کد مطلب: ۴۰۵۶۷۴

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز:

واردات خودروهای دسته دوم خواب و خیال است

واردات خودروهای دسته دوم خواب و خیال است

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: واردات خودروهای دست دوم به کشور واقعیت ندارد و مطرح شدن این موضوع مثل یک خواب و خیال است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است از این پس واردات خودروهای دست دوم جایگزین خودروهای خارجی نو شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: واردات خودروهای دست دوم به کشور واقعیت ندارد و مطرح شدن این موضوع مثل یک خواب و خیال است. البته چنانچه دولت برنامه‌ای در زمینه واردات خودروهای خارجی دسته دوم داشته باشد باید مراحل اداری را برای اخذ مجوز واردات این نوع خودروها از مجلس و دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور طی کند. در صورتی که چنین قاعده یا دستور عملی در بدنه دولت نوشته نشده است.

مهدی دادفر در ادامه افزود: با وضعیت مالی کشور و آنچه که رئیس کل بانک مرکزی، معاون اول ریاست جمهوری و ریاست جمهوری درباره وضعیت اقتصادی کشور ترسیم کرده‌اند، به طور کلی بحث واردات خودروهای خارجی به کشور ممنوع و منتفی است.

او با اشاره به واردات خودروهای معطل مانده در گمرک اظهار کرد: هدف ما نسبت به مطرح کردن واردات خودروهای معطل مانده در گمرک نیز دستیابی مردم به حقوقشان است. اینکه مردم به اموال خود دست یابند و پرونده‌های قضایی که ناشی از وضع قوانین و مقررات یک شبه است، بسته شود.

دادفر گفت: برخی مسئولان دلیل عدم ثبت سفارش خودروهای خارجی را خروج ارز می‌دانند در حالی که ما راهکارهای لازم را به افراد ارائه دادیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چین اولش خودروهای دست دوم اروپایی وارد میکرد و بعدش که مردمش پولدار شدن و با اقتصاد جهان ارتباطش بیشتر شد، خود اروپاییها نمایندگی زدن توی چین. هیچ جنگ و جدلی هم با خودروسازهای چینی مثل چری و دانگ فنگ و امثالهم پیش نیومد

  • راستگو

    مافیای خودرو هرگز اجازه واردات نمیدن ما مجبوریم پراید و پژو سوار بشیم

  • ناشناس

    بایدخودروی خارجی نوودست دوم واردشودتاقیمت خودرودربازارازادکاهش یابدقیمت ماشین توی بازارسرسام اورماشین ثبت نامی هم که عمرابچه های ماشانس داشته باشن توقرعه کشی دریبان پسرم میگه من ۳۰سالمه هنوزنمیتونم توجاده رانندگی ‌کنم چون که ماشین ندارم کهرانندگی کنم گواهی نامه رانندگی هم داره ولی میگه کلارانندگی فراموش کردم قیمت سرسام آورماشین داخلی وخارجی باعث شده تعدادکثیری ازجوانان آرزوبه دل بمانند