با ما در ارتباط باشید: 0314566
آموزش سئو داخلی و خارجی

وقتی در مورد سئو صحبت می شود دو کلمه را زیاد می شنوید: آموزش سئو داخلی و سئو خارجی. که از این دو مفهوم برای طبقه بندی فاکتورهای سئو استفاده می شوند.
سئو داخلی و خارجی هر دو برای موفقیت یک کمپین سئو از اهمیت بالایی برخوردار هستند. هدف ما در این مطلب فقط آشنایی شما با مفهوم سئو داخلی و سئو خارجی است و مقایسه کوتاهی روی این دو مفهوم . در صورتی که می خواهید این مفاهیم را عمیق تر متوجه شوید پیشنهاد ما مطالعه مطالب مربوط به سئو داخلی و مطالب مربوط به سئو خارجی است که در این دو مطلب به صورت مفصل این موضوعات بررسی شده اند.

بررسی کامل فاکتور های سئو هم خالی از لطف نیست. اینجا ما به صورت اجمالی در مورد فاکتورهای سئو نیز صحبت می کنیم.
ما در پونه مدیا خیلی با این موضوع مواجه می شویم که اکثر وبمستران یا سئو کاران تمرکز خاصی روی سئو خارجی دارند یا فکر می کنند با داشتن سئو خارجی بهتر می توانند کمپین سئو موفقی داشته باشند. در صورتی که تجربه ی ما در پونه مدیا نشان میدهد که با داشتن سئو داخلی موفق شما ناخودآگاه در سئو خارجی نیز پیروز خواهید شد. 

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی

برای اینکه بتوانید تفاوت دو موضوع را با هم بررسی کنید باید این موضوعات در یک راستا باشند تا مقایسه انجام شود. در صورتی که سئو داخلی و سئو خارجی مانند راهنمای گردش به راست و گردش به چپ یک ماشین هستند شما برای اینکه در رانندگی به مشکلی برخورد نکنید به هردو نیاز دارید. در سئو نیز شما به سئو داخلی و سئو خارجی به یک میزان نیاز دارید. پس این دو خیلی با هم قابل مقایسه نیستند.

هنگامی که موتورهای جستجو می خواهند سایت شما را نسبت به دیگر سایت ها رتبه بندی کنند به دو موضوع توجه خواهند کرد.

  1. سئو داخلی:  به همه کارهایی  داخل سایت سئو داخلی می گویند. پس شما روی آنها کنترل خوبی دارید.
  2. سئو خارجی: به اعتبار سایت شما در دیگر سایت ها یا شبکه های اجتماعی دقت می کند پس شاید به اندازه سئو داخلی روی آن کنترل ندارید.

به زبان بسیار ساده محتوایی که با نوشتن آن گوگل به شما توجه خواهد کرد سئو داخلی و بالا و پایین رفتن رتبه این صفحه سئو خارجی است.سئو داخلی و سئو خارجی

آیا فاکتورهای سئو را می توان به دو دسته فاکتورهای سئو داخلی و فاکتورهای سئو خارجی تقسیم کرد؟

گوگل برای اینکه بتواند به مخاطب نتیجه صحیحی را نشان دهد در حال اندازه گیری میزان کیفیت سایت هاست شاخص های این اندازه گیری که عملکرد آنها به نام الگوریتم های گوگل هستند فاکتورهای سئو محسوب می شوند.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

فاکتورهای سئو و رتبه بندی سایت (لیست کامل 2020)

این فاکتورها را اشخاص با عنوان سئو داخلی و سئو خارجی دسته بندی کرده اند البته این فاکتورها کامل قابل جدا سازی نیستند. فاکتورهای سئو خارجی یعنی کارهایی که خارج سایت انجام می شوند فاکتورهای سئو داخلی یعنی همه کارهایی که ما داخل سایت انجام می دهیم.

سئو داخلی سایت چیست؟

به همه کارهایی که داخل سایت انجام می شود سئو داخلی می گویند یکی از مهمترین فاکتورهای سئو که در مورد آن همه جا می شنوید محتواست .محتوا پادشاه است را همه شنیده اند که این فاکتور در سئو داخلی قرار می گیرد پس می توان گفت سئو داخلی تا حدودی به سئو خارجی در فاکتورهای سئو اولویت دارد و لازم است در توالی سئو اول به فاکتورهای سئو داخلی اهمیت دهید.

از جمله کارهای که به سئو داخلی مربوط می شود می توان به عنوان، ساختار URL، متن جایگزین تصاویر ، سرعت سایت ، موبایل فرندلی بودن، محتوا ، لینک سازی داخلی ، اسکیما و ... اشاره کرد. فاکتورهای سئو داخلی را با به روز رسانی های مختلف گوگل هر روز هوشمندتر می کند پس بهتر است قوانینی که اعلام می شود را کامل رعایت کنیم.

سئو خارجی سایت چیست؟

سئو خارجی روی بالا بردن اعتبار سایت شما با لینک سازی و دریافت بک لینک تمرکز میکند. بیاید با یک مثال بالا بردن اعتبار را روشن کنیم.

