برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

11 ابزار کاربردی برای برش چوب

32792

چوب یکی از پرکاربردترین مواد اولیه برای ساخت لوازم خانگی، اداری، و ... محسوب می شود، برای برش چوب ابزار آلات متفاوتی وجود دارد که هریک کاربرد خاصی دارند، در ادامه به 11 تا از مهمترین ابزارآلات برش چوب اشاره خواهیم کرد، با این مقاله از سری مقالات تخصصی برش تیغ اره دات کام همراه ما باشید.

اره دستی – Basic Handsaw

Basic HandSaw - اره دستی

یکی از ابتدایی ترین روش ها برای برش چوب استفاده از اره دستی می باشد، بی شک یکی از ابزار هایی  که باعث تغییر سبک زندگی امروزه انسان ها شده است اره های دستی می باشد، اره های دستی در حال حاضر نسبت به گذشته به دلیل صرف انرژی زیاد برای برش کاربرد کمتری دارند و بیشتر در مصارف خانگی و کارهای سبک کاربرد دارند.  

 

کمان اره - Hacksaw

hacksaw - کمان اره برش چوب خشک و تر

بهترین جایگزین برای اره های دستی، کمان اره می باشد، کمان اره ها نسبت به اره های دستی وزن کمتری دارند و انرژی بسیار کمتری برای برش احتیاج دارند، کمان اره ها در دو مدل کمان اره برای برش چوب های تر و کمان اره برای برش چوب های خشک تولید می شوند، از کمان اره های میتوان برای برش تنه های کوچک چوب، تخته و الوار استفاده نمود.

 

اره ژاپنی - Japanese Saws

Japanese saw - اره ژاپنی

یکی از بهترین روش ها برای برش دستی چوب استفاده از اره ژاپنی می باشد، تیغه اره های ژاپنی بسیار نازک بوده و از فولاد آبدیده ساخته شده است، وزن و ضخامت بسیار کم تیغ اره های ژاپنی علاوه بر کاهش انرژی برشی باعث ایجاد سطح بسیار صاف و تمیز در قطعه کار هم خواهد شد. اره های ژاپنی در سه مدل دم روباهی  KATABA، اره های دولبه RYOBA (پرکاربردترین)، اره های پشت دار Dozuki ساخته می شوند. 

 

اره مویی - Coping Saw

Coping Saw - اره مویی

تیغه بسیار نازک و طراحی U شکل اره های مویی باعث شده که به یکی از پرطرفدارترین ابزارآلات طرح دهی در چوب برای هنرمندان تبدیل شود، از اره های مویی میتوان برای ساخت انواع لوازم تزئینی که نیاز به انحنا و اشکال پیچیده دارند استفاده نمود.

نکته: تیغه، اره های مویی دارای طول عمر بسیار زیادی هستند و فقط در صورتی که به صورت اشتباه در دست قرار گرفته شوند شکسته خواهند شد.

اره زنجیری –chainsaw

ChainSaw - دستگاه اره زنجیری (اره برقی)

سریعترین روش برای برش تنه های درخت و هرس کردن آن استفاده از دستگاه اره زنجیری می باشد، دستگاه های اره زنجیری یا همان اره های برقی از یک موتور محرک و یک زنجیر تیغه دار که حول یک ورق فلزی (ساطور) میگردند عملیات برش را انجام می دهند.

 

اره عمود بر - Jigsaw/Reciprocating Saw

reciprocating - دستگاه اره عمود بر

اگر نیاز به یک برش سفارشی و انحنا دار در تخته های چوب، ام دی اف MDF، تخته های چند لایه و حتی پلی کربنات ها را دارید بهترین روش استفاده از اره عمود بر می باشد، عمق برش اره های عمود بر با توجه به سایز تیغه اره های عمود بر متفاوت می باشد.

 

اره دیسکی پرتابل - Circular Saw

 circular saw - دستگاه اره دیسکی پرتابل

اگر نیاز به برش سفارشی و انحنا دار ندارید و نیاز دارید یک برش صاف انجام دهید، باید اره عمود بر را در قفسه بذارید و از اره دیسکی پرتابل استفاده نمایید، اره های دیسکی پرتابل از لحاظ عملکرد و سرعت برشی بهترین گزینه برای برش ها صاف در تخته های چوب، ام دی اف و تخته های چند لایه می باشند. 

