کد خبر: 42993
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 دی 1399 - 07:57

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

بازدید مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از پروژه کتابخانه مرکزی قم

منبع : روابط عمومی اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان قم
مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‎‌های عمومی کشور و جمعی از مدیران کل نهاد با هدف بررسی وضعیت و تسریع در عملیات عمرانی از پروژه کتابخانه مرکزی قم بازدید کردند.
بازدید مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از پروژه کتابخانه مرکزی قم

به گزارش لیزنا، مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی؛ هادی آشتیانی، مدیر کل امور فرهنگی؛ اصغر گودرزی، مدیر کل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌ها؛ سیدباقر میرعبداللهی، مدیر کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به همراه سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و جمعی از کارشناسان ستاد به منظور بررسی وضعیت پروژه کتابخانه مرکزی قم بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت عملیات عمرانی و مشکلات احتمالی قرار گرفتند.

در این بازدید، سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و وضعیت کنونی پروژه، بخشی از مشکلات کنونی را برشمرد و تصریح کرد: استاندار محترم و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به صورت جدی پیگیر اتمام این پروژه تا قبل از سال هستند و پروژه تا کنون بیش از 85 درصد پیشرفت داشته است. وی بیان کرد که پس از پایان محوطه‌سازی، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آمادگی تهیه منابع و تجهیزات کتابخانه را دارد.

مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این بازدید قول همکاری و پشتیبانی از افتتاح این کتابخانه تا پایان سال را داد. وی اظهار داشت: افتتاح این کتابخانه می‌تواند شاخص‌های فرهنگی استان قم را بهبود داده و هدیه‌ای برای مردم فهیم استان خواهد بود.

گفتنی است، پروژه کتابخانه مرکزی قم در خیابان امام واقع شده است و در زمینی به مساحت ۲ هزار و 426 مترمربع با اعیان 3 هزار و 400 مترمربع در ۴ طبقه احداث شده است. مخزن این کتابخانه به مساحت 850 مترمربع، ۲ سالن مطالعه آقایان و بانوان هر کدام با مساحت 300 مترمربع، بخش کودک و نوجوان در ۱75 مترمربع، آمفی تئاتر با ظرفیت 140 صندلی و کاربرهایی نظیر سالن نشریات، مرجع و کلاس‌های آموزشی هر کدام به مساحت 7070 متر مربع است.