موضوع روز:

سیدا پس از دیدار با وزیر خارجه ترکیه: با هرنوع جدایی طلبی کردها مقابله خواهیم کرد

Tuesday, July 24, 2012

 NNS ROJ: عبدالباسط سیدا رئیس شورای ملی سوریه در دیدار با وزیر خارجەی ترکیه گفته است که آنها با هرنوع جدایی طلبی کردها در سوریه و تشکیل دولت کردی مقابله خواهند کرد.
 
شب گذشته اعضای شورای ملی سوریه و احمد داود اغلو، وزیر خارجه ترکیه حدود دو ساعت به گفتگو در باره مسائل مربوط به سوریه پرداختند.
 
آژانس TRThaber در این باره نوشته است که عبدالباسط سیدا رئیس شواری ملی سوریه در پایان گفتگوها و در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفته است: "به هیچ عنوان نمی پذیریم که پرچم، ساختار سیاسی و یک جریان جدایی طلب تحت لوای دولت کردی تشکیل شود و با این تلاش ها مقابله خواهیم کرد."

آقای سیدا، رهبر کرد تبار شورای ملی سوریه تاکید نموده است که کردها بخشی از جامعه سوریه هستند .
 
شورای ملی سوریه و دولت ترکیه دارای مناسبات بسیار نزدیکی هستند.
 
در روزهای گذشته برخی از شهرها و روستاهای کردستان سوریه به کنترل نیروهای کرد در آمده است.
 
"مجلس خلق" وابسته به حزب اتحادیه دمکراتیک(پ ی د) و "شورای ملی کردستان سوریه" متشکل از چندین حزب و گروه سیاسی کرد، کنترل کامل شهرهای کوبانی، عامودا و عفرین را در اختیار خود گرفتەاند.

حزب اتحادیه دمکراتیک نزدیک به حزب کارگران کردستان است که از دیدگاههای عبدالله اوجلان رهبر پ ک ک پیروی می کند.
 
ترکیه همواره نسبت به قدرت گرفتن این حزب در کردستان سوریه هشدار داده است.
 
عبدالباسط سیدا در ادامه اظهارات خود با انتقاد شدید از حزب کارگران کردستان و برخی دیگر از گروههای کرد ادعا کرد که یک پیمان میان دولت دمشق و پ ک ک وجود دارد که بر اساس آن نیروهای بشار اسد بدون جنگ شهرهای کردنشین را تخلیه کردەاند.
 
این اظهارات در حالی عنوان می شود که شهر قامشلی به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای کردستان سوریه همچنان محل درگیری میان نظامیان سوریه و نیروهای کرد است و تاکنون چندین تن از مخالفان کرد در این درگیری ها کشته شدەاند.
 
عبدالباسط سیدا در ادامه گفته است: "آقای داود اغلو تاکید کرده است که نباید در سوریه جنگ های طایفەایی و دینی روی دهد."
 
مخالفان کرد شورای ملی سوریه را به اجرای سیاست های ترکیه در این کشور متهم می کنند و بارها عنوان کردەاند که باتوجه به نفوذ ترکیه در این شورا، به رسمیت شناختن مطالبات کردها از سوی شورای ملی سوریه ناممکن است.

 


Telegram Icon

به تلگرام پایگاه خبری و تحلیلی روژ بپیوندید

مطالب مرتبط:

کلمات کلیدی:


بازنشر مطالب پایگاه خبری و تحلیلی روژ تنها با ذکر منبع مجاز است

تحلیل خبر

analis picture

قاتلانی بی خبر از مقتول؛ روایت قتل امید حسنی

آسمان شهر ابری است و از شب گذشته باران امان نمی دهد. شهر همچون تمام روزهای انقلاب "ژن، ژیان، آزادی" ملتهب است وآبستن حوادث تلخ و شیرین. مردم هنوز عزادار زانیار الله مرادی و عیسی بیگلری هستند؛ دو جوانی که شامگاه ۲۳ آبان و در جریان اعتراضات مسالمت آمیز در عباس آباد به قتل رسیده بودند. سومین روز مراسم جان باختن این دو جوان مصادف شده با چهلم شهدای ۱۶ مهر.

یکشنبه ۲۸اسفند۱۴۰۱/ ۱۴:۵۵


خبر


مصاحبه

Interview Picture

هیچکس نباید از انتقاد من برای تضعیف HDP استفاده کند. من عضو HDP هستم و خواهم ماند. من می خواهم همه این را به خوبی بدانند

پنجشنبه ۱۱خرداد۱۴۰۲/ ۱۷:۵۶