ویژگی ها و مزایای سیستم نورپردازی

ویژگی ها و مزایای سیستم نورپردازی

ویژگی ها و مزایای سیستم نورپردازی در استفاده از سقف کاذب کشسان دو عملکرد اصلی نور مورد توجه قرا می‌گیرد با توجه به این دو عملکرد نوع پوشش و شیوه نورپردازی آن طراحی و اجرا می‌گردد.

  • استفاده از سقف کشسان نیمه شفاف یا Translucent : این مدل سقف کشسان با توجه به جنس آن، از قابلیت عبور نور بالایی برخوردار می‌باشد.برای تأمین نور موردنیاز در این نوع پوشش از منابع نوری خطی که در پشت کار نصب می‌گردد استفاده می‌شود. بستگی به شدت نور مورد نیاز، نوع و تعداد آن ،منبع نور تعیین می‌گردد. تأمین یکنواختی در نورپردازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
سقف کشسان آشپزخانه

نور پردازی سقف کشسان
ویژگی ها و مزایای سیستم نورپردازی
  • به‌عنوان تأمین‌کننده روشنایی: با استفاده از سقف کشسان به روش‌های زیر می‌توان نور عمومی فضا را تأمین نمود.
  • استفاده از سقف کشسان براق یا مات: در این نوع پوشش کششی از سیستم نصب چراغ‌های LED و هالوژن در سقف کاذب استفاده می‌گردد.این چراغ‌ها با توجه به کاربری فضا و شدت نور مورد نیاز در سقف کاذب کششی نصب می‌گردند.
  • به عنوان ایجاد فضای بصری و ارتباطی: در این شیوه از نورپردازی بیشتر جنبه‌های جذابیت بصری ، دکوراتیو بودن و تغییر فضای محیط مورد توجه قرار می‌گیرد. در این نوع طراحی از انواع پوشش‌های کشسان می‌توان استفاده نمود. نحوه نورپردازی بر اساس جنس و طرح پوشش تعریف می‌گردد.
  • پوشش‌های کشسان پرینتی با قابلیت عبور نور: استفاده از نورپردازی در پشت سقف کشسان
  • پوشش‌های کشسان مات و براق و جیر: استفاده از نورپردازی فیبر نوری ( نقطه‌ای – کریستال). از آنجائی که پوشش‌های براق مانند آینه عمل کرده و منعکس‌کننده نور می‌باشند می‌توانند به‌صورت رفلکتور نور تابانده شده را منعکس کنند. در این حالت نورپردازی غیرمستقیم و جذابی ایجاد می‌گردد.