امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274472
۱۰۳۳
۴
۰
نسخه چاپی

برگزاری وبینار اصول حاکم بر چک و اصلاحات جدید قانون چک

برگزاری وبینار اصول حاکم بر چک و اصلاحات جدید قانون چک

وبینار چیست؟

وبینار (Webinar) از عبارت Web-based seminar گرفته شده و به کلاس، دوره، سمینار یا هر رویداد آنلاینی گفته می شود که در محیط وب و با استفاده از اینترنت بصورت کاملا آنلاین، زنده، تعاملی و دو طرفه در یک زمان مشخص برگزار می شود. وبینار در واقع نوعی از آموزش آنلاین است که به صورت زنده برگزار می شود.

اصلاحات جدید قانون چک

باتوجه به اینکه قانون صدور چک پس از تصویب آن در 1355.4.16 طی ادوار مختلف و در چند مرحله در معرض تغییر بوده و اصلاحات یاد شده بر مبنای شرایط اقتصادی و اقتضائات حاکم آن دوره بوده است، طی سال‌های اخیر مجلس شورای اسلامی مجدداً با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به انجام تغییراتی با رویکرد کاهش تعداد چک‌های برگشتی و افزایش اعتبار چک اقدام کرد.

با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور و روند افزایشی تعداد چک‌های برگشتی، اتخاذ تدابیر لازم نیازمند وجود مبانی قانونی قابل اتکا بوده که در نسخه اصلاحی قانون صدور چک، سازوکارها و ابزارهای قانونی لازم پیش بینی شده و این مهم محقق شد. لازم به ذکر است افزایش نظارت دقیق بر اعطای دسته چک به مشتریان و ایجاد شرایط پیشگیرانه در این خصوص می‌تواند منجر به اعتمادسازی بیشتر در انجام مبادلات شده و تبعاً از به وجود آمدن زمینه‌های گوناگون برای جرایم مختلف جلوگیری به عمل خواهد آورد. در این راستا طرح اصلاح قانون صدور چک متضمن تغییرات و اصلاحاتی در برخی موارد قانون مورد اشاره در جلسه علنی 13‌‏.08‌‏.1397 مجلس شورای اسلامی تصویب و متعاقباً پس از تأیید شورای نگهبان تحت عنوان «قانون اصلاح قانون صدور چک» ابلاغ شد.

برگزاری وبینار اصول حاکم بر چک و اصلاحات جدید قانون چک

وبینار اصول حاکم بر چک و اصلاحات جدید قانون چک

جناب آقای رضا برادران اصفهانی رئیس کمیسیون حقوقی و پارلمانی اتاق بازرگانی اصفهان و نایب رئیس کمیسیون حقوقی و حمایت های قضایی و مقرراتی اتاق بازرگانی ایران در تاریخ 5 آبان ماه 1399 در وبیناری با عنوان اصول حاکم بر چک و اصلاحات جدید قانون چک در تعاملی آنلاین و دوسویه به بررسی موضوع مذکور می پردازند و پاسخگوی سوالات شرکت کنندگان در این وبینار خواهند بود.

با توجه به اینکه موضوع چک و معضلات ناشی از عدم اطلاع صحیح از قوانین آن می تواند برای بسیاری از افراد مشکل آفرین باشد لذا حضور در این وبینار می تواند پاسخگوی بسیاری از ابهامات و سوالات شرکت کنندگان باشد.

روش شرکت در وبینار اصول حاکم بر چک و اصلاحات جدید قانون چک

برای شرکت در این وبینار به لینک زیر مراجعه کنید:

https://congress.eccim.com/CongressGuestRegister.aspx?ID=377

https://webinar.eccim.com/ch/otagh85

جهت اطلاعات بیشتر از طریق شماره 36560000-031 داخلی 2221 اقدام نمائید.

لینک کوتاه https://b2n.ir/780112

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید