آفتاب

نکاتی که باید قبل از خرید بک لینک‌ بدانید



هموار کردن مسیر برای هدایت کاربران به سمت وبسایتتان از اهمیت بالایی برخوردار است. این اتفاق در دنیای دیجیتال و اینترنت از طریق ( لینک‌ها ) انجام می‌شود.

احتمالا به عنوان یک سئوکار با مباحثی مانند لینکسازی و تولید محتوای یونیک آشنا باشید. هر دو این عوامل از اهمیت ویژه ای برخوردارند. اما  شناخته شدن و دیده شدن در دنیای گسترده دیجیتال مارکتینگ و اینترنت از اهمیت بالایی برخوردار است. ممکن است محتوایی که تولید میکنید از نظر کیفیت سطح بالا و ارزشمند باشد اما تا زمانی که کاربران شما را نشناسند یا پیدایتان نکنند این محتوا رسالت خود نه در انتقال مفاهیم و نه در فرایند کسب امتیاز از گوگل به انصورت که انتظارش را دارید نخواهد داشت. پس هموار کردن مسیر برای هدایت کاربران به سمت وبسایتتان از اهمیت بالایی برخوردار است. این اتفاق در دنیای دیجیتال و اینترنت از طریق ( لینک‌ها ) انجام می‌شود. در واقع لینکها بستری هستند که کاربران را از موتورهای جستوجو، شبکه‌های اجتماعی و سایت های مختلف به سمت وبسایت شما هدایت می کنند.

خرید بک لینک

بک لینک چیست؟


بک‌لینک ‌به زبان ساده ؛ لینک‌هایی است که یک سایت به سایت دیگر میدهد. بک‌لینک‌ها به دو دسته  inbound link( ورودی ) و external link ( خروجی ) تقسیم میشوند. در واقع لینک های از نوع اول به دلیل اینکه منجر به ورود کاربران به سایت شما می شوند به این نام شناخته می شوند و در نقطه مقابل لینک های خروجی از آن جهت به این اسم شناخته می شوند که باعث هدایت کاربران به خارج از وبسایتی که در آن حضور دارند، می‌شوند. قبل از طراحی الگوریتم‌های گوگل، بک‌لینک‌ها مفاهیمی ارزشمند در بحث سئو سایت بودند. اما با توجه به استفاده های نادرست و بیش از حد کاربران از بک لینک ها به مرور از اهمیت بک لینک ها کاسته شد. البته نمیتوان به طور قطع از پایین بودن اهمیت بک لینک ها حرفی به میان آورد چرا که اگر از بک لینک ها به درستی استفاده شود و از مشاوره سئوکران مجرب برای بهره گیری از بکلینک ها استفاده شود، میتوانند تاثیر شگرفی در افزایش رتبه وبسایت و تقویت سئو سایت بگذارند. همانطور که پیشتر اشاره کردیم لینک ها به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شوند. در بحث لینک های خارجی لینک های follow ( فالو ) و nofollow ( نو فالو ) مطرح می شوند و در واقع زمانی از این لینک ها استفاده می شود که مقصود؛ لینکسازی خارجی باشد. در بحث لینک سازی و تهیه بک لینک؛  لینک های فالو اعتبار و ارزش بیشتری را از طریق موتورهای جستوجو برای وبسایت شما به ارمغان خواهند آورد. البته این به آن معنا نیست که لینکهای نوفالو ارزشی به همراه ندارند.

تاثیر بک لینک بر سئو سایت


کاربردی که بک لینک ها در وبسایت ها دارند به منظور بالا بردن رتبه سایت است و مانند سیگنالی برای موتورهای جستوجو هستند که افراد را به محتوا سایت پیوند میدهند و می توانند میزان اعتبار وبسایت را تقویت یا در نقطه مقابل تضعیف کنند. استفاده از بک لینک های طبیعی ( عدم استفاده از روش مصنوعی ساخت بک لینک ) و توجه به کیفیت بک لینک ها و نه صرفا تعداد آنها از عوامل موثر بر بهینه سازی وبسایت هاست. از طرفی میزان اعتباری که سایت ارائه دهنده بک لینک دارد؛ بسیار حائز اهمیت است. هرچه وبسایت های معتبرتری وبسایت شما را معرفی کنند بازخوردهایی که از بک لینک مورد نظر خود میگیرید مطلوبتر خواهند بود. نکته دیگری که مورد توجه قرار میگیرد زمینه فعالیت سایت ارائه دهنده بک لینک است هرچه این زمینه فعالیت به حوزه کاری شما نزدیک تر باشد، بازخورد بالاتری را کسب خواهید کرد. مجموعه این نکات منجر به ارتقا رتبه در گوگل و افزایش جایگاه در نتایج سرچ کاربران خواهد شد.

بک لینک با کیفیت چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟


هدف از خرید بک لینک کمک به رتبه بندی شما در موتورهای جست و جو است. بنابراین خرید و کسب بک لینک های معتبر و با کیفیت حائز اهمیت است. از مشخصه‌های یک بک‌لینک با کیفیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    فالو ( dofollow ) یا نوفالو ( nofollow ) بودن: وجود بک لینک های فالو برای گوگل ارزشمندند این درحالی است که اگر تمام لینکهای موجود به صورت فالو باشند ممکن است توجه و حساسیت های گوگل را نسبت به سایت شما بیشتر کند. در واقع لینک های نوفالو می توانند باعث ارجاع ترافیک به وبسایت شما شوند.
    وجود بک لینک در میان محتوای سایت: اگر انکرتکست ها و لینکها به صورت کاملا حرفه ای در درون محتوای مقالات طولانی و ارزشمند( منظور از طولانی بودن؛ قرار گرفتن در محدوده استاندارد گوگل ) قرار گیرند تاثیر مثبتی بر سئو شما خواهن گذاشت.
    اعتبار دامنه (domain authority): اگر دامنه وبسایتی که به وبسایت شما لینک میدهد از اعتبار بالایی برخوردار باشد این اعتبار دامنه و محتوا تاثیر شگرفی بر سئو سایت شما خواهد گذاشت.
    ارتباط: یکی دیگر از عناصر مهم و تاثیر گذار میزان ارتباط صفحه و دامنه ای است که بک لینک در آن ارائه میشود.
    ترافیک: توجه به این نکته که وبسایتی که ارائه دهنده بک لینک است هم دامنه اتوریتی خوبی داشته باشد و هم در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت داشته باشد میتواند نشان از آن داشته باشد که ممکن است ترافیک ورودی خوبی داشته باشد و ترافیک ورودی خوبی را به سایت شما وارد کند.
     

بک لینک یا رپورتاژ آگهی؟


همانطور که گفته شد یکی از راه های جذب اعتماد گوگل دریافت لینک از سایت های معتبر است. بک لینک و رپورتاژ آگهی رایجترین شیوه های دریافت لینک از سایر سایت ها هستند. در زیر تفاوت ها و شباعت هایی که میان بک لینک و رپورتاژ آگهی است را بیان کنیم:

از جمله نقاط مشترک و شباهت هایی که میان بک لینک و رپورتاژ وجود دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    پرداخت وجه به منظور خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی
    لینک های کسب شده از هر دو روش به طور کلی منجر به کسب رتبه بهتر در گوگل خواهند شد.
    هر دو به تولید محتوا و استفاده از انکر تکست مورد نظر نیاز دارند

و تفاوت هایی که بک لینک و رپورتاژ آگهی دارند عبارتند از:

    لینک‌های موجود در رپورتاژ آگهی جز لینک‌های دائمی محسوب می‌شوند و برای همیشه در سایت مورد نظر باقی می مانند و رسالت خود یعنی جذب کاربر را انجام خواهند داد. این در حالی است که بک لینک دارای محدودیت زمانیست و نیاز به تمدید ماهانه یا سالانه دارد.
    لینک های ساخته شده در رپورتاژ فقط در صفحه اختصاص داده شده در وبسایت معتبر قرار میگیرند و تنها در صورتی که کاربران به آن صفحه وارد شوند امکان جذب کاربر وجود خواهد داشت. این درحالیست که بک لینک ها معمولا از سایت های خارجی، وبلاگها و شبکه های اجتماعی تهیه می شوند.
    با استفاده از رپورتاژ آگهی هم کسب و کار خود را در یک سایت معتبر و پربازدید معرفی کرده اید و هم بک لینکی که دریافت کرده اید برای ارتقا رتبه شما موثر خواهد بود. در واقع میتوان گفت رپورتاژ نسبت به بک لینک بازرایابی تر شده است.
    در هر مجموعه بک لینک تنها استفاده از یک انکرتکست برای وبمستر وجود دارد این در حالیست که در یک رپورتاژ آگهی میتوانید از چند لینک استفاده کنید.

احتمالا با توجه به نکات ارائه شده در بالا متوجه شده‌اید که تفاوت بک لینک و رپورتاژ آگهی بسته به میزان بودجه ایست که برای استراتژی بازاریابی خود در نظر گرفته اید. اگر بودجه مالی قابل قبولی در اختیارتان هست رپورتاژ آگهی گزینه مناسبتری برایتان خواهد بود

در چه مواقعی خرید بک لینک باعث جریمه سایت میشود؟


توجه به این نکته خالی از لطف نیست که تقریبا مدل های غیر اصولی خرید بک لینک ریسک بالایی دارند. در واقع صرف زمان و هزینه برای خرید بک لینک های وبسایت‌های واقعی و معتبر ریسک کمتری نسبت به بک لینک های وبسایت های جعلی دارند. موتورهای جستوجو میانه خوبی با بک لینک های نامعتبر ندارند و در صرت مواجه شدن با چنین موردی ممکن است بدون هیچ گونه اخطار قبلی وبسایت شما را از فهرست خود حذف کند. فراموش نکید لینک های خریداری شده از مزارع لینک و محتوا  ارزش ناچیزی نسبت به لینک های طبیعی دارند و این موضوع زمانی که ارتباط محتوایی بین محتوای وبسایت شما و وبسایت خرید بکلینک وجود نداشته باشد؛ بیشتر خواهد شد. از طرفی لینک های خریداری شده نسبت به زمان حساس هستند و ممکن است پس از گذشت یک زمان مشخص ناپدید شوند و حتی با جریمه مواجه شوند. برخی از وبمسترانی که امکان خرید بک لینک را فراهم میکنند از فوترها و سایتبار برای بک لینک استفاده میکنند و همین باعث به وجود آمدن بک لینک های غیر طبیعی می شود. همه این موارد وبسایت شما را تهدید میکند اگر برای منبعی درستی را برای این کار انتخاب نکرده باشید.

سخن پایانی

اگر بخواهیم خلاصه ای از مباحث را ارئه دهیم باید بگوییم بک لینک ها از مهمترین و تاثیرگذارترین بخش های سئو و بهینه سازی وبسایت‌ها هستند. اما آنچه که تفاوتها را ایجاد میکند و مسیر رشد یا افول یک سایت را مشخص میکند نحوه بهره‌گیری از این امکانات و وبسایتهایی است که ارائه دهنده این خدمات هستند. از طرفی از آنجایی که پروسه تهیه بک لینک هم از نظر میزان دسترسی و هم از نظر زمانی که فرد باید صرف کند تا در مرحله اول این سایتها را پیدا کند و در مرحله بعد منتظر پاسخدهی این سایت ها بماند؛ بسیار زمانبر و فرسایشی است؛ لذا وبسایت هایی شکل گرفتند که مجموعه ای از همه سایت های ارائه دهنده بک لینک را مدیریت میکنند.  انتخاب یک پلتفرم فروش بک لینک و رپورتاژ آگهی معتبر که ناظر بر فعالیت‌های وبسایت های ارائه دهنده بک لینک باشد و با تجمیع معتبر ترین وبسایت های فروش بک لینکهای طبیعی که منجر به ارتقا رتبه شما در گوگل شود دارای اهمیت است. لینکیار یک پلتفرم جامع برای خرید بک لینک و رپورتاژ اگهی و همچنین رپورتاژ آگهی رایگان به صورت مستقیم و بدون واسطه با همکاری با رسانه و وبسایت های معتبر ارائه دهنده بکلینک به شما کمک خواهد کرد تا بک لینک های مطمئن و با کیفیت جهت رشد سئو و اعتبار رتبه سایت خود تهیه فرمایید.



وبگردی