 

اره دیسکی کارگاهی - Table Saw

table saw - دستگاه اره دیسکی کارگاهی

بهترین روش برای برش های طولی و عرضی (Ripping, Crosscutting) تخته های چوب، ام دی اف و تخته های چند لایه در تیراژ بالا استفاده از دستگاه اره دیسکی رومیزی یا همان کارگاهی می باشد، دستگاه های اره دیسکی کارگاهی برخلاف دستگاه های اره دیسکی پرتابل قابلیت حمل در محل را دارا نمی باشند اما یک ابزار کاملاً کاربردی و مورد نیاز برای کارگاه شما محسوب می شوند.  

اره فلکه ای (اره نواری چوب بری) - Band Saw

Band Saw Machine - دستگاه اره فلکه ای چوب بری

در صنعت برش چوب اره های فلکه ای کاربرد بسیار زیادی دارند، از اره های فلکه کوچک می توان برای مدل بری و برش انواع طرح های پیچیده، از اره های فلکه کارگاهی می توان برای برش انواع چوب برای تولید مبلمان و از اره های فلکه ای صنعتی می توان برای برش انواع تخته، الوار، تنه درخت و ... استفاده نمود، اره های فلکه ای در حال حاضر عضو جدایی ناپذیر تمام کارگاه های نجاری محسوب می شوند.

 

 اره فارسی بر - Miter Saw

miter saw - دستگاه اره فارسی بر

برش های تحت زاویه چوب کاربرد بسیار وسیعی در صنایع دارند، بنابراین اگر علاوه بر برش صاف نیاز به برش تحت زاویه در چوب داشته باشید بهترین گزینه برای شما استفاده از دستگاه اره دیسکی فارس بر (اره تاجی شکل) می باشد، اره های دیسکی فارسی بر قابلیت برش تحت زاویه مثبت و منفی 45 درجه (در بعضی از دستگاه های اره دیسکی فارسی بر تا 60 درجه) را دارا می باشند.

 

دستگاه مولتی کاتر - Oscillating Saw

oscillating - دستگاه اره مولتی کاتر (اره نوسانی)

دستگاه های مولتی کاتر یا همان اره های نوسانی در گذشته بیشتر مورد استفاده صنایع پزشکی بوده اند، اما در حال حاضر جایگاه ویژه ای در صنایع چوب پیدا کرده اند، دستگاه های مولتی کاتر با توجه به وزن بسیار کم و طراحی ویژه تیغه ها (حرکت نوسانی) ابزاری بسیار مفید و کاربردی برای برش هایی که در فضاهای تنگ و گوشه قرار گرفته اند می باشد.

تحریریه تیغ اره دات کام

محصولات مرتبط
2,350,000 تومان
تیغ اره دیسکی سر الماس برش چوب اونسی ONCI Ø200 تیغ اره دیسکی الماسه چوب بر اونسی فرانسه با قطر 200 میلیمتر و دندانه 64 مناسب برای برش انواع چوب نرم و سخت، نئوپان و...، تیغ اره دیسکی چوب بر اونسی قابلیت نصب بر روی...
1,100,000 تومان
(1)
تیغ اره دیسکی سر الماس برش چوب رونیکس Ronix RH-5109 تیغ اره دیسکی الماسه چوب بر رونیکس قطر 250 میلیمتر دندانه 40 مدل RH-5109 مناسب برای برش انواع چوب و نئوپان با قابلیت نصب بر روی انواع دستگاه اره دیسکی رادیال، فارسی...
(1)
تیغ اره دیسکی الماسه چوب کروم CMT ایتالیا ORDER NO. 285.654.14M توضیحات تیغ اره دیسکی الماسه مخصوص برش انواع چوب های نرم و سخت و پانل های چوبی با پوشش دهی کروم ویژه برای مقاومت در برابر سایش دندانه ها از کمپانی مطرح...
تیغ اره دیسکی الماسه چوب بر کروم EVOLUTION ⌽350 استارک - STARK توضیحات تیغ اره دیسکی الماسه چوب بر کروم (CHROME) استارک STARK طراحی شده با بدنه ای فولادی (پوشش دهی کروم ویژه) با مقاومت بسیار بالا در برابر تنش های...
تیغ اره دیسکی الماسه برش MDF فرود Freud CODE: LU3D 0400 توضیحات تیغ اره الماسه ساخت ایتالیا مخصوص برش ام دی اف MDF  و نئوپان , طراحی شده با بدنه ای فولادی (پوشش دهی کروم) دارای مقاومت بسیار بالا در برابر تنش های وارد...
950,000 تومان
تیغ اره دیسکی سر الماس برش چوب رونیکس Ronix RH-5105 تیغ اره دیسکی الماسه چوب بر رونیکس قطر 200 میلیمتر دندانه 48 مدل RH-5105 مناسب برای برش انواع چوب و نئوپان با قابلیت نصب بر روی انواع دستگاه اره دیسکی قابل حمل...
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم