موضوع روز:

کنترل کامل شهر سریکانی از سوی واحد های مدافع خلق

Wednesday, July 17, 2013


NNS
 ROJ: 
گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که طی دو روز گذشته ده ها تن از اعضای جبهه النصره و گروه های هم پیمان القاعده در شهر "سریکانی" و روستاهای اطراف آن کشته، مجروح و اسیر شده اند.


واحدهای مدافع خلق با صدور بیانیه ای اعلام کرده که شهر سریکانی به صورت کامل از وجود گروه های جهادی پاکسازی شده است.

همچنین خبرگزاری هاوار گزارش کرده که ظهر امروز واحدهای مدافع خلق توانسته اند دروازه مرزی شهر سریکانی را که پیشتر تحت کنترل نیروهای جبهه النصره بوده را تصرف کند.

بر اساس آخرین آمار تا کنون ۱۵ عضو گروه های جهادی کشته شده و ۲۵ تن دیگر نیز به اسارت واحدهای مدافع خلق در آمده اند، همچنین در پی این درگیری ها ۵ عضو واحدهای مدافع خلق نیز جان خود را از دست داده اند.

خبرگزاری رویتر گزارش کرده که در پی این درگیری ها ارتش ترکیه به حالت آماده باش در آمده است. همچنین این خبرگزاری به نقل از مقامات ارتش کزارش کرده که دو شهروند این کشور در شهر "جیلان پنار" بر اثر برخورد گلوله های سرگردان مجروح شده اند.

از سوی دیگر نیز کانال تلویزیونی "روناهی" گزارش کرده که هم اکنون درگیری های شدیدی میان واحدهای مدافع خلق و اعضای جبهه النصره در روستای "تل علو" در حال وقوع است.

دور تازه درگیری واحدهای مدافع خلق با گروه های جهادی پس از آن به وقوع پیوست که روز گذشته ۲۵ تیر، گروهی از اعضای جبهه النصره به تیمی از "واحدهای مدافع زن" در شهر سریکانی حمله کردند.

گروه شبه نظامی "جبهه النصره
 
پاییز سال گذشته  [٢٠١٢]همراه با گروه های دیگری چون "غربا الشام" در چندین مرحله و از طریق خاک ترکیه - با حمایت های تسلیحاتی و لوژستیکی چندین کشور- برای کنترل شهر کردنشین "سریکانی" به این شهر هجوم بردند که در پی مقاومت گروه های کُرد -از جمله "واحدهای مدافع خلق" - مجبور به عقب نشینی از این مناطق شده و در آخرین مورد این درگیری ها با "شورای عالی کرد" پیمان آتش بسی را به امضا رساندند.

Telegram Icon

به تلگرام پایگاه خبری و تحلیلی روژ بپیوندید

مطالب مرتبط:

کلمات کلیدی:


بازنشر مطالب پایگاه خبری و تحلیلی روژ تنها با ذکر منبع مجاز است

تحلیل خبر

analis picture

قاتلانی بی خبر از مقتول؛ روایت قتل امید حسنی

آسمان شهر ابری است و از شب گذشته باران امان نمی دهد. شهر همچون تمام روزهای انقلاب "ژن، ژیان، آزادی" ملتهب است وآبستن حوادث تلخ و شیرین. مردم هنوز عزادار زانیار الله مرادی و عیسی بیگلری هستند؛ دو جوانی که شامگاه ۲۳ آبان و در جریان اعتراضات مسالمت آمیز در عباس آباد به قتل رسیده بودند. سومین روز مراسم جان باختن این دو جوان مصادف شده با چهلم شهدای ۱۶ مهر.

یکشنبه ۲۸اسفند۱۴۰۱/ ۱۴:۵۵


خبر


مصاحبه

Interview Picture

هیچکس نباید از انتقاد من برای تضعیف HDP استفاده کند. من عضو HDP هستم و خواهم ماند. من می خواهم همه این را به خوبی بدانند

پنجشنبه ۱۱خرداد۱۴۰۲/ ۱۷:۵۶