صفحه اصلی > آموزش اندروید و آموزش نرم افزار اندروید و آموزش نرم افزار ویندوز و آموزش های ویندوز : آموزش خارج کردن فایل از حالت فشرده در اندروید و کامپیوتر

آموزش خارج کردن فایل از حالت فشرده در اندروید و کامپیوتر

امروزه فایل های فشرده گستردگی زیادی پیدا کرده اند و شما اگر با گوشی و کامپیوتر کار کرده باشید حتما با این فایل ها برخورد کرده اید ، معروفترین فایل های فشرده zip و rar هستند که در سایت های دانلود تمامی فایل ها با این دو متد فشرده می شوند ، هر چند باز کرده این فایل ها کاری بسیار آسان می باشد ولی با توجه به سوالات زیادی که در نظرات پست های سایت در مورد باز کردن فایل های فشرده در کامپیوتر و اندروید پرسیده می شود ، تصمیم گرفتیم آموزش تصویری و مرحله به مرحله باز کردن فایل های فشرده را در سایت قرار دهیم تا به راحتی شما نیز بتوانید طبق آموزش فایل ها را از حالت فشرده خارج کنید !

open comresore file فایل های فشرده

خارج کردن فایل از حالت فشرده

 

آموزش باز کردن فایل های فشرده در کامپیوتر :

 

الف ) باز کردن فایل های zip در کامپیوتر

 

1 در نظرات بارها عرض شده نمی توانیم فایل زیپ را باز کنیم ، و یا حتی در پست دانلود winrar  از ما ایراد گرفته شده که اگه نرم افزار باز کردن فایل فشرده داشتیم اصلا چرا این رو دانلود می کردیم ! که باید عرض کنیم شما برای باز کردن فایل با فرمت zip احتیاج به هیچ نرم افزاری ندارید فایل کافی است روی فایل زیپ کلیک راست کرده و گزینه Extract all را بزنید ! تا فایل از حالت فشرده خارج شود !

 

open comresore file 1 فایل های فشرده

 

2 – در صفحه دیگری که باز می شود اگر روی Extract کلیک کنید فایل در همان صفحه از حالت فشرده خارج می شود و شما می توانید پوشه ای که از حالت فشرده خارج شده را مشاهده کنید و یا می توانید با کلیک روی Browse مسیری که دوست دارید فایل از حالت فشرده خارج شود را تعیین کنید. ( نکته دیگر اینکه اگر فایل پسورد داشته باشه با کلیک روی Extract در خواست پسورد میده که می تونید پسورد رو وارد کنید )

open comresore file 2 فایل های فشرده

 

ب ) آموزش باز کردن فایل فشرده rar در کامپیوتر

 

این روش که عرض میکنم رو می تونید بریا فایل های zip هم مورد استفاده قرار دهید ، فایل های حجیم سایت توسط متد rar فشرده سازی می شوند و برای باز کردن این مدل از فایل های باید نرم افزار winrar روی کامپیوتر داشته باشید ! دانلود winrar

بعد از اینکه وین رارا روی دانلود کردید و از حالت فشرده خارج کردید برای باز کردن فایل های فشرده rar و یا حتی زیپ از آموزش زیر استفاده کنید.

روی فایل rar یا zip کلیک کنید بعدش روی گزینه extract here کلیک کنید و یا می توناید روی extract to کلیک کنید فرقش اینه که اگه extract here رو بزنید اگه فایل مستقیم داخل پشوه rar گذاشته شده باشه شما دیگه پوشه ای نخواهید داشت و فایل مستقیم زیر فایل فشرده قرار میگیره ولی اگه گزینه زیر اون رو بزنید یعنی extract to یه پوشه با همون نام کنار فایل فشرده تشکیل میشه! با کلیک روی هر کدوم اگه فایل پشورد داشته باشه در خواست پسورد میده و شما با وارد کردن پسورد می توانید به محتوای فایل مورد نظرتون دسترسی داشته باشید.

  آموزش باز کردن پورت های فایروال در ویندوز 10

 

open comresore file 3 فایل های فشرده

 

آموزش باز کردن فایل های فشرده در اندروید

 

در اندروید باید حتما فایل منیجر روی گوشیتون داشته باشید تا بتونید فایل رو از حالت فشرده خارج کنید ! نرم افزارهای زیادی در این زمینه عرضه شده است ما در این آموزش پیشنهاد میدم یکی از نرم افزار های دانلود ZArchiver یا فایل منیجر دانلود ES File Explorer File رو روی گوشی نصب کنید ! در هر دو نرم افزار در آموزش زیر به صورت مجزا قرار داده شده است.

 

الف ) آموزش استفاده از ZArchiver :

 

1 – ابتدا نرم افزار را از لینک روبرو دانلود و روی گوشی نصب کنید –> دانلود ZArchiver سپس نرم افزار را روی گوشی خود نصب کنید سپس نرم افزار را باز کنید روی فایل فشرده که دانلود کرده اید ( اگه از اینترنت فایل رو توسط گوشی دانلود کرده معمولا این فایل در پوشه Download گوشی ذخیره میشه ) تاچ کنید. و سپس گزینه Extract here رو کلیک کنید. بعد از کلیک روی این گزینه فایل از حالت فشرده خارج میشه و می تونید کنار فایلی که فشرده هستش مشاهده کنید.

open comresore file 4 فایل های فشرده

توضیح در مورد گزینه Extract to ./< Archive name> اگه این گزینه رو بزنید دقیقا فایل فشرده با نامی که دانلود کرده اید ذخیره میشه فرقض با روش بالا اینه که در روش بالا پوشه داخلی یا فایل داخلی مستقیم از حالت فشرده خارج میشه !

 

ب ) آموزش استفاده از ES File Explorer File :

 

1 – ابتدا نرم افزار را از لینک روبرو دانلود و روی گوشی نصب کنید –> دانلود ES File Explorer File سپس نرم افزار را روی گوشی خود نصب کنید سپس نرم افزار را باز کنید روی فایل فشرده که دانلود کرده اید تاچ طولانی کنید ( دست خود را روی فایل فشرده نگه دارید ) با این عمل که ناوبر زیر نرم افزار باز میشه طبق عکس زیر ابتدا روی More و سپس روی Extract to کلیک کنید.

 

open comresore file 5 فایل های فشرده

 

2 – سپس روی Extract to کلیک کنید.

 

open comresore file 6 فایل های فشرده

 

3 – اکنون شما با سه گزینه روبرو می شوید گزینه اول نام پوشه شما می باشد که دانلود کرده اگر این گزینه را بزنید و اکی کنید پوشه از حالت فشرده خارج می شود و دقیقا با مان نام پوشه داخل شده در کنار فایل زیپ قرار می گیرد ، گزینه دوم Current path هستش که اگه این رو کلیک کنید پوشه داخلی از حالت فشرده خارج میشه ( مثلا در بازی دیتا دار اسم پوشه ای که دانلوئد می کنید sont.data هستش ولی اسم پوشه داخلی بازی دیتا دار معمولا با com شروع میشه ) ، گزینه سوم هم Choose path هستش که با زدن این گزینه شما می تونید فایل رو در هر مسیری که دوست دارید مستقیم از حالت فشرده خارج و کپی کنید برای بازی ه و نرم افزارهای دیتا دار که در پست های بعدی آموزشش رو می ذاریم فوق العاده مفید هستش !

 

open comresore file 7 فایل های فشرده

سخنی با کاربران :

 

کاربران محترم پاتوق یو هر سوالی داشتید در نظرات مطرح کنید با کمال میل پاسخ خواهیم داد !

  آموزش تبدیل ویدیو به MP3 با نرم افزار VLC Media Player

 

سخنی با کپی کاران عزیز :

 

کپی کامل یا بخشی از این پست منوط به قرار دادن لینک این پست و سم این پست به عنوان منبع می باشد !

 

سوالات متداول خروج فایل از حالت فشرده

 

آموزش مربوطه مرتبط با کامپیوتر است یا گوشی؟

شما با این آموزش قادر به استخراج فایل فشرده در گوشی و کامپیوتر خواهید بود.

 

چه فرمت هایی را می توانیم با این آموزش از حالت فشرده خارج کنیم؟

تمامی فرمت های رایج فشرده نظیرRar و Zip

( 3.6 از 5 ) از 70 رای

دیدگاهتان را بنویسید