از زبان شما

روش صحیح یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سریال

بسیاری از ما تاکنون بارها شنیده‌ایم که یکی از بهترین شیوه‌های یادگیری زبان انگلیسی استفاده از فیلم‌ها و سریال‌های زبان اصلی است اما با توجه به سختی‌های موجود در ابتدای راه جهت استفاده از چنین شیوه‌ای، صرفاً تعداد محدودی به صورت واقعی و متداوم به این روش روی آورده و نتایج آن را به صورت کاملاً کاربردی در زندگی روزمره‌ خود احساس کرده‌اند.

 

Importance-of watching-English-movies

 

هرگز تصور نکنید که انتخاب هر گونه فیلم و سریالی می‌تواند در این مسیر به شما کمک نموده و منجر به تقویت فرآیند یادگیری زبان گردد. پیشنهاد ما این است که پیش از انتخاب فیلم و یا سریال مورد نظر نکات قابل اهمیت را مورد توجه قرار داده و به صورت اصولی یک فیلم و یا سریال را انتخاب نمایید. 

موسسه آموزش زبان گات از جمله معتبرترین مراکز آموزش زبان در ایران است که همواره به دنبال معرفی برترین فیلم ها و سریال های ممکن جهت افزایش یادگیری زبان آموزان بوده است. در ادامه این مقاله و شیوه های اصولی و صحیح استفاده از فیلم ها و سریال های زبان اصلی در راستای تقویت زبان خارجه را برای شما شرح می دهیم.

 

انتخاب فیلم مناسب برای یادگیری بهتر زبان 

انتخاب فیلم مناسب برای تقویت زبان انگلیسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اما هرگز نباید به سمت فیلم هایی بروید که ژانر جذابی برای شما به دنبال ندارند. فیلم های زبان انگلیسی با ژانر های مختلفی تولید می شوند و شما می توانید به راحتی ژانر مورد علاقه خود را تشخیص داده و یک فیلم یا سریال متناسب با آن را انتخاب کنید.

 

Movie-time

 

لازم نیست دستپاچه شوید! اغلب فیلم ها و سریال های ارائه شده به زبان انگلیسی قابلیت استفاده جهت تقویت زبان را دارند. اگر تصور می کنید فیلم مورد نظر برای شما خسته کننده بوده و جذابیت خاصی را به دنبال ندارد سریعاً نسبت به تغییر فیلم و یا سریال مربوطه اقدام نموده و سعی نمایید یک برنامه جذاب انتخاب کنید.

 

چگونگی انتخاب فیلم و سریال مناسب

برخی از فیلم‌ ها اصولاً زبان نامفهوم تر و داستان های خسته کننده ای دارند، اما برخی دیگر از انواع فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی علاوه بر ارائه موضوعات بسیار جذاب و هیجان انگیز، مکالمات ساده تر و کاربردی تر برای زبان آموزان را به دنبال دارند. 

اگر تصور می کنید سطح زبان آموزی شما در دوره های مقدماتی قرار داشته و به یک تسلط نسبی از زبان انگلیسی دست پیدا نکرده اید پیشنهاد ما این است که با کارتون ها و انیمیشن ها کار را آغاز نموده و سپس به سمت استفاده از فیلم ها و سریال ها بروید. 

کارتون ها جملات و تلفظ های ساده‌ تری دارند و به همین علت برای زبان آموزان در دوره های مقدماتی مناسب تر هستند. برای تقویت زبان خود هرگز به سمت استفاده از فیلم‌ های تاریخی و سریال های بسیار قدیمی نروید، استفاده از این فیلم ها و سریال ها به زبان آموزان فوق حرفه ‌ای اختصاص دارد.

تقویت زبان انگلیسی با بیان جملات همراه با فیلم و سریال 

در دوره های ابتدایی تر استفاده از فیلم ها و سریال های زبان انگلیسی صرفاً با هدف تقویت بخش شنیداری و یا همان لیسنینگ صورت میگیرد، اما استفاده از فیلم ها و سریال ها نباید صرفاً به تقویت یک بخش از ارکان زبان آموزی بپردازد. شما به همراه تقویت لیسنینگ باید به تقویت تلفظ و قدرت مکالمه نیز بپردازید. 

از آنجا که تلفظ صحیح کلمات در زندگی روزمره را می توان با مشاهده فیلم ها و سریال ها به دست آورد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم هیچگونه ابایی از تلفظ چندین باره کلمات و اصطلاحات مداوم در قالب یک فیلم و سریال نداشته باشید.

ابتدا از تلفظ کلمات شروع کنید و سپس با تلفظ جملات و عبارات بلندتر سطح زبان خود را تقویت نمایید؛ این شیوه باعث می ‌شود که مدت زمان مورد نیاز برای اتمام یک فیلم افزایش یابد، با این حال به شما کمک می کند که در آینده بدون نیاز به زیر نویس و یا دوبله های فارسی زبان بتوانید فیلم های مورد علاقه خود را نگاه کنید.

مشاهده فیلم با زیرنویس انگلیسی 

زمانی که دوره های مقدماتی یادگیری زبان از طریق فیلم و سریال را می گذرانید نباید بدون زیر نویس انگلیسی مبادرت به تقویت شنیداری و تلفظ کلمات نمایید، این مسئله باعث می ‌شود بسیاری از اشتباهات در ذهن شما ماندگار شده و حتی به حافظه بلند مدت شما فرستاده شود. 

بنابراین ابتدا باید یک فیلم و یا سریال را با زیر نویس انگلیسی مشاهده نموده و تمامی کلمات و اصطلاحات جدید را بر روی یک برگه یادداشت نمایید. در این خصوص حتی ممکن است مجبور به استفاده از دیکشنری شوید، اما بهتر است پیش از استفاده از دیکشنری به شیوه های مختلف سعی در حدس زدن معنای کلمه و یا اصطلاح مورد نظر نمایید.

 

watching-movies-learning-english

 

پس از این مرحله باید به بازبینی فیلم بدون زیرنویس بپردازید. این مرحله قدری خسته کننده است، اما نتایج شگفت انگیز استفاده از فیلم ها و سریال های زبان انگلیسی در این مرحله مشخص شده و شما را وارد مرحله جدیدی از آموزش زبان می کند. 

در انتها می توانید فیلم مورد نظر را با استفاده از زیر نویس فارسی مشاهده کرده و ترجمه هایی که از گفت و گوهای صورت گرفته میان شخصیت های حاضر در فیلم را صورت دادید با ترجمه واقعی آن ها در زیر نویس فارسی مطابقت داده و درصد ترجمه درست خود را متوجه شوید. 

یادگیری صفر تا صد انگلیسی با فیلم ها و سریال های زبان اصلی 

تاکنون کسی نتوانسته است ادعا کند که با استفاده‌ محض از فیلم‌ ها و سریال‌ های زبان انگلیسی توانسته است یادگیری صفر تا صد زبان انگلیسی را طی کرده و به این زبان تسلط کامل یافته و مدارک معتبر بین المللی در این زمینه را به دست آورد، اما هرگز نمی ‌توان چنین امری را انکار نمود؛ چرا که یادگیری زبان به وسیله فیلم ها و سریال های زبان انگلیسی امکان یادگیری زبان خارجه در یک محیط واقعی تر را فراهم نموده و جملات و اصطلاحات کاربردی تر را به فرد یاد می دهد.

اگر زبان آموز با استفاده از این شیوه دست از تلاش بر نداشته و زبان آموزی به این روش را به یکی از برنامه های ضروری و ثابت در زندگی خود تبدیل نماید قطعاً می‌ تواند به سطح پیشرفته ای از زبان انگلیسی دست یابد. 

با این حال همچنان تاکید می کنیم که بهتر است استفاده از شیوه های مختلف جهت تقویت زبان را در کنار کلاس های حضوری ادامه داده و شیوه های پذیرفته شده در زبان آموزی را دنبال نمایید. موسسه زبان گات شما را جهت یادگیری صفر تا صد زبان انگلیسی یاری می کند و می توانید از فرصت حضور در دوره های حضوری و غیر حضوری این موسسه به جهت یادگیری زبان انگلیسی و سایر زبان های خارجی بهره ببرید.

 

منبع: http://amoozeshgah-zaban.com/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا