• 1399/03/10 - 12:51
  • 3914
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون پرستاری وزارت بهداشت خبر داد:

اعلام زمان جدید نخستین آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت از زمان جدید برگزاری نخستین آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران خبر داد و گفت: این آزمون سوم مهرماه سال 99 برگزار خواهد شد.

 دکتر مریم حضرتی,دکتر مریم حضرتی,

به گزارش وبدا، دکتر مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت با اعلام این خبر، افزود: آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران با هماهنگی های به عمل آمده با مرکز سنجش آموزش پزشکی و بوردهای منطقه ای در روز پنجشنبه سوم مهرماه 1399 برگزار خواهد شد.

وی افزود: آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران با هدف تایید صلاحیت شاغلین حرفه پرستاری و گروه های مرتبط و همگام ساختن خدمات پرستاری کشور با استانداردها و معیارهای جهانی به عنوان جزئی از فرایند صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران و گروه های مرتبط است.

دکتر حضرتی ادامه داد: فرایند صدور پروانه صلاحيت حرفه‌اي پرستاري از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است و این پروانه مدركي است كه صلاحيت فرد را براي انجام خدمات پرستاري نشان مي‌دهد و از ورود افراد فاقد صلاحيت به حرفه پرستاري جلوگيري مي‌كند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: تاکنون در ۴ مرحله، حدود ۳۰ هزار پروانه صلاحیت حرفه ای براساس کسب امتیاز لازم بازآموزی صادر شده و مقرر شده است که از سال‌جاری برای اولین بار کسب صلاحیت علمی از طریق برگزاری آزمون سراسری جهت فارغ التحصیلان پرستاری سال ۹۶ به بعد، فارغ التحصیلان گروهای پرستاری سالهای قبل که موفق به کسب امتیاز لازم باز آموزی نشده‌اند، انجام گیرد.

گفتنی است، از سال جاری و پس از برگزاری آزمون، پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران بر اساس کسب امتیاز آموزش و تایید صلاحیت اخلاقی و سلامت جسمی و روانی صادر می شود. هم اکنون داشتن پروانه صلاحیت حرفه ای برای متقاضیان پست های مدیریتی و پرستاران متقاضی پروانه مراکز مشاوره خدمات پرستاری در منزل الزامی است.

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 208787

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *