کتاب مقدمات مدیریت آموزشی علاقه بند توسط دکتر علاقه بند در 18 فصل نگاشته شده است. هدف این کتاب آماده سازی دانش آموز و معلم برای درک مفاهیم و نیاز به مدیریت آموزش است. همچنین دوره مدیریت مدرسه یکی از اصلی ترین دروس در زمینه علوم تربیتی است و پی دی اف کتاب مدیریت عمومی علی علاقه بند برای دانشجویان و معلمان دانشگاه فرهنگیان در رشته های آموزش ابتدایی و کودکان استثنایی و همچنین ریاضیات و سایر رشته های مشابه این واحد می گذرانند تهیه شده است.
در فصل اول کتاب ، معرفی مدیریت آموزشی دکتر علاق بند درباره سازمان و انواع سازمان ها است و تعریف کلی مدیریت ، فرایند مدیریت است.
چیزی که ممکن است مورد توجه شما قرار گیرد این است که اولین کسی که از دولت به عنوان یک فرایند اجتماعی یاد می کند ، سقراط فیلسوف یونانی است.
فصل دوم به کارکردهای حکمرانی و مسائل مربوط به آن می پردازد. فصل 3 همچنین در مورد تصمیم گیری می نویسد. چگونه مدیر آموزشی باید فرآیند تصمیم گیری را مدیریت کند؟
فصل چهارم کتاب “آشنایی با مدیریت آموزشی” دکتر علاقبند درباره هدف گذاری و چگونگی دستیابی به هدف صحبت می کند. هدف مسئله مهمی است که باید در مدیریت آموزشی یک سازمان به آن توجه زیادی شود ، بنابراین این مسئله برای مدیر آموزشی بسیار مهم است.
در فصل پنجم کتاب دکتر علاقبند ، سازمان و ساختار سازمانها به صورت تخصصی تری در نظر گرفته شده است. به گفته دکتر علاق بند ، منظور از سازمان در كتاب “مقدمه ای بر مدیریت آموزشی” ، جریان نظم و ترتیب كارها و فعالیت ها و تقسیم آن و دستور دادن به افراد سازمان برای انجام كارها و تحقیقات برای اهداف خاص است.
در فصل 6 یک ویژگی مهم مدیر آموزش ذکر شده است. رهبری و رهبری! در فصل 6 کتاب مدیریت بهره خصوصیات یک مدیر رهبری واجد شرایط بحث شده است.
فصل هفتم کتاب راهنمای دوره مدیریت دانشگاه فرهنگیان برای استادان دانشجو برای نظارت و کنترل نوشته شده است و در فصل نهم گذشته تفکر مدیریت بحث خواهد شد.
PDF کتاب مقدمه ای بر مدیریت آموزشی تالیف علی آلابند – بروشور مدیریت مدرسه
در فصل دهم کتاب “مقدمه ای بر مدیریت آموزشی” به مهمترین هدف دوره مدیریت مدرسه در دانشگاه فرهنگیان ، یعنی مدیریت در آموزش و پرورش خواهیم رسید. طبق این کتاب ، اصول مدیریت آموزشی در سازمانهای آموزشی مانند آموزش به معنای دستیابی به اهداف آموزشی و ارتقا effectively م educationثر آموزش و یادگیری است.
فصل یازدهم کتاب “مقدمه ای بر مدیریت آموزشی” تالیف دکتر علاقبند اهداف آموزش در مدیریت آموزش و کارکردهای سیستم آموزشی را بیان می کند.
فصل دوازدهم به سازماندهی و مدیریت سیستم آموزشی می پردازد و فصل سیزدهم ویژگی های مدیریت آموزش را بیان می کند.
در فصل 14 کتاب مقدمه ای بر مدیریت آموزش ، مسئولیت های مدیران آموزش شرح داده شده است. فصل 15 رهبری آموزشی را تعریف می کند. طبق این کتاب ، رهبری آموزشی به معنای کمک و مساعدت در بهبود کار آموزشی است.
فصل هفدهم با جزئیات بیشتری مبانی تاریخی مدیریت آموزش در ایران از مشروطه تا انقلاب اسلامی را بررسی می کند و فصل هجدهم به کمدیریت آموزش در جمهوری اسلامی ایران می پردازد.
لینک کوتاه مطلب:
b2n is.gd rebrand cutt bit.ly tinyurl
منبع:
ژانویه 4, 2022
نوامبر 16, 2021
نوامبر 14, 2021
اکتبر 16, 2021