کد خبر: ۵۵۸۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت:در حال حاضر هیچ نگرانی از لحاظ انتقال ویروس کرونا از حیوان به انسان وجود ندارد و هیچ مستنداتی در این زمینه نداریم؛ اما باید مراقبت های بهداشتی مورد رعایت مردم قرار گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از راه آرمان، «دکتر حسین رشیدی» با بیان اینکه موضوع ویروس کرونا مطرح شده در سطح جامعه مربوط به انسان به انسان است و اظهار نظر در این زمینه در صلاحیت دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: آنچه که هم اکنون اهمیت دارد این است که این ویروس در بین جامعه انسانی وجود دارد و مشکل این است که به سرعت انتقال پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه مرگ و میر در این بیماری پائین است و تنها نگرانی موجود سرعت انتقال آن در بین افراد است، تصریح کرد: اینکه این ویروس چه زمانی، کجا و از چه حیوانی نشأت گرفته شده است اطلاعات دقیقی نداریم؛ اما آنچه که روشن است این است که کرونا ویروسی مشترک است که می تواند از حیوانات نیز نشأت گرفته شده باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان ابراز کرد: در گذشته نیز قبل از آنکه این اپیدمی در سطح دنیا به وجود آید؛ ویروس کرونا به نام «مُرس» مطرح بوده است که این ویروس از شتر منشأ می گیرد و از کشورهای عربی آغاز شد.

رشیدی تأکید کرد: در زمینه بیماری های شتر مراقبت لازم را می توانیم انجام دهیم که آیا شتر هایی که در سطح استان جا به جا و یا برای کشتارگاه فرستاده می شوند به بیماری«مُرس» آلوده هستند یا خیر.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر توصیه های بهداشتی کلی را برای شهروندان داریم؛ اینکه افرادی که با حیوانات سر و کار دارند جنبه های احتیاطی بهداشتی را رعایت کنند و فقط بیماری کرونا مد نظر نیست بلکه بیماری های دیگری از حیوان به انسان همچون انگل ها و عفونت قابل انتقال است.

وی عنوان کرد: کسانی که از حیوانات اهلی نگهداری می کنند، مسائل بهداشتی حیوانات و دریافت داروهای ضد انگلی و واکسن های مربوطه را زیر نظر دامپزشک انجام دهند و تماس هایی که با حیوانات صورت می گیرد حفاظت شده باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان ادامه داد: در خصوص مصرف فرآورده های دامی توصیه می کنیم که شهروندان حتما از مراکز مجازی که زیر نظر دامپزشکی و کشتارگاه ها فعالیت می کنند و آرم دامپزشکی دارند، اقلام خود را خریداری کنند؛ مردم از خرید پرنده های محلی که در بازارهای غیر مجاز عرضه و در همان مکان کشتار می شود خودداری کنند چرا که نظارت بهداشتی بر آنها صورت نمی گیرد.

رشیدی افزود: در منازل نیز توصیه می شود شرایط نگهداری مواد گوشتی در وضعیت مناسب باشد و برای سبزیجات و گوشت از تخته و کارد جداگانه استفاده شود؛ همچنین مواد پروتئین حیوانی باید به صورت پخته شده مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ نگرانی از لحاظ انتقال ویروس کرونا از حیوان به انسان وجود ندارد و هیچ مستنداتی در این زمینه نداریم؛ اما باید مراقبت های بهداشتی مورد رعایت مردم قرار گیرد.
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
1
کل دنیا نگران این موضوع هستند و دارند رصد می کنند.

اون موقع مدیران ما نگران نیستند
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
0
0
مگر میخواین به هم پیام مُرس بدید؟ تا آنجا که ما خوانده‌ایم بیماری middle east respiratory syndrome تحت عنوان مِرس ( mers) نامگذاری شده.
نظر شما
ادامه