فرض کنید شما یک وان حمام دارید که در آن چندین اردک پلاستیکی انداخته اید. اگر این وان را وبسایت شما در نظر بگیریم صفحات سایت همان اردک های پلاستیکی هستند. حالا شما شروع به آب کردن وان می کنید. آبی که در وان شما ریخته میشود نماد لینک هایی است که شما از سایت های دیگر دریافت میکنید. هرچه بیشتر لینک دریافت کنید اردک های شما به سطح بالاتری خواهند رسید.
سایت هایی مثل ویکی پدیا به همین صورت همیشه در رتبه های بالا قرار دارند. وان این سایت ها به حدی آب دارد که هر اردک جدیدی که اضافه کنند به راحتی در قسمت بالا قرار میگیرد.
مهم ترین فاکتور در سئو خارجی لینک ها هستند. برای اینکه شما بتوانید لینک های بهتری برای سایت خود دریافت کنید میتوانید از روش های مختلفی استفاده کنید در ابتدای کار محتوای با کیفیت بنویسید و سعی کنید این محتوا به روش های متفاوتی با لینک سایت خود منتشر کنید. پست مهمان، ایمیل مارکتینگ، شبکه های اجتماعی و غیره.

توضیح ساده سئو خارجی

با اینکه تعداد لینک اهمیت زیادی دارد کارشناسان تولید محتوا و متخصصان سئو پونه مدیا هم بر این باورند که کیفیت لینک ها از تعداد آنها اهمیت بیشتری دارد. به همین دلیل تولید محتوای عالی اولین قدم برای یک سئو خارجی موفق است.

سئو داخلی و خارجی چیست؟

اگر قصد دارید استراتژی سئوی بسیار خوبی برای سایت خود داشته باشید، احتیاج دارید که تفاوت بین سئو داخلی و خارجی را بدانید. وقتی می شنویم که یک نفر می گوید: «من سئو را انجام داده ام»، با خود فکر می کنیم به این معنی است که تمامی استانداردهای داخلی موتورهای جستجوگر معتبری همچون گوگل را رعایت کرده است و سایت، پیکربندی مناسب خود را پیدا کرده است. این پیکربندی های استاندارد شامل متا تگ ها، هدینگ ها، بارگذاری های متداول، ساختار داخلی، رعایت و استفاده از کلمات کلیدی و... را شامل می شوند. همه این ها چیزهایی هستند که یک سئو داخلی خوب یا همان On-Page SEO را تشکیل می دهند.
سئو خارجی Off-Page SEO نام فرآیندی است که به سایت فرصت نمایش بیشتر در موتور جستجو را در حین انجام فرآیند سئو می دهد. سئو خارجی، همانطور که از نام آن پیداست، فرآیندی است که شامل اقدامات خارج از سایت در جهت افزایش ترافیک وب سایت می شود. به لطف این اقدامات، شناسایی وب سایت در اسکن آسان تر می شود. یکی از رایج ترین اقدامات مربوط به سئو خارجی پرداختن جدی و حرفه ای به شبکه های اجتماعی است؛ جایی که مد و گرایش های کاربران در آن به سرعت نمود پیدا می کند. همواره باید با این سرعت پیش بروید، از نوآوری ها آگاه باشید و این نوآوری ها را در وب سایت خود اعمال کنید. ما در پونه مدیا سئو داخلی و سئو خارجی را هم‌زمان برای وب سایت شما انجام می دهیم.

اولویت مراحل انجام سئو داخلی و سئو خارجی چگونه است؟

می خواهید سئو سایت خود را راه اندازی کنید و نمی دانید اولویت با سئو داخلی است یا سئو خارجی؟ شنیده اید که می گویند چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است؟ این مثل مصداق بارز اولویت در سئو است و پاسخ ساده این است که ابتدا باید سئو داخلی را انجام دهید. متاسفانه اکثر سئوکارها ابتدا به سئو خارجی می پردازند، اما شما نمی توانید پیوندی به صفحه ای که وجود ندارد و از درون بهینه نیست بسازید، پس ابتدا به سئو داخلی سایت بپردازید و پس از آن سراغ سئو خارجی بروید. سئو داخلی چراغ خانه وب سایت شما است و باید آن را به طور مداوم و درست انجام دهید و این چراغ را هرگز خاموش نکنید.
البته پیشنهاد ما این است که سئو داخلی خود را به حد مناسبی برسانید و پس از آن هر دو سئو را با یکدیگر پیش ببرید تا رتبه بندی موتورهای جستجو، سایت شما را به طور مکمل بهبود بخشند. درواقع ترتیب بندی انجام سئو داخلی و سئو خارجی مانند ساختن یک خانه است؛ شما اصولا قبل از ساختن نمای خانه، اجرای تاسیسات داخلی خانه را انجام می دهید، پس همین الگوریتم را برای انجام سئو نیز به کار ببرید. 

سئو داخلی مهمتر است یا سئو خارجی

موضوع سئو اصلا در مورد انتخاب بین سئو داخلی و خارجی نیست. انتخاب بین این دو موضوع مثل این می ماند که بخواهید بین داشتن دیوار خانه یا سقف خانه یکی را انتخاب کنید. سئو داخلی و خارجی دست در دست یکدیگر به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو کمک می کنند.
هرچند از نظر کارشناسان سئو بهتر است اول سئو داخلی سایت خود را بهبود ببخشید و بعد از آن سراغ سئو خارجی بروید.
مثل ساختن یک خانه شما اول فنداسیون را درست می کنید و بعد از آن سراغ بقیه قسمت ها می روید. سئو داخلی مثل فنداسیون خانه شماست. و نمای بیرونی و بقیه جزئیات سئو خارجی شماست.

نتیجه گیری:

با وجود فراگیر شدن سئو در حوزه وب هنوز افرادی هستند که با سئو داخلی و خارجی آشنا نباشند. اگر همچنان در مورد سئو سایت و اصولی که باید در آن رعایت شود، سوالی دارید در قسمت نظرات همین مطلب، سوالات خود را از ما بپرسید.

5 از 5