زیباترین مراکز گردشگری استان گیلان

استان های شمالی کشور از جمله مراکزی هستند که همواره مرکز اصلی سفرهای تابستانه هستند و از این جهت بسیاری از شهرستان های استان گیلان در بین افراد شناخته شده هستند. اگر شما هم این مناطق را برای سفر و گردشگری انتخاب کرده اید، بد نیست تا چند شهر مهم و زیبای این استان را بشناسید.



1. ماسوله

ماسوله دهکده ای زیبا در استان گیلان است که می‌توان آن را معروف ترین روستای پلکانی ایران نامید. از جمله جاهای دیدنی ماسوله بازار ماسوله است که در آن انواع دست سازه های مردم روستا، مربا و ترشیجات و صنایع دستی گیلان به فروش می رسد. آبشار کوشم و لار چشمه ، ییلاق کوبار ماسوله و قله شاه معلم از دیگر جاذبه های طبیعی گیلان در نزدیکی ماسوله است که این منطقه را به مقصدی پر طرفدار برای کوهنوردان تبدیل کرده است.

آدرس: ۶۰ کیلومتری شهر رشت ، ۳۲ کیلومتری غرب فومن

2. تالاب انزلی ، اکوسیستمی ارزشمند

این تالاب که از رسوب گذاری‌ها در طی زمانی طولانی و پایین رفت سطح دریا ایجاد شده است، یکی محبوب‌ترین جاهای دیدنی گیلان محسوب می‌شود. تالاب انزلی یکی از نخستین تالاب های بین‌المللی ثبت شده در ایران است. تالاب انزلی که آبی شیرین دارد، سفره‌ی گسترده‌ خود را برای حیات جانوری و گیاهی ارزشمندی پهن کرده و میزبان گردشگران است.

شما می‌توانید در سطح تالاب به قایقرانی بپردازید، در آسمان پاک آن پرنده نگری کنید، از دل تالاب ماهی بگیرید یا در کافه رستوران‌های حاشیه‌ی تالاب انزلی خود را به صرف غذایی محلی مهمان کنید و به تماشای لاله‌های مردابی بنشینید.

3. بام سبز و تله کابین

یکی از جاهای دیدنی گیلان بام سبز لاهیجان است که در مسیر بالای شیطان کوه قرار دارد و با امکانات تفریحی و مناظر زیبای لاهیجان تفریحگاهی پر طرفدار در میان گردشگران می باشد. آب و هوای معتدل و نمای استخر لاهیجان و مزارع چای از بالای شیطان کوه باعث شده تا این مکان را بام سبز لاهیجان بنامند. هر چند زیبایی ها و جاهای دیدنی لاهیجان به بام سبز و تله کابین خلاصه نمی شود و لقب عروس گیلان را بی سبب به لاهیجان نسبت نداده اند.

شهربازی و تله کابین احرار از جمله امکانات تفریحی بام سبز می باشد. همچنین آبشار شیطان کوه که مسیری پلکانی در کنار آن شما را به بالای کوه می رساند برای گرفتن عکس های یادگاری نمای زیبایی دارد.