معاون خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد:

اتمام پروژه کاشت 5 میلیون درخت تا 20 اسفند / امسال هزار هکتار به کمربند سبز تهران اضافه می شود

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران در راستای اجرای کمپین "آسمان آبی ، زمین پاک" در سال جاری به کاشت 5 میلیون درخت اهتمام ورزیده است. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است پروژه کاشت این تعداد درخت تا 20 اسفند ماه به اتمام برسد و بر این اساس، امسال هزار هکتار به کمربند سبز تهران اضافه می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به کاشت 5 میلیون راس درخت درکمربند سبز تهران اظهار کرد:حداقل 2 هزار درخت چنار با 15 سال قدمت  و بن بالای 35 تا 40 سال در خیابان ولیعصر (عج) کاشته می شود. ضمن اینکه 100 اصله درخت در جاهای مختلف از جمله فضای سبز عباس آباد غرس می شود.
وی با بیان اینکه فضای سبز تپه های عباس آباد تا پایان سال تکمیل می شود عنوان کرد: تا پایان سال 1000هکتار کمربند شهر درخت کاری می شود. ضمن اینکه تا پایان سال جاری درختکاری در 80 هکتار از اراضی لتیان، 200 هکتار در منطقه جماران، 1000هکتار در پارک جنگلی قوچک، صورت می گیرد و ما امیدواریم این مکان که به تازگی از سازمان مناطق و جنگل ها تحویل گرفته شده تا 13 فروردین برای استفاده مردم آماده شود.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اجرای پروژه درختکای در منطقه شهید شهرام فر عنوان کرد: شهرداری تهران در هفته درختکاری علاوه بر توزیع نهال و درخت در پارک ها در مراکز آموزش گل و گیاه در نظر دارد تا از توان 374 سراهای محله استفاده کند. ضمن این که قرار است در هر منطقه 10 مسجد برای توزیع نهال انتخاب شوند.
عبدالهی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در راستای گسترش فرهنگ درختکاری در نظر داد تا در صورت درخواست شهروندان در هفته درختکاری اقدام به کاشت رایگان نهال در منازل شهروندان کند.
وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم تا با همکاری شهروندان و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و سراهای محلات قدم های اساسی در راستای تحقق آسمان آبی و زمین پاک برداشته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار