موضوع روز:

الشرق الاوسط: درخواست از جوانان برای پیوستن به جهاد بر علیه کُردها

Friday, August 23, 2013

NNS ROJگروه های جهادی "دولت اسلامی عراق و شام" اعلام کرده اند که کشهروندان "تل ابیض" یا باید یکی از فرزندان پسر خود را بر ضد واحدهای مدافع خلق به جهاد بفرستند و در غیر اینصورت باید مبلغ مشخصی را به گروه های جهادی بدهند.


روزنامه شرق الاوسط در شماره روز جمعه ۱ شهریور، گزارش کرده که اعضای گروه های وابسته به القاعده به طرق محتلف از شهروندان "تل ابیض" خواسته اند یا یکی از پسران خود را به صفوف گروه های جهادی بفرستند و یا اینکه در قبال آن ۴۵۰۰ دلار باج به گروه های "دولت اسلامی عراق و شام" بدهند.

یکی از اعضای شورای شهر "تل ابیض" به نام "ابراهیم المصلا" در گفتگو با این روزنامه اظهار داشته که جهادی ها با استفاده از بلندگوی مساجد این درخواست خود را آشکار ساخته و  کُردها را نیز "بی دین و منحرف" معرفی کرده اند.

به گفته وی "فراخوان جهاد هنگامی داده شد که تعدادی از گردان های نظامی "ارتش آزاد" صفوف خود را از گروه های جهادی دولت اسلامی عراق و شام جدا کرده و از دستورات امیرهای این گروه ها فرمانبرداری نکرده اند".

این عضو شورای شهر تل ابیض می افزاید "جهادی ها نمی خواهند صلح میان شهروندان کُرد و عرب در این منطقه وجود داشته باشد، جنگاوران کُرد و ارتش آزاد صلح کرده بودند، علت اصلی اعلان جهاد از سوی جهادی ها همین مساله بود".

بر اساس سخنان وی گروه های جهادی خانواده ها و افراد ثروتمند تل ابیض را تحت فشار قرار داده اند تا به این گروه ها کمک مالی کنند.

روزنامه الشرق الاوسط گزارش می کند که "ائتلاف ملی سوریه" پیشتر به رهبران کُرد تضمین داده بود که در مقابل اخراج شهروندان کُرد از این منطقه خواهد ایستاد و افرادی را که کُردها را مورد هجوم قرار می دهند شناسایی و دستگیر کند. ائتلاف ملی همچنین به ارتش آزاد اعلام کرده بود که خود را از درگیری هایی که موجب تهدید تمامیت ارضی کشور می شوند دور بگیرد.

عضو شورای شهر تل ابیض اعلام کرده که "دولت اسلامی عراق و شام" تا کنون نتوانسته اند هشت روستای حاشیه شهر را به کنترل خود در آورند و همچنین افزوده که شهروندان این شهر در خصوص فراخوان هایی که این گروه ها صادر می کنند ابراض نگرانی کرده اند.

روزنامه الشرق الاوسط جمعیت کُردهای این منطقه را ۲۰۰ هزار نفر تخمین زده که حدود یک سوم از جمعیت کل این منطقه می باشد،باقی جمعیت این منطقه را شهروندانی از ملیت های عرب، ارمنی و ترکمن تشکیل می دهند که اکثر قریب به اتفاق آنان پس از حملات پی در پی گروه های وابسته به القاعده به کمپ پناهجویان در داخل خاک ترکیه گریخته اند.

اخبار مرتبط با رویدادهای غرب کُردستان و سریکانی را در صفحه ویژه دنبال کنید.


Telegram Icon

به تلگرام پایگاه خبری و تحلیلی روژ بپیوندید

مطالب مرتبط:

کلمات کلیدی:


بازنشر مطالب پایگاه خبری و تحلیلی روژ تنها با ذکر منبع مجاز است

تحلیل خبر

analis picture

قاتلانی بی خبر از مقتول؛ روایت قتل امید حسنی

آسمان شهر ابری است و از شب گذشته باران امان نمی دهد. شهر همچون تمام روزهای انقلاب "ژن، ژیان، آزادی" ملتهب است وآبستن حوادث تلخ و شیرین. مردم هنوز عزادار زانیار الله مرادی و عیسی بیگلری هستند؛ دو جوانی که شامگاه ۲۳ آبان و در جریان اعتراضات مسالمت آمیز در عباس آباد به قتل رسیده بودند. سومین روز مراسم جان باختن این دو جوان مصادف شده با چهلم شهدای ۱۶ مهر.

یکشنبه ۲۸اسفند۱۴۰۱/ ۱۴:۵۵


خبر


مصاحبه

Interview Picture

هیچکس نباید از انتقاد من برای تضعیف HDP استفاده کند. من عضو HDP هستم و خواهم ماند. من می خواهم همه این را به خوبی بدانند

پنجشنبه ۱۱خرداد۱۴۰۲/ ۱۷:۵۶