کتاب کوچینگ

از {{model.count}}
76,000 تومان
محصول مورد نظر موجود نمی‌باشد.
تعداد
نوع
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

کتاب کوچینگ نوشته‌ی جولی استار با ترجمه‌ی علیرضا سهرابی توسط نشر هورمزد منتشر شده است.این کتاب حاصل بیش از ۲۰ سال تجربه‌ی نویسنده در زمینه کوچینگ و ایجاد تحول در کسب و کارهاست، در چهار بخش همه آنچه را که به عنوان یک کوچ به آن نیاز داریم در اختیارمان قرار می‌دهد. کتاب مملو از مثال‌های واقعی و سوالات قدرتمندی است که به سرعت منجر به بهبود مهارت‌های کوچینگی خواننده می‌شود. باید با کتاب هم‌قدم شویم و خود را برای انبوه فرصت‌های مربیگری آماده کنیم!کوچینگ یا همان مربیگری در مفهوم امروزی خود از اواسط دهه ۱۹۷۰ میلادی با مجموعه کتاب‌های بازی درونی تیموتی گالوی متولد شد و در دهه بعد توسط توماس لئونارد به طور جدی وارد حوزه کسب و کار شد و روز به روز استفاده از آن گسترش پیدا کرد. تا جایی که در سال ۱۹۵۵ میلادی فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) تاسیس شد. امروزه کوچینگ به‌قدری مورد توجه قرار گرفته که اگر این واژه را در سایت آمازون جستجو کنید، با بیش از ۵۰ هزار عنوان کتاب مواجه می‌شوید.

معرفی کتاب کوچینگ درخشان          

       نویسنده: جولی استار             مترجم : علیرضا سهرابی

درباره نویسنده :

جولی استار مربی و مشاور ،بیش از 20 سال تجربه در زمینه ایجاد تحول در کسب‌وکارها دارد. روش‌ها ، مدل‌ها و رویکردهای او برای رشد مثبت مربیگری در سراسر جهان به کارگرفته شده است. او که بنیان‌گذار گروه مشاوره استار است برنامه‌هایی را در زمینه مربی‌گری توسعه داده است که هم بر فرد و هم بر سازمان اثرگذار است. .، جولی استار در مقام یک سخنران انگیزشی سرشناس ، خدمات مشاوره‌ای و مربیگری را برای رهبران سازمان‌های بریتانیایی ، اروپایی و آمریکایی ارائه می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت  www. Starrconsulting.co.uk مراجعه نمایید.

درباره کتاب :

این کتاب بر کاربرد متمایزی از مربیگری متمرکز است : مربیگری در محیط کار.

مشخصاً درباره چگونگی استفاده از مربیگری به‌منظور کمک به دیگران در انجام بهتر وظایف و نقش‌هایشان است، درحالی‌که هم‌زمان دانسته‌ها و مهارت‌هایشان رشد پیدا می‌کند.

کتاب طوری با شما صحبت می‌کند که انگار همین‌الان هم مدیر یا رهبر هستید. به یاد داشته باشید که لازم نیست حتماً مدیر باشید تا بتوانید از ایده‌های این کتاب بهره‌مند شوید. اگر درجایی کار می‌کنید که مرتباً در حال گفتگو با دیگران هستید، مهارت‌های مربیگری می‌تواند برای شما مفید باشد. اگر در نقشی هستید که به دیگران برای بهتر کار کردن کمک می‌کنید یا مشارکت بیشتر و مؤثرتر بودن ، واقعاً به شما و آن‌ها کمک می‌کند، مطمئناً  مربیگری کمک زیادی به شما خواهد کرد.

کتاب به چهار بخش اصلی تقسیم می‌شود.

