بخش اهدای پلاسما در بیمارستان بقیه الله

معاون کل وزارت بهداشت، با اشاره به مشارکت دو درصدی بهبود یافتگان کرونا برای اهدای پلاسما، گفت: مطلوب ما حداقل ۱۰ درصد مشارکت بهبود یافتگان است.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی، با پیوستن به صفوف داوطلبان اهدای خون، بر مشارکت مردم در پویش نذر خون تاکید کرد.

معاون کل وزارت بهداشت، در حاشیه اهدای خون و با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در پویش نذر خون، خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های خوب در محرم امسال به دلیل شرایط ویژه ای که پدید آمده، پویش نذر خون برای نجات جان بیماران است که امیدواریم با حضور و همراهی مردم بتوانیم این کاهش ۱۵ درصدی مراجعات مردم به مراکز اهدای خون را جبران کنیم.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی دولت پلاسما اهدا کرد

حریرچی ادامه داد: اهدای پلاسمای بهبودیافتگان ویروس کرونا به شکرانه سلامت نیز باید بیش از الان باشد و فعلاً دو درصد بهبودیافتگان به مراکز اهدای پلاسما مراجعه کرده اند و مطلوب ما حداقل مشارکت ۱۰ درصد از جمع بهبودیافتگان است تا با احساس همدلی برای کمک به نجات جان بیماران، شاهد اتفاقات خوب باشیم.

بیشتر بخوانید:

ناجی بیماران بدحال کرونایی کیست؟

پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، نیز با تقدیر از حس مسئولیت پذیری مدیران مردمی و به ویژه معاون کل وزارت بهداشت که از اهداکنندگان وفادار خون است، گفت: بهترین وقت برای یک کار ماندگار در این شرایط شیوع بیماری کرونا، بحث پویش نذر خون است که امید بسیار داریم مردم مهربان و نوعدوست در چهل روز تاسوعا تا اربعین حسینی، حرکتی بزرگ و اثرگذار را ترتیب دهند.

وی افزود: ما حاضریم به هیأت هایی که به خاطر رعایت دستورات ستاد ملی کرونا و به احترام شهدای سلامت تعطیل شدند، تیم سیار خونگیری بفرستیم و یک کار مبتنی بر فرهنگی حسینی را برای نجات جان بیماران در ایام محرم، پیش ببریم و البته سعی کردیم با ایجاد فرصت ثبت نام اینترنتی برای داوطلبان اهدای خون، از تجمعات خطر آفرین در مراکز اهدای خون جلوگیری کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 0
    آخه اون آدمی که تازه از کرونا نجات یافته آنقدر بدنش ضعیف و رنجوره که دیگه جون نداره یه چیزی هم از خونش بیرون بکشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس