Iranian Agriculture News Agency

محمد جواد عسکری:

خوزستان استانی با ظرفیت بالای انبارهای نگهداری محصولات کشاورزی

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و هیات همراه طی سفر به استان خوزستان از انبارهای ذرت و دانه‌های روغنی در بندر امام خمینی (ره) بازدید کرده و از نزدیک ظرفیت و پتانسیل‌های این بندر را در زمینه نگهداری محصولات کشاورزی مورد ارزیابی قرار داند.

خوزستان استانی با ظرفیت بالای انبارهای نگهداری محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، محمد جواد عسکری نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان خوزستان اظهار کرد: ما در این سفر ظرفیت و قابلیت‌های استان خوزستان در زمینه حمل و نقل و نگهداری نهاده‌ها و محصولات کشاورزی را مشاهده کردیم که به لطف خداوند و با وجود چنین ظرفیت‌هایی برای نگهداری نهاده‌های کشاورزی در استان خوزستان با مشکل خاصی مواجه نیستیم.

وی ضمن اشاره به مشکلات موجود در زمینه نحوه واردات، نحوه ترخیص و در نهایت هدایت آن به سمت مبادی مورد مصرف افزود: طبق بررسی‌های انجام شده مشکلاتی از جمله عدم تخصیص ارز و گله‌مندی بخش خصوصی از نحوه توزیع آن و ارزهای داده شده‌ای که در راستای وارد کردن محصول استفاده نشده است وجود دارد که این مقوله نظارت دقیق دستگاه‌های نظارتی را می‌طلبد.

عسکری در ادامه ضمن اشاره به سامانه بازارگاه تصریح کرد: راه‌اندازی این سامانه در بخش کشاورزی حرکت بسیار خوبی بود که باید ضمن شناسایی نقاط ضعف آن، بر نحوه مراحل این سامانه نظارت جدی و دقیق صورت گیرد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر نظارت دقیق دستگاه‌های نظارتی بر مدیریت توزیع تاکید و‌ اظهار کرد: نکته مهم دیگر ماندگاری نهاده‌های کشاورزی است که در قوانین گذشته ایراداتی وجود داشته که در صدد رفع این ایرادات هستیم، ما در مجموعه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با دقت و درایت کامل مسائل را مورد ارزیابی قرار داده و به مدد الهی و کمک وزارت جهاد کشاورزی این مشکلات را حل خواهیم کرد.

وی ضمن اشاره به قیمت مرغ در کشور گفت: قطعا با پیگیری‌هایی که کمیسیون کشاورزی مجلس شواری اسلامی انجام خواهد داد به زودی شاهد نزول قیمت مرغ در کشور خواهیم بود.

محمدجواد عسکری در ادامه افزود: از جمله مسائل تاثیرگذار بر افزایش قیمت مرغ می‌توان به عدم آزاد کردن ارز توسط بانک کشاورزی جهت واردات نهاده‌های کشاورزی، عدم ورود بخش خصوصی و عدم نظارت مطلوب بر واردات نهاده‌ها اشاره کرد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در زمینه نوسانات قیمت‌ها با هیچ کسی تعارف نداریم و افراد را شناسایی و در صورت لزوم معرفی خواهیم کرد.

وی یادآور شد: فضای فعلی کشور، فضایی مهم، حساس و سرنوشت ساز است و موضوع مدیریت ملی و استانی و شناسایی نقاط حساسی مانند مبادی ورودی کالا به کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

عسکری همچنین عنوان کرد با توجه به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط رهبر عظیم الشان انقلاب یقیناٌ حرکت در راستای منویات ایشان و دستیابی به جهش تولید در محصولات مختلف عزمی جدی، اراده‌ای قوی همراهی و همدلی بیشتری را می‌طلبد.

وی گفت: نگاه مجلس یازدهم نگاهی تعاملی است و ما این نوید را به مردم شریف ایران اسلامی خواهیم داد که مجلس یازدهم با جدیت، دقت، نگاهی انقلابی و مدیریت جهادی مسائل و مشکلات را رصدخواهد کرد و پس از بررسی به استحضار امت اسلامی خواهیم رساند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید