۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۸:۵۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84095369
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۵ درصد فرآورده‌های تولیدی زنجان با مؤلفه‌های استاندارد مطابقت دارد

زنجان - ایرنا - مدیر کل استاندارد استان زنجان گفت: به منظور نظارت بر کیفیت تولیدات، در۶ ماهه اول سالجاری بیش از یک هزار مورد آزمون بر روی نمونه های واحدهای تولیدی تحت پوشش این استان صورت گرفت که نتایج ۸۵ درصد از نمونه‌ها مطابق با مولفه‌های استاندارد ملی بود.

داود کارگرزاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این مدت از طریق برگزاری کمیسیون ماده ۱۸ به اعتراضات ۴۵ واحد تولیدی در خصوص نتایج آزمون صادره رسیدگی شدکه با داشتن شرایط لازم و تایید کمیسیون مذکور نمونه های شاهد مربوطه جهت آزمون مجدد به آزمایشگاه های همکار ارسال شد.
وی تصریح کرد: نمونه برداری از واحدهای تولیدی استان، با هدف اطمینان از استمرار و تداوم کیفیت در محصولات تولیدی استان و بدون اطلاع قبلی و به صورت سرزده، در حوزه های مختلف انجام می گیرد و چنانچه در این راستا کالای فاقد کیفیت مشاهده شود، با متخلفان مطابق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد برخورد می شود.

کارگرزاده اظهار داشت: ۶ ماهه اول سال جاری، تعداد یک هزار و ۲۵۹ مورد بازرسی نیز از مراکز صنفی استان صورت گرفت که در ۹۶ درصد از واحدهای صنفی، تمامی فرآورده های مشمول استاندارد اجباری دارای علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی بودند.

مدیر کل استاندارد استان زنجان از مردم خواست که حتماً در هنگام خرید کالا به نشان استاندارد توجه کنند و چنانچه با کالای بی کیفیت و فاقد علامت استاندارد مواجه شدند، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد اعلام کنند تا بررسی ها و پیگیری های حقوقی لازم انجام گیرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha