Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@17:29:22 GMT

کتب ده‌گانه مکتب انقلاب اسلامی رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۶۵۳۴

کتب ده‌گانه مکتب انقلاب اسلامی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، این مراسم روز دوشنبه با حضور منصور غلامی، وزیر علوم،  تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی مسوول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها و حجت‌الاسلام ثقفی مسوول بنیاد فرهنگ و اندیشه اسلامی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
غلامی در این مراسم گفت: کاری که انجام شده واجب و ارزشمند است و باید ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اگر نگاهی به تاریخ و آنچه برای اسلام اتفاق افتاده است، داشته باشیم، حضور اشخاص و جلوداران قوی و عالم به احکام، اوج ها و فرازهایی را نشان داده‌ اند.
وزیر علوم اظهارداشت: توفیق ها و اندیشه های پیشرو در تاریخ اسلام را نباید در طی زمان فراموش کرد.
وی افزود: اگر به عنوان مسلمان به توحید باور داشته باشیم، به طور قطع ناامیدی را بر نمی‌تابیم.
حجت‌الاسلام رستمی نیز در این مراسم اظهارداشت: از اول مواجه با نظام های غربی، این سوال که چرا عقب ماندیم، مسلمانان را درگیر خود کرده بود.
وی گفت:  پیشنهاد تغییر رسم الخط تا نگاهی که معتقد بود فهم از اسلام نیازمند بازنگری است، تلاش برای رسیدن به جواب این سوال داشت.
رستمی ادامه داد: در درون اهالی گفتمان انقلاب اسلامی همین چالش به شکل دیگری مطرح شد.
رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: برخی از انقلابیون معتقد بودند به مرحله ای رسیده ایم که نظام تثبیت شده و نیازی نیست درباره آن صحبت شود.
وی افزود: حتی زمان جایگزینی رهبری، بحث عنوان رهبری جمهوری اسلامی به جای رهبری انقلاب اسلامی مطرح بود که رهبری به صدا و سیما تذکر دادند که از عنوان رهبر انقلاب اسلامی استفاده شود.

رستمی گفت: زمانی که کشور دچار سختی شده بود و دولتمردان پیشنهاد پذیرش قطعنامه را ‌دادند، امام راحل گفتند با پذیرش این قطعنامه من جام زهر را می نوشم.
وی اظهار داشت: در همان فرمایشات، ایشان گفتند در عین حال جنگ فقر و غنا و کفر و اسلام تمام نخواهد شد.

 رییس دانشگاه علامه طباطبایی نیز در ادامه این نشست  در خصوص ویژگی‌های کتاب ده گانه مکتب انقلاب اسلامی گفت: پس از آنکه مقام معظم رهبری در ۱۲ آذر ۱۳۹۷، نظام فکری و نظام عملی پیش روی انقلاب اسلامی را در جمع مسؤولان و کارگزارن نظام جمهوری اسلامی ایران ترسیم کردند،  بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با هدف تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و عملیاتی کردن اندیشه‌های راهبردی ایشان، اقدام به تدوین مجموعه کتب ده گانه مکتب انقلاب اسلامی کرد.
حسین سلیمی افزود: عناوین این کتب ده گانه عبارتند از فرآیند تحقق انقلاب اسلامی، تحول معنوی، تحول معرفتی، انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی، تمدن نوین اسلامی، فصول هدایتگری و نهضت انتظار.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران حجت الاسلام مصطفی رستمی وزیر علوم تحقیقات و فن آوری کتاب منصور غلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران کتاب منصور غلامی انقلاب اسلامی ایران کتاب منصور غلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش‌های انقلاب اسلامی به شیوه‌های هنری بیان شود

معاون سیاسی استاندار ایلام با اشاره به نقش نهادهای فرهنگی‌ و هنری در شناسایی چهره‌های موثر و محبوب هنری و غیرهنری تاکید کرد: برای بیان ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران به شیوه‌های هنری تلاش شود. - اخبار استانها -

معاون سیاسی استاندار ایلام، در مراسم تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان استان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، ضمن تبریک این هفته گفت: نقش هدایت‌های مقام معظم رهبری در همه حوزه‌ها برجسته است که ناشی از دانش، اشراف، درایت و تعهد و ارتباط ایشان با خداوند است.

معاون سیاسی استاندار ایلام با بیان اینکه ملت ما (شهدا و رزمندگان و تمام اقشار) در فرمانبری از رهنمودهای مقام معظم رهبری نقش‌آفرین بوده و هستند، افزود: لازم است همه قدردان این شخصیت و نعمت بزرگ الهی باشیم.

حسنی با بیان اینکه در این زمان، هیچ شخصیت بزرگی در هیچ جای جهان مشابه مقام معظم رهبری وجود ندارد، گفت: یک شاعر زن هندی ( مسلط به زبان فارسی) در دیدار اخیر ایشان با شاعران، رهبر معظم انقلاب را رهبری منحصر به فرد در جهان که به حوزه فرهنگ و ادبیات اشراف دارد، عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نقش هنر و هنرمند در زندگی و تحقق آرمان‌های انقلاب را ارزشمند می‌داند، گفت: امروز همه نگاه‌ها به سمت این جایگاه است.

معاون سیاسی استاندار ایلام در ادامه به پاسخ کشورمان به تجاوز اسرائیل به کنسولگری کشورمان در سوریه اشاره و عنوان کرد: زبان هنر، رساترین و عمیق‌ترین زبان است که مخاطب آن را می‌پذیرد.

حسنی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر انقلاب و نهضتی تا در قالب هنر ریخته نشود، شانس نفوذ ندارد، گفت: این مهم ارزش هنر و نقش هنرمندان را نشان می‌دهد.

معاون سیاسی استاندار ایلام به سرعت و قدرت تاثیر هنر اشاره و بیان کرد: هنر با طبیعت انسان سازگار و قدرت نفوذ آن در مخاطب بسیار تأثیرگذار است. مصداق بارز آن، روایت فتح شهید آوینی است که در جان و دل مخاطب رخنه می‌کند. شهید آوینی فضای هنری کشور را بعد از انقلاب به فضای معنوی و اخلاقی تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه در استان ایلام هنرمندان شاخصی هستند که در سطح کشور خوش درخشیده‌اند، افزود: این هنرمندان برای استان افتخارآفرین بوده و نهادهای هنری ‌و فرهنگی باید در حمایت از این چهره‌ها اقدامات موثر داشته باشند.

حسنی همچنین با اشاره به عملیات وعده صادق تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با این عملیات دفاعی، قواعد بازی نظامی در منطقه را به سود  خود تغییر و قدرت تهاجمی خود را به دنیا نشان داد و این حرکت سپاه مقتدر با حمایت و استقبال مردم همراه شد.

وی ادامه داد: اکنون هنرمندان با خلق آثار هنری و رسانه‌ها با نگارش مطالب شکیل حمایت قاطع خود از نیروهای مسلح را داشته باشند و عملیات روانی و تبلیغاتی دشمن را خنثی کنند.

معاون سیاسی استاندار ایلام با بیان اینکه نهادهای فرهنگی‌ و هنری در شناسایی چهره‌های موثر و محبوب در جامعه نقش مهمی ایفا می‌کنند، گفت: برای بیان ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران به شیوه‌های هنری تلاش شود.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان
  • تداوم مسیر انقلاب اسلامی در دست همسران شهدا است
  • یگان‌های پیاده نیروهای ۴ گانه ارتش در رژه تهران شرکت کردند
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • ارزش‌های انقلاب اسلامی به شیوه‌های هنری بیان شود
  • رونمایی از کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در مدرسه علمیه مروی
  • رونمایی کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش
  • هوشمند: با پدیده اساتید خجالتی روبرو هستیم/ احمدی: کارگزاران محافظه‌کار و بی‌عرضه باید از دانشگاه حذف شوند +فیلم
  • رونمایی از نشان فداکاری رهبری به شهدای دانشگاه امام علی (ع)