوربین های عکاسی حرفه ای تر نیز تا ۱۲۸۰۰ تنظیم کنید.

ضرورت وجود ایزو چیست؟

گاهی ممکن است بخواهید در مکان هایی عکس برداری کنید که از نور مناسبی برخوردار نباشد. در این مواقع خرید دوربین عکاسی و استفاده از ایزو بهترین گزینه است. البته دقت کنید که ایزو را بیش از اندازه بالا نبرید چرا که از کیفیت تصویر شما مخصوصا تصاویری که می خواهید به چاپ برسانید کم خواهد شد.

 فوکوس در دوربین  عکاسی چیست؟

فوکوس در دوربین های عکاسی DSLR به دو صورت انجام می شود: فوکوس اتومات و فوکوس دستی

فوکوس خودکار یا اتومات در دوربین عکاسی  باعث می شود تا دوربین  عکاسی شما بتواند بهترین تصویر را ثبت کند. در بیشتر دوربین های عکاسی که در بازار موجود هستند این قابلیت قرار داده شده است. این ویژگی در خرید دوربین عکاسی باعث می شود تا دوربین عکاسی به طور خودکار بر روی سوژه مورد نظرتان فوکوس شده و در نتیجه سوژه شما واضح تر از دیگر قسمت های موجود در کادر دوربین عکاسی نشان داده می شود.

فوکوس دستی نیز در دوربین های عکاسی به منظور تنظیم فوکوس در زمانی که فوکوس  اتوماتیک عمل نمی کنند، قرار داده شده است.  وجود این ویژگی نیز در دوربین های DSLR بسیار مهم است. البته ممکن است در ابتدا عمل فوکوس کردن به صورت دستی کار مشکلی به نظر برسد اما با گذشت زمان این کار برایتان آسان خواهد شد و دیگر کار با فوکوس اتوماتیک را کنار خواهید گذاشت.

فرمت های موجود در عکس:

در دوربین های عکاسی دیجیتال تصاویر با فرمت JPG زخیره می شوند. البته در بعضی از دوربین های عکاسی فرمت های دیگری مانند RAE و TIFF و …  نیز قرار داده شده است.

فلاش در دوربین عکاسی:

فلاش در تمام دوربین ها برای تصویر برداری در شب و مناطق تاریک و دارای نور کم دیده می شود. فلاش های موجود در دوربین های مختلف دارای قدرت های متفاوتی هستند. وجود فلاش در دوربین عکاسی بسیار حیاتی و مهم است، پس از وجود آن در دوربین  عکاسی مورد نظرتان مطمئن شوید.

 قابلیت فیلم برداری در دوربین های عکاسی

در اکثر دوربین های عکاسی DSLR قابلیت فیلم برداری نیز موجود است. البته شاید کیفیت چندانی نسبت به دوربین هایی که تنها فیلمبرداری می کنند نداشته باشند اما وجود آن می تواند برای خرید دوربین عکاسی  شما یک مزیت باشد.

لرزش گیر در دوربین عکاسی

با استفاده از این ویژگی می توانید از تار شدن عکس های خود در اثر لرزش دوربین عکاسی در هنگام عکس برداری جلوگیری کنید و کیفیت عکس خود را بالا ببرید. این ویژگی به خصوص برای افرادی که به تازگی کار عکاسی را شروع کرده اند بسیار مهم و تاثیر گذار است.

نور سنجی در دوربین های عکاسی

نورسنجی در دوربین های عکاسی دیجیتال معمولا به طور اتوماتیک انجام می شود. اما می توانید آن را بر روی تنظیمات دستی بگذارید و میزان نور را با تغییر دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو تعیین کنید. عموما در دوربین های عکاسی DSLR گزینه های تنظیم نورسنجی در محیط های مختلف  هوای آفتابی، نور لامپ، مهتابی، هوای ابری و … وجود دارد.

سوالات متداول راهنمای خرید دوربین عکاسی DSLR و لیست پر فروش ترین دوربین های عکاسی خانگی در ایران

فروش ویژه