بخش اول : آگاهی

بخش دوم : توانایی

بخش سوم : کاربرد

بخش چهارم : اقدام

بخش اول: آگاهی- مربیگری چیست و چگونه عمل می‌کند؟

بخش اول کتاب مربیگری را در بستر سازمان یا محیط کارتان تشریح می‌کند. شما در این بخش به تعاریف روشنی در مورد اینکه مربیگری چه هست و چه نیست ، دست خواهید یافت. همچنین مفهوم رهبر یا مدیری که دیگران را مربیگری می‌کند ، بررسی خواهد شد و اینکه چگونه طرز فکر و نگرش شما باید تغییر کند. با تفکر در نقش‌ها ، موقعیت‌ها و چالش‌های خودتان به شما کمک می‌کند تا افکار خود را ساختاربندی کرده و تصمیم بگیرید که مربیگری چطور می‌تواند برای شما کار کند.

بخش دوم : توانایی –  لازم است چه مهارت‌هایی را توسعه دهید؟

در بخش دوم کتاب ، مهارت‌های کلیدی‌ای که لازم است در خودتان پرورش دهید ، معرفی می‌شود : مهارت‌هایی همچون این‌که چطور سؤالات و بازخوردهای مؤثری ارائه دهید. بسیاری از این مهارت‌ها با عنوان مهارت‌های زندگی اجتماعی یا بین فردی ، خارج از محیط‌های مدیریتی و موقعیت‌های مربیگری نیز کارآیی دارند. کتاب با ارائه نمونه‌هایی از گفتگوهای روزمره و مثال‌هایی از زندگی واقعی نشان خواهد داد که این مهارت‌ها در عمل چگونه تأثیر می‌گذارند.

بخش سوم : کاربرد - چگونه می‌توانید از مربیگری در محل کار خود استفاده کنید؟

در بخش سوم ، به اصول و ساختارهایی پرداخته می‌شود که به شما در استفاده از مهارت‌های مربیگری در محیط کارتان کمک می‌کند. روش‌های مختلف به کاربردن مربیگری در حین انجام کارهای روزمره بررسی خواهد شد : چه در جلسات رسمی و برنامه‌ریزی‌شده مربیگری و چه در هنگام پاسخ دادن به درخواست‌های روزمره همکارانتان.

بخش چهارم : اقدام – چطور می‌توانید دانش خود را فراتر ببرید؟

بخش آخر شما را به انجام کارهایی که می‌توانید در پیش بگیرید تا توانایی‌های مربیگری‌تان را ارتقا دهید ، تشویق می‌کند. برای کمک به شما در یکپارچه‌سازی رفتارهای مربیگری در محیط کارتان از اصول مربیگری و پرسشگری استفاده خواهد شد و در عین‌حال بر اینکه چه فرصت‌های برای مربیگری در دسترس شماست یا چه چیزهایی ممکن است سد راه شما باشد تأکید می‌شود.

بیشترین بهره را از کتاب ببرید.

می‌توانید این کتاب از اول به آخر بخوانید یا ممکن است از میان ایده‌های کلیدی موردعلاقه‌تان ، بخش‌هایی را انتخاب کنید. شاید بخواهید فهرستی از سؤالات مربیگری مؤثر یا دیدگاه‌های جدیدی را درباره گوش دادن مطالعه کنید. یا شاید گاهی بازخورد دادن برای شما دشوار است و از انجام آن طفره می‌روید و به دنبال راه‌حل ساده‌ای برای انجام این کار هستید. رویکرد موردنظر شما هر چه باشد ، هدف کتاب این است که از شما ، چالش‌ها و اهداف‌تان حمایت کند.

درباره مترجم :

کاندیدای دکتری تخصصی مدیریت منابع انسانی

مدیر سایت www.alireza-sohrabi.com

دانش‌آموخته سطح یک کوچینگ از موسسه کوچینگ فارسی‌زبانان تحت نظارت فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF)

دانش‌آموخته دوره مدیریت زندگی بر اساس تئوری انتخاب از موسسه آموزشی تئوری انتخاب و واقعیت درمانی ایران

 نویسنده کتاب مدیریت انگیزه و انرژی کارکنان ، راهنمای کاربردی برای شناسایی علل رفتارهای کارکنان و دستیابی به بهترین عملکرد آن‌ها

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...